Dysso: Att Arne inte är särskilt bra längre, det håller jag absolut med om. Men att ALLA andra är värdelösa köper jag inte. Lasse Granqvist passar utmärkt både i radio och i TV och i Calle Johansson ser vi en framtida expertkommentator av hög klass.. om han nu inte väljer att snöra på sig grillorna igen.. =)
mangan: En 3e period som påminde klockrent om den sista perioden mot Hv71 borta i LÖrdags. Allt rasar samma inget fungerar, total haveri. Fan nu halkar VF snart ner till 5e plats endast målskillnaden skiljer. FBK verkar gå trögt nu med ner till HV skiljer nu endast 3 poäng som för ett tag sedan var 10 eller mer.
Det skiljer fyra poäng, annars var det rätt. Blir intressant att se vad som händer på torsdag, personligen tror jag att VF redan hade siktet inställt på den matchen idag, och då gick det som det gick. Lär väl vara full satsning mot HV.
MoK: Det är upp och nervänt helt och hållet nästan. Det är bottenlagen som helt plötsligt hittat formen och vinner mark.. gisses vad jämnt det är där nere, Leksand lever rätt farligt just nu.....
För dig som VF:are är det väl bara att gilla läget nu egentligen. Ja, trots att VF gick lite på pumpen ikväll så gör väl FBK´s märkliga ras att det öppnar upp favoritskapet och guldsnacket på vid gavel igen...
Dream Team: Alla FBKare var ju efter typ 20 omgångar säkra på att dom vinner serien med typ 20-30 poäng. Men nu skiljer det bara 4 poäng (jaja) och det går som sagt snabbt. Bottenlagen vinner och det tajtar till lite varstans i tabellerna. Vem säger elitserien är en enda lång transport sträcka?
"Alla"? Nja, det var nog mest media, jag är och har hela tiden varit nöjd så länge man pressar Medias favorit inför säsongen VF och Albert Svanbergs guldfavorit HV.
Nu räknar alla bort FBK ännu mer, men det är nog lite för tidigt tror jag till alla belackarna... ännu har inte FBK åkt ur slaget om guldet... De kommer garanterat strida till sista svettdroppen trots alla andra lags styrka och favoritskap. Det är ju alltid goare att vinna oväntat.
Eltifoso: Vem har räknat bort FBK från striden om guldet Ligger man etta så är det väl knappast nån som räknar bort dom även om dom torskat en del det sista. Men alla vet vad dom kan prestera när dom spelar på topp.
Eltifoso: Ha ha, det är ganska kul att se hur du av någon anledning försöker flytta favoritskapet från Färjestad titt som tätt. Är det något du gör för att, som du själv uttrycker det, det är ju alltid goare att vinna oväntat?
Nåja, det lär inte finnas något lag som underskattar Färjestad i någon match under återstoden av den här säsongen. Jag skulle nog t om säga att ingen vinst Färjestad tar under resten av säsongen kommer oväntat...
Japp, men det gör inget. Låt media och måtståndarfans tro på DIF, (som Mattias Ek) eller HV (Svanverb) , VF ( som de flesta här inne och Wennerholm) eller Linköping (nu efter de senaste matcherna) ..
Vi ger inte upp så lätt och kommer dörhoppningsvis längre än alla andra tror i slutspelet...
Allvarligt talat, tror du verkligen på det du skriver? Du verkar *alltid* skriva ner FBK inför matcher, hade dina tips gått in så hade ni väl legat sist i division 2 eller nåt. :)
Eltifoso: Buhu, buhu...... Och det är inga som har tippat FBK som ett av lagen i final och dessutom troligtvis att de tar hem SM-bucklan till Karlstad? Absolut ingen!!!
Antingen blir det FBK-DIF eller FBK-VF i final, beroende på lottning, så är det bara.....
Klinth: Eller så åker FBK ut redan i semin mot skräcklaget DIF och helt nya vägar öppnar sig.. Blir det VF, HV 71 eller LHC bland topplagen som tar sig till final, eller får vi se nån rolig skräll..?
Dream Team: Scenariot du målar upp är ju inte helt otänkbart. DIF har ju varit bogeyteam för värmlänningarna flera gånger. Och med FBK borta kan vad som helst hända. Linköping - Djurgården kanske?
Färjestads enda utväg till att "ta tebaks" guldet är att köpa ny målvakt! Dom kan aldrig, läs ALDRIG, slå ut varken Frölunda, HV71 eller Djurgården i en serie i bäst av 7. Dessa lag har för starka målisar, och dom förlorar aldrig 4 målvaktsmatcher mot Walinheimo. Och så starka är inte FBK, att dom vinner matcher utan att vinna målvaktsmatchen varje gång! Nej, det är så mycket prestige i detta för Loob när han snackade upp Walinheimo förra hösten som en succevärvning, att han inte kan köpa någon ny för då erkänner han sitt misstag. Och så stor är inte lille looben...