Jo nu börjar ju Jensa ta för sig igen. Men tidigare i år har vi saknat ett riktigt svin. Någon som kan spela på gränsen och driva motståndarna till vansinne.
Sannes: Ändrat. Ska nog säga upp mig som expert snart, ingen bra lön.
Danne_l: Men räcker det inte att man hänger in några puckar , det skulle göra mig ganska förbannad på banan. Låter lite som du förespråkar fula metoder för att vinna ?
Absolut inte. Spela på gränsen, men på rätt sida av gränsen. Som för övrigt Luletränaren sa innan matchen. Då spelar man inte fult, man spelar tufft. Precis som Jensa gör när han är på gott humör. Men hittills i år och förra säsongen spelade han riktigt fjompigt. Men visst, nu är Jensa tillbaka igen så nu behövs ingen Ledin...
Danne_l: Men det som retstickorna gör så himla bra , pratar stup i ett. Hakar , slashar , trippar . Enbart för att få en eller flera spelare ur balans. Är det nått man skall syssla med , för det är ju inte hockey i min mening
Sånt som är en viktig pusselbit i det vackra vi kallar hockey. Alla kan inte göra snygga mål och läckra pass bakom ryggen utan det finns plats för alla spelartyper i ett lag. Oavsett om du är ett serieledande lag eller ett gäng som kämpar i botten.
Danne_l: Om så är fallet , så är det väl bara sporten som förlorar på det själv , om varje lag förser sig med några förstörare som skall gå in och grisa för det andra laget.
Freddan: Nyss hemkommen från galatillställningen. Det stod och vägde ganska länge mellan lagen. Kunde lika gärna vägt över till Lules favör. Men så hittade Tom-Toms Hemohes-flaskan och gick loss som i en finsk tango.. :> "Holma" såg lika grym ut som i finalen ´96.. *burr*, fast han var inte lika mycket "Demolition Man" framför mål som på den tiden.
JaSa: Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av Alfie i går, hela NHL kedjan spelade bra tillsammans...(Höjde sig all något med Alfie på isen, eller var det bara jag som kände de?) Helt jävla underbart att se Jensa på isen, verkligen skit kul att han får chansen att fortsätta, farlig nära mål en gång, och ruggigt nära en assist.
För övrigt tycker jag att Frölunda ger ett bra intryck. Alltid kul att se så mycke fina målchanser, då vet man att målen kommer hagla in snart. Lille Tomi Kallio visade vart skåpet skall stå, 3-1 målet var ju underbart. "Äsch, jag skjuter väl själv då!" Heheh
Mitt 8-1 gick inte in, tur att jag hade 5-2 på unibet =)
mok: Undrar om man någonsin sett en spelare bli gladare över att göra mål än Tomi Kallio. Hela ansiktet lyser upp och hans leende som tar över hela ansiktet. Inte bara omdelbart efter målet utan även efteråt i båset sitter han där och myser.
Dragan 2k: Inte varje gång en spelare gör 3 mål i en match. Tycker dock Kallio är en av dom som alltid ser lika glad ut när han gör mål. Sen finns det visserligen måååånga som ser lika glada eller gladare ut när dom gör mål. Stefan Larsson brukade ju inte direkt deppa när han gjorde mål.
Högardh skall undersökas under Onsdagen. Men har man problem med revbenen, så är det väl inte troligt att han spelar imorgon. Det smärtar ju oerhört, och då är det nog inte så behagligt att gå in i en närkamp kanske...
Jo nu börjar ju Jensa ta för sig igen. Men tidigare i år har vi saknat ett riktigt svin. Någon som kan spela på gränsen och driva motståndarna till vansinne.
Sannes: Ändrat. Ska nog säga upp mig som expert snart, ingen bra lön.