Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda mot Sm-Guld

« · 248735 · » Till forumet

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Andra matchen i rad som Kallio får kliva av isen mållös, precis vad jag förutspådde för några dagar sedan - Nu vet dom hur man plockar bort han. Filmstjärnan ramlade också idag mycket lätt - varför talar ingen om för honom att han ska plocka av sig skridskoskydden?

Helt osannolikt att vi klarade utav alla dessa 3 mot 5 lägen? Vilken match Timrå-grabbarna gör, Timråklacken hördes mycket ikväll - helt underbart att höra dom stå kvar och skandera: "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp."

Vi snackade lite om vilket lag som är bäst tränade här på gb:n för några timmar sedan - Idag visade Timrå att dom är grymt starka och att dom aldrig aldrig någonsin kommer att vika ner sig en millimeter i detta slutspel.

Bäva Frölunda för nu blir det åka av i fortsättningen!

Älska Timrå IK!
Kommentera

willysson: ja men så e ju hocket..man vet nästa aldrig hur det går...
Kommentera

ribba9: Håller med, och ska ärligheten fram så tycker ju jag att det är bra. För annars hade den här matchserien varit över idag...:)
Kommentera

willysson: alltid den extra passen....dem har gått ifrån konceptet från grundserien där dem kom med mycket högre fart..
Kommentera

danoj: Ja, förlåt... Brynäs håller titeln i serien...;)
Kommentera

ribba9: Ja det genomsyrar hela frölunda just nu. Tycker att dom missar mål väldigt mycket när dom är i anfall, skotten måste ju vara PÅ mål...
Kommentera

willysson: ja jag kan hålla med dej...dem spelar ju inte dåligt men alldedes FÖR svårt alltid en extra pass hit o dit...
Kommentera

willysson: iaf i slutspelet, det håller jag definitivt med om.
Kommentera

ribba9: fan vad jag älskar Kalle Koskinen!! det blev en sån match jag efterlyste förut idag.... Men vi har tur att frölunda är sveriges sämsta lag i PP, och det säger jag inte för att vara elak utan det är fakta...
Kommentera

frölunda85: hemma lag menar jag..
Kommentera

Frölunda85: Då skall de inte heller spela en sm-final som du resonerar.... tror mycket väl att de pallar trycket. Det som ligger i fatet på erat lag Frölunda är att alla hade dem som Sm-mästare innan serien drog igång. Det är inte lätt att bli korad som vinnare innan serien började ens.
Kommentera

Frölunda85: ja men det mesta sitter nog i huvudet...dem går nog inte in med 100%,,dem vet att dem var seriens bästa borta lag men det straffar sig..men det blir ju inga mer matcher nu scandinavium mor timrå denna säsongen...det kanske e bra...;)
Kommentera

ribba9: Det e klart att vi KAN vinna över Timrå i Scandinavium, vi är mycket bättre än Timrå, felet ligger inte där. Det e helt enkelt så att det sykiska förstör för oss, Frölunda spelarna blir nervös och tydligen pressade, de är tydligen inte så erfarna att de pallar trycket
Kommentera

Los Lobos: nä det hoppas jag inte
Kommentera

sahlander: Ne men det kanske finns en hel del nerver med i spelet oxå...men det är en ganska biligt ursäkt...frölunda ska bara köra över timrå om spelat stämmer fast det har ju inte gjort det på länge...
Kommentera

shalander: Ne men det kanske finns en hel del nerver med i spelet oxå...men det är en ganska biligt ursäkt...frölunda ska bara köra över timrå om spelat stämmer fast det har ju inte gjort det på länge...
Kommentera

Amb-41: visst så gjorde timrå en bra insatts.....
Kommentera

danoj:

Han kanske ville avlasta dem spelar som spelat tidigare...men håller med dej helt...mycket dåligt av frölunda...Dax att vinna i borgen nu...för dem kan uppenbarligen inte vinna i scandinavium mot timrå...
Kommentera

ribba9: Naturligtvis, jag var inne och läste lite och jag tyckte det var mycket deppigt här där förklaringen skall vara att VF är inne i en formsvacka?!! Dålig förklaring tycker jag.....
Kommentera

Amb-41: Då kan du väl starta den på timrås gb...
Kommentera

Mr Y: Formsvacka i semi? Nej, så amatörmässiga kan de inte vara...
Kommentera

Dax att byta namn på Tråden.... Timrå mot Sm-Guld kanske !!!
Kommentera

Mr Y: det är ju så jävla synd att vf inte kan spela på sitt max utan att spela defensivt som dem inte kan bemästra....=(
Kommentera

Vem fan är tomi kallio ...vem fan är tomi kallio ..för vi har kalle koski för vi har kalle koski!
Kommentera

Link: igenting är kört vf vinner på måndag så åker dom upp till Timrå och vinner pricis som dom gorde mot modo.
Kommentera

spiff: Ja tyvärr
Kommentera

Los Lobos:Frölunda har nu den svackan som dom inte hade under grundspelet Dom kan mycke bättre.
Kommentera

badger: skjut pucken högt ni... gärna över målet oxå ;-)))
Kommentera

Link: Risken är stor att den sista spelas i Timrå...
Kommentera

nu e detta helt kört!!! Om vi vinner i Frölundaborg är det nog lika bra att den sista också spelas där.
Kommentera

Mr Y: återigen vinner det defensiva laget.. =(
Kommentera

Det är bara att gratulera Timrå till en charmant genomförd match.

Nu är VF illa ute - match i Borgen på måndag och sedan tillbaka till Timrå. Är nu väldigt tveksam till finalspel - dagens match var ännu ett bottennapp. Trodde nog att VF var bättre än så här...
Kommentera

badger: Det första har du rätt i.
Kommentera

Varför har Frölunda så förbaskat svår att vinna på hemmaplan i slutspelet??
Kommentera

danoj: Ja nu är det dags att börja skjuta pucken högt :) (eller slå ner nån igen).
Kommentera

skit skit skit det är inte rättvist
Kommentera

kommigen nu vf klara detta
Kommentera

Los Lobos: ´ser du på kanal +
Kommentera

Mr Y: Ja?
Kommentera

Los Lobos:
Kommentera

Nu får du börja coacha Conny. Dags att bänka några av de gamla trötta gubbarna - Jonas J, Magnus J bl a....
Kommentera

Kom igen nu Frölunda!
Kommentera

Hoppas varkligen att Frölunda kan ta detta i förlägning
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför Frölunda är så dåliga i power play?
Kommentera

Fem mot tre kommigen nu vf
Kommentera

Är Skit undvisning komigen nu vf
Kommentera

Link: Nä det borde inte vara omöjligt.
Kommentera

Mr Y: Men det skulle väl inte vara helt omöjligt att lära upp spelarna vi har nu att teka?
Kommentera

Mr Y: Men det skulle väl inte vara helt omöjligt att lära upp spelarna vi har nu att teka?
Kommentera

Guld-Conny: Ja tyvärr har ju Ikonen slutat pga skada men dom behöver en bra tekare tills näasta sesong är helt klar.
Kommentera

« · 248735 · »