Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda-Modo

« · 371730 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Modo
Dysso: Att Arne inte är särskilt bra längre, det håller jag absolut med om. Men att ALLA andra är värdelösa köper jag inte. Lasse Granqvist passar utmärkt både i radio och i TV och i Calle Johansson ser vi en framtida expertkommentator av hög klass.. om han nu inte väljer att snöra på sig grillorna igen.. =)
Kommentera

mangan:
Det var en klockren analys.
Kommentera

Dream Team:

Det är nog så att han känner sig hotad av de yngre som kommer stormande.
Kommentera

Dream Team:

Man behöver inte vara särskilt bra för att vara bäst, om alla andra är värdelösa...
Kommentera

Sannes: Lite präktighetsvarning över Hegerfors agerande tycker jag. Förmodligen ser han väl slutet på sin egen karriär i TV-studion och vill väl säkert hålla kvar vid den numer mycket gamla bilden av att vara bäst....
Kommentera

Ska man hitta nåt positivt så är det väl att vi avancerade i tabellen, trots förlusten.
Och så ett ord om hemmalagets insats ikväll: USELT!!!!
Kommentera

Dream Team:

Måste ju kännas lite konstigt för Niklas Holmgren och co att ha en jobbarkompis som har kritiserat dom i media.
Kommentera

Underdog:

Snäll att kalla mig för tonåring....tack för det....

Men det känns som deras tid är förbi, det behövs ny förmågor som kan hänga med i spelet på ett bra sätt.
Både Arne och Ankan säger ju fel namn på spelarna och det gällde både Modo och Frölunda idag.
Kommentera

Underdog: Känns iofs som den gode Arne Hegerfors grävt sin egen grav genom att uttrycka inte helt positiva åsikter om sina kollegor....
Kommentera

Underdog: Jag hackar alltid på Arne.
Kommentera

Tänka sig... samma visa varje gång efter slutsignal på canal+... förlorande lags fans hackar på Arne och Ankan... är det för att fjuniga tonåringar inte har dommaren att klaga på längre eller vad?
Kommentera

Sannes: Jag håller med till fullo - Arne Hegerfors är kass.

Sätt Arne i studion och Niklas Holmgren och Calle att kommentera.
Kommentera

jenza:

Klart det är skrattretande, tro inget annat.
Kommentera

Bebben:
Jo visserligen kunde man väl hålla med han ikväll, men jag tycker det känns som dom inte hänger med i svängarna längre.
Kommentera

danoj:

Modo gjorde 2 regelrätta mål under ordinarie tid, Frölunda 1. Sen bjuder Rådbjer er på 1 poäng. Det är nästan skrattretande att vi vinner trots 9 skador tillslut samtidigt som Frölunda har fullt manskap!
Kommentera

Sannes: I kväll kunde jag för första gången hålla med Arne i hans negativa syn på VF....
Kommentera

danoj: Kan nog hålla med Jenza där.

En sån här dålig dag på jobbet skall absolut inte belönas med några poäng. En stor eloge till MODO för en strong kämpainsats.

Skärpning VF!!!!
Kommentera

Nu tycker jag att Arne och Ankan börjar bli för gaggiga när det gäller att kommentera hockeyn.
Deras insats idag var rätt så dålig.

Däremot så har ju Calle Johansson rätt så briljanta kommentarer och idéer.
Kommentera

jenza:

Frölunda hade fått 3 poäng om DOM gjort sitt jobb och avgjort redan i första perioden då ni inte alls hängde med och således renderade i massor utav PP, även 5 mot 3.
1 poäng för mycket? *asg*
Kommentera

danoj:

Frölunda fick en poäng för mycket. Hade bara Rådbjer gjort sitt jobb så hade Modo tagit samtliga poäng. Chansmässigt så vann Modo matchen tillslut.
Kommentera

Sannes:
näe det var ingen rolig match att titta på.... frölundaspelarna var inte riktigt sig själva. jag tycker att det var henke som räddade den poängen som vi fick.....
Kommentera

danoj:

Men som jag skrev, det är nog bara att inse att Frölunda inte spelar bra just nu.
Det är många av grabbarna som behöver kliva fram åtskilliga steg.

Det mest positiva från matchen är att vi fick med oss 1 poäng, vi kunde faktiskt blivit utan poäng idag.
Och än en gång var det en bra publiksiffra i Scandinavium, 10618 personer är ju suveränt bra.
Kommentera

danoj: Äsch, du ska vara nöjd med den där poängen när du inte nappade på mitt erbjudande om femtiöringen. ;)
Kommentera

Sannes:

Tycker inte alls det känns ok, vi skulle haft ett par puckar till med oss efter dom 2 första perioderna, nu blev det bara 1 ynka poäng.
Kommentera

scim:

En poäng till vardera laget är rätt OK tycker jag med tanke på hur matchen såg ut.
Synd att Ni fick ytterligare spelare skadade.

När det gäller Frölundas kvittering så kan jag inte uttala mig förrän jag
sett händelsen i repris.
Kommentera

Sannes:

Stenkoll? Vi ser ju hur tydligt som helst att det både är en solklar spark samt en Frölunda-spelare befinner sig i målgården, skandal är ordet.
Kommentera

scim:

Ärligt talat, så vet jag inte. Tyckte det så mycket knepigt ut framför mål men jag hoppas att Rådbjer hade stenkoll på läget.

danoj:

Fortsätt att jobba. Då löser nog Frölunda det hela.
Kommentera

Sannes:

Tänk, inte visste jag att jag hade ett sånt inflytande här ifrån jobbet, där ser man.
Kommentera

Sannes:

Ärligt talat, hur kunde det målet bli godkänt? Offside i målgården och spark?
Kommentera

Sannes:
Rättar mig själv.
Var visst Kallio som var målskytt
Kommentera

danoj:
Vilken kedja.....

Skulle precis skriva att den kedjan sitter och käkar korv på läktaren och så blev det visst 2-2, målskytt Johnsson.
Kommentera

Sannes:

Rätt kul att Kahnberg återigen gör mål, men VAR vart är våran förstakedja med Niklas A, Kallio och Johnsson?

KLIV FRAM!
Kommentera

danoj:

Tyvärr ser det ut som det är motivationen som tryter men jag kan ju ha fel.
Jag hoppas att jag har det men......
Kommentera

Jaha, nu är det bara att inse att Frölunda är inte bra just nu.
Tar emot att säga det men thats life....

Nu borde grabbarna vakna iallafall, går ju inte att spela hockey halvsovande.
MoDo spelar smart, mycket smart....
Kommentera

Sannes:

Är dom inte motiverade så är det ren skandal, det ska Janne Karlsson kunna klara av att se till att dom är.
Kommentera

jaha - då var vi om er då.
Kommentera

Dysso:

Utdelningen kommer som ett brev på posten, 1-2!
Kommentera

danoj:

Det känns som grabbarna inte är motiverade idag. Vilket är mycket konstigt eftersom de borde vara intresserade av att hålla fjärdeplatsen i tabellen.
Kommentera

danoj:

Jag ska inte låtsas att det gör mig ledsen. Gråter inte direkt blod om VF går poänglösa av isen idag.
Kommentera

Dysso:

Suck, Frölundas oförmåga att göra mål straffar sig.
Kommentera

scim:

Tycker bara det låter aningen osannolikt att ni skulle ha pressat, men att VF skulle ha lyckats skjuta dubbelt så många skott. Det där gällde givetvis de två första perioderna...
Kommentera

Dysso:

Om 1 är som mest ironiskt så kan det nog mycket väl varit 11, sätt ett "-" mellan ettorna och du har ställningen i matchen "1-1".
Kommentera

scim:

24 - 12 i skott i VF's favör, hur ironiskt var ditt inlägg på en skala från 1 - 10? 11? :)
Kommentera

saknad:

Ni har svårt att hänga med oss i svängarna märker jag, ni fick ett turligt oförtjänt mål tidigt i andra men om vi fortsätter pressa som vi gjort hittills så börjar nog puckorna ramla in för vår del.

Matchtips: 1-8
Kommentera

den här perioden var ju bättre, nu var ju boxplayet riktigt roligt att se, vi undrade nästan vad som hände =)
Kommentera

54 sekunder in i andra perioden gör Kahnberg 1-0, härligt.
Kommentera

Kahnberg är ju helt sjuk.... 1-0
Kommentera

Sannes:
jo då får vi se vad som händer......
Kommentera

saknad:
Jag brukar för det mesta kunna hitta positiva saker men dock inte i första perioden.
Powerplayet sammanfattas kort och gott med ett: Uruselt!

Snart dags för andra perioden....
Kommentera

Sannes:
powerplayet var ju inte det bästa inte när man spelar 3 mot 5 i 1.19 eller något sådant....
Kommentera

« · 371730 · »