Peter72: för min skull kan det väll bli leksand så ja oxå kan få se på lite bra hockey! =) de e ju nära å bra te leksand! snälla frölunda guden! =) tre fina sista (serie) poäng på tisdag hoppas ja då jag har biljetter te den "träningsmatchen"! lr va säger man om den matchen de e ju mest för att få upp tempot ju lr! =)
remes: Du kunde inte hålla dig va? Jag visste att någon mas skulle ta åt sig. Det är väl bra att ni får vinna mot SSK så vet ni att ni kan vinna nångång. Jag menar det blir ju inte så mycket av den vara sen kanske. Ni får se det positiva i det. Ni har gjort en bra comeback. Mer kan man inte begära när man har varit i allsvenskan och harvat.
Jag måste säga att jag är glad att Leksand är tillbaka. nu blir det fart på hockeyn igen.
Tack alla masar aom har varit i GBG och stöttat erat lag. En folkfest utan dess like. Sånt ser man aldrig i Stockholm.
Peter72: Tror faktiskt SSK plockar Leksand i den avgörande matchen. Sen tror och hoppas jag vi lottas mot dem för då ska det bannemig avgöras i fyra raka matcher!
vad lite det var om frölunda på sporten. högst 30 sekunder. och när kallio görde mål sa hon att han fick LITE hjälp av Niklas. Sicken sportvärld man blir ju deppad för mindre. inget om hundra strecket???
Peter72: Visst är det tragiskt ibland när det gäller den mediala bevakningen av Frölunda men denna match var egentligen rätt ointressant för den stora allmänheten. Frölunda klara seriesegrare och Luleå klara för slutspel.
Däremot ska du se framåt vårkanten när tv4 producerar en två timmar lång dokumentär om SM vinnarna Frölunda.
Portello: man tackar ödmjukast. Tyckte Luleå gjorde riktigt bra ifrån sig de två första perioderna. Frölundas 2-1 mål var riktigt psykologiskt viktigt. Men hade Fagemo satt några av sina chanser hade det blivit riktigt spännande på slutet. Det är inte lätt att lira mot ett Luleå i ledning.
Lycka till mot Malmö så får vi se om vi möta något mer i år.
Dragan 2k: undrar om brossan stannar också? han kanske gör som carna och retire. Synd att deras tredje brossa inte fick stanna kvar när han var i VF tror att han gjorde 10 poäng på 3 matcher.
Peter72: Micke tar ett år i taget. Det är väl hans rygg som spökar. Blir lätt så efter en massa år i hårda ligen NHL. Om vi tar SM guld i år kan man nog räkna med att Micke slutar. Men man vet aldrig med honom. Han tycker fortfarande det är hur kul som helst att lira. :)
Portello: Jag håller med. Färjestad har en hel hop med riktigt duktiga klasslirare. Tror dock att i en eventuell finalserie så är det nog två faktorer som avgör - hemmaplan och framförallt målvaktsspelet. Optimist som man är tror man alltid på Frölunda seger...
danoj: Jag fick ochså svar. han påstod att han gillade att reta oss och att jag inte var ensam om att klaga. Han hade inga planer på att sluta med det. Jag vet då vem som ska maila honom om det där krysset i sargen på tisdag kväll och fråga när dom kommer...
Det blir en riktigt tuff kvart om det går åt det hållet. men man skall slå alla lag som man möter om man skall vinna SM.
Man kan bara hoppas att vi får en lätt lottning.
Vad tror ni andra?? Är turen på våran sida på tisdag??