Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda mot Sm-Guld

« · 227604 · » Till forumet

Frölunda mot Sm-Guld
Idag såg det ju säkert ut...I scandinavium ska det inte heller vara några problem...kanske få fart på målskyttet...tror att det slut 4-1 i matcher...=)
Kommentera

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
ribba9: Är jag den ende som är kritisk? Det enda som fungerade idag var målvaktspelet. Box play var lojt. Power play fanns inte ens. Och i dom två sista perioderna åkte spelarna runt och såg rädda ut för att släppa in ett mål. I andra perioden hade Frölunda EN chans. I en slutspelsmatch. Ett lag som slutar 1:a i serien. Nä jag var nöjd med seger men besviken över matchen. Det ser ut precis som matcherna precis innan slutspelet började. Måsta höjas om det ska bli guld!!!
Kommentera

FreddanVF: Garanterad höjning på måndag, även om frölunda var lite uddlöst så var inte modo speciellt mycket bättre, wernblom åkte mest omkring och tjurade och publiken visslade och buade åt precis allting och slängde in saker på isen.
Nu knäpper vi modo på näsan i övermorgon, det ska inte vara några större bekymmer, vi har ju en vägg i målet :)
Kommentera

FreddanVF: jag sa att dem inte spelade bra...visst dem va inte alls bra men seger va aldrig hotad...men dem behöver komma upp många snäpp för sm-guld
Kommentera

liepins: Och frölunda är ju inte så dåliga i scandinavium heller...Och modo måste vinna där två gånger...dem kan få det svårt pirros gubbar...=)
Kommentera

ribba9: fan vad underbart att dom vann idag:)en underbar känsla hoppas henke får stå i fortsättningen*L*
Kommentera

eddie1: ja...han äger...=)
Kommentera

eddie1: om han spelar som han gjorde idag så är nog förstemålvakts platsen redan bokad för lång tid framöver skall du se.
Fast utelaget måste nog höja sig ett par snäpp. det här spelet kanske räcker mot MoDo men inte så länge till.
Kommentera

Peter72:

Utelaget? Kommer kvartsfinal #2 spelas på månskensrink?
;)
Kommentera

scim: han kanske snackar om brännboll ;)
Kommentera

scim: jajemän. vi skall spela på nya ullevi för det kommer att komma så mycket folk att scandinavium är som en ankdamm i jämförelse. :)))

Nä jag menar utespelarna måste åka mer skridskor och skjuta mer annars blir det inte många mål.
Kommentera

mysmi:

Brännboll? Ja men då får ju domare Danielsson en uppgift han möjligtvis klarar av, jag menar då slipper ju han och hans vänner i brott bry sig om oväsentligheter som icing och offside.
Kommentera

scim: ja, då blir det lite lättare att hålla reda på pöjkarna :)
Kommentera

mysmi: brännbol??? jag trodde vi snackade om curling ;)
Kommentera

Är det någon som kollar på Canal + zap? Foppa mot Lemieux.
Kommentera

Peter72: har de utelag där med :)
Kommentera

Peter72: det kommer dem med största sannolikheten att gåra....idag kännde dem lite på modo...på måndag är det full fräs igen..=)
Kommentera

mysmi: jag tror det. Det är i alla fall en j..el som står och gormar(tränaren) de andra skall in i ett mål. sen är det ju och några tomtar som springer omkring och sopar(fighters). kan det inte bli ett mer utlag då. :)))
Kommentera

Peter72: du har säkert rätt, har aldrig kollat på curling :)
Kommentera

mysmi: MoDO kanske skulle spela curling. vem vet dom kanske gör det bättre. sopa kan dom i alla fall
Kommentera

Peter72: men vi ska sopa isen med dem på måndag :)

På tal om nåt annat...e det ingen som är ute och svirar på krogen ikväll? :)
Kommentera

mysmi: sitter här med några bärs i näven och kollar på mer hockey. "Canal+zap."
Kommentera

Peter72:

Jag följer ditt exempel och sätter mig ner och tittar på en modoit som KAN göra mål.
Kommentera

Peter72: om man ändå hade canal+.......:)
Kommentera

Peter72: jo det har du rätt i men på hemmaplan så blir det andra bullar:)tror att dom höjer sig efter hand ska du se o det har börjat bra*L*
ja henke måste vara förste målis nu skulle förvåna mi nått annat..
Kommentera

eddie1: ja dom har ju 12044 personer i ryggen och vill nog inte göra dom besvikna
Kommentera

ribba9: såg du matchen idag??henke är hur säker som hälst o lugn om inte annat*L*

kan erkänna att henke vann matchen idag utan han hade vi klart förlorat..
Kommentera

Peter72: tror klart att det blir en bättre match på måndag*L*
Kommentera

Peter72: Är det någon som har börjat med slutspelsskägg? ( manliga fans menar jag kanske även en och annan kvinna)?

Skall frölundaspelarna ha det som lycka så ska jag ha det med för tur.
Kommentera

Peter72: ja, en 3-dagarsstubb kanske inte hade varit så dumt ;)
Kommentera

Peter72: hehe låter som en väldigt bra ide:)
Kommentera

Peter72: dem kör ju på att blondera sig...=)
Kommentera

mysmi: ja vi måste ju visa vårat deltagande för göbbarna.
Kommentera

Peter72: ja, jag tänkte ju på mig själv då ;) , men en 3-dagarsstubb på killar e inte så fel det heller ;)
Kommentera

ribba9: ja varför inte o blondera håret o skaffa skägg hehe låter ganska fräckt....
Kommentera

mysmi: du kan säkert fixa lite skägg du med. ;)
Kommentera

Peter72: ja det finns ju sånt där teaterskägg kanske....... :-)

gonatt alla nu då....
Kommentera

eddie1: ja varför inte....tycker personligt ganska fjantigt med slutspels skägg...=)
Kommentera

ribba9: Ja, det e lite löjligt
Kommentera

ribba9: nej men det är en tradition o ha det:)ganska tufft hehe
Kommentera

ribba9: tror att anledning till slutspelsskägg är att man åker så mycket skridskor att man orkar inte raka sig. sen skadar det ju inte att vissa tjejer tycker det är snyggt. se tidigare inlägg =))
Kommentera

eddie1: traditioner är till för att brytas...=)
Kommentera

ribba9: ja i alla fall vissa trditioner. som mot MODO. eller utan guld väldigt länge.
Kommentera

Peter72: ja man för ju hoppas på de..hehe...=)
Kommentera

Istället för att spara slutspelsskägg som typ alla gör så kan alla Frölundaiter färga håret rött=)
Kommentera

Becka: ja det vore grymt.....=)
Kommentera

Becka: ja det skulle verkligen varit nått*L*häftigt..
Kommentera

Jag tycker att alla Frölundaiter som ska på vf:s matcher ska färga håret rött!=) Ljus rött elr mörk rött spelar ingen roll. hehe någon som håller med mig elr är emot mig?
Kommentera

Becka: jag är gärna med på det
Kommentera

rött, tänk vilket tifo det skulle bli! =) bra fint! hehe
Kommentera

« · 227604 · »