Klinth: Utdelningen kommer, var så säker. Grabbarna sköt iväg 16 skott i första, så det borde väl kanske ha varit nåt mer mål., men som sagt det kommer mera nu i andra
danoj: Det säger att Timrå var bättre 1975, ja! Eftersom att Timrås framgångar de sista decennierna varit klena jämfört med Frölundas, måste jag ju ta det värsta exemplet för att få uppmärksamhet.
Söndagen den 26 januari 1975 spelade Timrå underkläderna av Frölunda i Scandinavium, då TIK vann med hela 12-1 (!!), inför 9.162 förmodligen knäpptysta åskådare...
Hoppas på en jämnare fight ikväll. Tips: Timrå pressar Frölunda till förlängning...
Hälge: Kul att vi har sama tips ;-) Eller tycker du verkligen så?
Jag anser att Timrå, precis som Frölunda, har 3 enormt viktiga poäng att förlora i den här matchen. Detta faktum bäddar för en riktigt go kamp, bra spel och mycket vilja åt båda hållen. Frölunda har fördel av hemmaplan, tillsammans med en mycket bra form just nu, Timrå är även dom i bra form, så det blir tufft.
Hoppas och tror dock att VF drar det längsta strået, och lägger ytterligare 3 poäng till listan.
claesw: jag tror att du kan ha rätt med 6-3 men jag håller på 5-3... om inte VF får total flipp i slutet o då kan jag till och med gå med på 7-3 men det beror ju på hur mkt dom njuter av o leka med TIM :)
Klinth: Det kommer att bli en fröjdig anfallshockey från båda sidor. Därav de många målen, mao. allt offensivt. De blir ju liksom ett prestige möte. Ingen kommer att spela på säkerhet.
Helg Ernest: Det låter ju onekligen som ett önsketips. Att Frölunda skulle släppa in hela 6 mål, det finner jag högst osannolikt. Skall Timrå vinna, så blir det en målsnål tillställning, men det skall dom inte ;-)
Klinth: Ja, ärligt så tror jag det. Vi ligger väl 3:a i borta statistiken, fast jag tror att det blir en riktigt trevlig match. Har sett VF mot Fbk o HV o imponerar stort, härlig totalhockey.
Hoppas att vi kan sätta käppar i hjulet för er ikväll :))
rådbjer: Ja du, 10-1 till VF känns mer orealistiskt än en Timråseger. Sanningen ligger någonstans mittemellan, typ 4-1 till VF. Men vem vet, Timrå har ju överraskat förr, och visat god kämpaanda, så det blir nog en riktigt tuff och rolig match.
Klinth: Det är ju det som är frågan :)) o andra sidan neggar jag så brukar det gå bra. Tips 10-1 till VF men jag spelar på TIK vinst, vem vet större under har ju skett än att vi inte skulle lyckas ta er skalp!!!
MoK GG: Det är just där vi har Frölundas styrka, truppen är så bred och så grymt duktig, att man inte är beroende av vissa spelare, eller en unik kedjeformation. Det talar ju för att Frölunda skall kunna fortsätta att hålla en hög nivå.
gustavoc: Man måste vara realistisk. VF kommer att hamna i en formsvacka sen om den blir 1 match eller 5 matcher lång är ju en annan sak. Men vi får väl hoppas att 1 kedja i taget får en svacka så dom andra kedjorna tar vid :)
MoK GG: varför skulle VF hamna i en formsvacka, när dom aldrig gjort det förut. Tidigare säsonger har VF alltid varit ett varannan match lag. Nu i år när dom även tar borta segrar kommer dey inte att inträffa. En sådan formsvacka skulle i så fall betyda några varannan match segrar. När man förlorara gäller det att förlora rätt matcher, precis som FBK under sin "formsvacka" på tre matcher. Sluta spekulera om sådana tråkigheter och njut av stunden vi besitter toppen, personligen hoppas jag att vi aldrig kliver ned.
Klinth: Tolkningen på en formsvacka är nog som sagt lite svårt. Kan väl hoppas dom hade sin svacka mot SSK för den matchen var ingen höjdare. Vi får som sagt se :)
MoK GG: Visst kan det komma en formsvacka, men vad menas med en formsvacka? Knappas om man förlorar en eller två matcher, och sedan börgar vinna igen. Näe, jag tror inte att Frölunda kommer att hamna i någon längre formsvacka, men samtidigt kommer dom väl knappast att kunna vinna varje match heller. Det troligaste är väl att dom hamnar i det mer normala, vinna några, förlora några... Men det får vi väl se framöver....
Klinth: Nej det finns inget som talar för en formsvacka ikväll. Såg dock mötet mot SSK borta i söndags och där var det offensiva spelet inget att hurra för. Sen kommer formsvackor det vet vi frågan är bara när och hur länge den håller i sej. Lika bra att vara realistisk.
danoj: Nä, där har TIK inte mycket att hämta... Det blir ännu en 3-poängare med siffrorna VF-TIK 4-1. Visst har Timrå spelat över förväntan, men med den underbara hockeyn som VF presterar nu så kan inget lag i ES stoppa dom, då krävs det en rejäl formsvacka först, och varför skulle den komma? Det finns inget som talar för något så tråkigt ;-)
mike66: Ja vad kan man säja. Det var ju ingen rolig läsning, men samtidigt måste man komma igåg att detta var förra året. I år kan och kommer allt att hända. Jag tror och hoppas stenhårt på mitt tips.