Hawerchuk: Ja det var väl det enda som var glädjande idag. Men det är i och för sig inte så bara. Riktigt kul. Jaha, det är alltså Rönnmark ni tänker på när man säger "sjätte utespelare"?=) Karln är ju dum på riktigt=)
Boråsindian: Jag tyckte det såg ut som att pucken styr på en väldigt hög klubba och i mål. Jag och resten av Scandinavium. Och hon på SVT-sporten också förresten=)
Boråsindian: Jag sa att jag TYCKTE det var en hög klubba. Skulle inte våga sätta mitt liv på att det var så. Men det hade varit spännande att se en repsir från en annan vinkel. Vems ribba förresten? ; ))
Dom förlorade inte på felaktigt domslut. Dom förlorade pga att de bara kunde få in en enda puck. De förlorade pga att de är så fruktansvärt dåliga just nu. De förlorade pga att de har ett tränarteam som står helt handlingsförlamade i båset och som varken vet ut eller in.
Materialet finns där, nu behöver de en tränare som kan lyfta fram och sätta ihop laget igen. Jag har aldrig tidigare skrikit efter en tränares avgång, men nu börjar t o m jag tröttna.
Boråsindian: Jag såg Tappara matchen 2-1, och Malmö 1-4
Malmö matchen där visar ju resultatet hur bra dom var.
Tappara är väl inte det bäste finska laget. Dom har väl redan bytt tränare den här säsongen. Så redan då såg det visset ut. Men då försvarade ju Lillis allt med att "det tar tid att spela ihop ett lag".
Linnea: Du och "resten av Skandalinavium" skrek och visslade allt ni kunde vid trippingutvisningen på Kariya i tredje också, er syn ska man inte lita på alltför mycket med tanke på att det var den solklaraste utvisningen jag sett på länge.
Linnea: Äh Ö-vikspubliken är inte enögdare än någon annanstans, du läser för mycket på Aftonbladet.
Jag förstår att ni är frustrerade, men det är verkligen lågvattenmärke att klaga på domaren, har inte sett en så bra domarinsats på MYCKET länge. Och Modos seger var kassaskåpssäker tycker jag. Acceptera att ni förlorar mot ett för tillfället bättre hockeylag.
Kan bara instämma med shinzawai, det där med enögden stämmer lika mycket med verkligheten som att Frölundas publik skulle vara den bästa...
Det klagas på domaren i alla arenor när det döms mot hemmalaget, och hemmapubliken visslar och har sig för att påverka domaren till att ta fler utvisningar osv på bortalaget.
Så är det överallt, men det blir tydligare även hos er när det helt tvärt inte går på räls längre. Tidigare har er publik mest behövt jubla, vilket ju då gör den till "Sveriges bästa!", men nu när det visslas och klagas så kan ni få "ta över" epitetet "mest enögda";-)
Gidde: Ja ja, vi får väl kanske göra det=) Vi får väl agree to disagree om Rönnmarks insats. Men visst, hade vi varit det minsta lilla bra hade vi vunnit ändå. Men tyvärr för oss är vi inte ens det minsta lilla bra; ))
såg matchen igår jag med faktikst och det som förvånar mig är att ni är så nonchalanta med pucken i egen zon! Kallio verkar vara den enda i laget som har nån typ av inställning, har jag fel ??
mattias - 74: Det låser sig överallt. Håller md om att Kallio är den som försöker mest, men verkar gå troll i spelet. Och man får ju nästan hjärtflimmer när det ska börja drop-passas hit och dit. Det behöver inte vara så jävla snyggt jämt.
Fattar inte vad som hänt, kanske skulle haft dragkedjan kvar, att skylla på tränaren är fel tycker jag för alla vet ju vad Frölunda kan med detta laget!!
Danne_l: "Materialet finns där, nu behöver de en tränare som kan lyfta fram och sätta ihop laget igen. Jag har aldrig tidigare skrikit efter en tränares avgång, men nu börjar t o m jag tröttna."
Hav förtröstan, Danne. Lillis och Calle J gör nog så gott dom kan och det är nog inte där som "felet" ligger. Ni har tappat en hel kedja (dragkedjan) och dessutom era bästa kreativa backar förra året: Odouya och Koivisto. Detta har helt enkelt satt ner slagkraften hos laget, vilket är helt normalt då jag anser att era nyförvärv hittills inte kompenserat tappet fullt ut. Nu gäller det väl bara att bita ihop och inse att det kommer att krävas stenhårt jobb för att vända på den negativa trenden. Den största anledningen är ju att ni under ett par år har mer eller mindre har varit ett självspelande piano och nu när det tar emot lite så blir uppmärksamheten lite större än vad den kanske hade varit ifall det hade varit ett annat lag.
mattias - 74: yes du har fel :) Det är inte bara Kallio som har inställning. Tukio var grymt bra igår och Pluss sliter på som vanligt och Cibak är även han enormt nyttigt och blir stabilare o stabilare. Men saknar mycket som sagt. Vinner vi bara ett par matcher så dom kan få lite trygghet kommer det släppa. Hade vi vart ett topplag hade vi får medstudsarna nu får vi bara motstudsarna. Vi får igen för flera års medstuds kanske :)
shinzawai: Vad är den bra domarinsats egentligen? Tycker dom är sällsynta numera , tar ut för tacklingar som är helt rena. Missar en klockren hakning för att i spelvändningen ta en likadan fast för andra laget. Domaren var inte bra igår men han var lika underlig åt båda håller. Missade klockrena saker och tog sen ut saker som knappt nån såg.
Gidde: Jo man missar givet en del på plats eftersom man inte får se repriser o grejer. Men man reagerar ju mest på att han tog många "billiga" utvisningar åt båda håll för att sedan missa rent klockrena saker.
mok: Det är även möjligt att du sett saker vi missat då TV:n inte täcker hela isen, men jag kan intyga dig om att Rönnmark åtminstonde i TV såg ut att göra en synnerligen stabil domarinsats.
shinzawai: Jo det är ju oxå sant på TV missar man ju gärna dom situationerna som händer lite bortanför spelet. Men Rönnmark va varken stabil eller ostabil :) Hade dock gärna velat se reprisen på 2-0 målet för många reagerade över att det skulle vart högklubba.
Gidde: Satt på helt andra sidan i SCandinavium så har ju lite svårt o se sådanna snabba saker men var för många som reagerade så hade vart intressant att veta. Nu var det inte därför vi förlorade matchen utan det gjorde vi på oförmågan att peta in pucken i mål.
mok: Jag tycker inte att det var hög klubba. Sen tycker jag att det hade varit ett rån om Frölunda fått med sig poäng från gårdagens match, så det vore rättvist om det felaktigt dömts mål. ;)
shinzawai: Rån tycker jag inte det vart om VF fått med sej en poäng eller kanske mer. Dom hade bra tryck bitvis men kom aldrig till några riktigt bra avslut.
mok: Äh. Hur många frilägen och mållinjejazz hade inte Modo? Frölunda hade två riktigt heta chanser på hela matchen tycker jag. Modo hade tvåsiffrigt som klår dessa.
Men men, det är dags att avrunda snacket kring den här matchen och fukusera på nästa.
Jo, nu vet jag:
URK!