Dragan 2k: Har du någon koll på hur det funkar med farmar lag i usa. Skall dom bära upp sin egen ekonomi eller är det huvudföreningen som står för för kanonerna ?
För frölunda kanske får starta upp ett eget " b " lag helt enkelt . Där man kan plocka spelare lite fram och tillbaka vid skador .
Men det är bara en ide, det kanske finns en enkel anledning varför vi inte har så klara farmarlag i sverige.
Dragan 2k: :-) ja det är nog mera ett straff..... Det hade varit det perfekta...får börja sponsra mölndal med lite dollars o stuff så dom tar sig upp till 1:an....
darktroll: Jag har för mig att de måste bära sin ekonomi. Sedan är det ett hedersuppdrag att vara farmarlag för den klubben som är just det. I det sammanhanget har jag också för mig att man som AHL klubb eller vilken klubb det än må vara ansäker om att få vara farmarklubb. Någon som har mer kött på benen får gärna komma med eventella bifall eller rättelser.
Dragan 2k: Dragan 2k: Det är ju inte lätt att vara 0,36 människa... men ibland känns det ju så! Om dom andra också är tredjedelsvarelser får ni nog bygga ut hallen rejält! Nya Ullevi?
Dragan 2k: Det är faktiskt jäkligt kasst att man inte har två lag i de två högsta serierna. Hade ju varit kanon om Mölndal varit ett allsvenskt lag som du säger. Jag menar om lilla Ö-vik kunde ha ÖSK uppe i allsvenskan samtidigt, ska väl Göteborg kunna ha åtminstone ett lag i allsvenskan.
Det här är ju något som Frölunda borde hjälpa Mölndal med. De ekonomiska förutsättningar bland annat - vips så har man ett riktigt bra farmalag dit ni kan skicka fler av era duktiga juniorer. Sen tycker jag ni kan kicka ut den där jobbiga Esbjörs som är en sån enormt tråkig spelare. Usch, in med Jensa istället!
orion: Haha. Japp. Nya Ullevi ja. En ny arena känns som en förutsättning för att fortsätta den fina trenden även om det säkerligen ligger en fördelaktig kostnadssitation för Frölunda i Scandinavium.
mok: Håller med dig fullständigt om Jensa, tycker han har visat att han vill stanna där han spelar. Tror han skulle utvecklas ännu mer om han bara fick lite mer speltid. Jag menar när han spelade för frölundas J-lag så var han en av de mer tekniska spelarna, tänk om de gick att kombinera detta med det fina tuffa spel han kan plocka fram. Han skulle kunna bli frölundas Holmström där framför kassen krigandes.
För övrigt var det en hygglig match i går, dock fortfarande två problem i mina ögon, powerplay.... behöver inte säga mer... Och det blir ofta en/två pass för mycke, det är inte fult att skjuta! =)
Nu blickar vi fram mot Lule matchen och hoppas att de finns plats för Jensa i laget. Han behövs.
För frölunda kanske får starta upp ett eget " b " lag helt enkelt . Där man kan plocka spelare lite fram och tillbaka vid skador .
Men det är bara en ide, det kanske finns en enkel anledning varför vi inte har så klara farmarlag i sverige.