Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda-Timrå

« · 164192 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Timrå
Klinth: Utdelningen kommer, var så säker. Grabbarna sköt iväg 16 skott i första, så det borde väl kanske ha varit nåt mer mål., men som sagt det kommer mera nu i andra
Kommentera

fan sysslar norrena med, har han fått 6 skott på mål och släppt in 2 ??
In med henke nu ff.
Kommentera

danoj: Så där ska det se ut!
Kommentera

2 poäng idag iaf, samtidigt som fbk förlorade.
Någon som var på matchen som sedan kunde en en kommentar ang norrenas och lagets insats, det vore intressant att höra.

FORZA FRÖLUNDA!
Kommentera

Två poäng fick vi med oss ikväll, det kunde kanske ha varit tre poäng när man hörde skottstatistiken, den "vann" vi rätt klart om man säger så.
Men jag är nöjd ändå, vi drog ju ifrån Färjestad i toppen av tabellen och det är bra det.
Om någon klagar på tappade poäng så får ni inse att Timrå är ett bra lag iår och ingen slagpåse som alla tycks tro, iallafall innan serien började.
Kommentera

sannes: Läs direktrapporten på TIKs gb som jag nyss fått från Götet av signaturen gud här på HS.

Grattis till de två poängen ;)
Kommentera

mike66: Den rapporten har jag redan läst, jag kan vara snabb ibland, inte ofta men det händer.

Ja, jag tackar så hjärtligt för de två poängen. Skönt att få med sig straffarna också. Det kan alltid gå hur som haver det där.

Timrå ångar på ännu, kul tycker jag, alla experter jag tystnat allt eftersom omgångarna spelas.
Kommentera

Men då fick man ju rätt om tipset ikväll då. Tippade att Timrå iaf skull plocka poäng och det gick ju vägen!
Kommentera

Dream Team: jaså, vad jag kan avläsa på matchtips tippade du 4-1 till frölunda, hur går det ihop? :)
Kommentera

Malmö 3-1 Norrena Förlust 1
VF-Leksand 5-2 Norrena Vinst
Linköping-VF 2-1 Norrena (straffar) Förlust 2
VF- Brynäs 2-1 Henke Vinst
VF-Djurgården 6-0 Henke Vinst
Luleå –VF 1-2 Norrena (straffar) Vinst
VF–Modo 6-1 Norrena Vinst
Färjestad –Vf 1-2 Henke Vinst
VF- Hv71 3-4 Norrena Förlust 3
VF-Södertälje 6-2 Henke Vinst
Timrå – VF 1-4 Norrena Vinst
VF-Malmö 2-1 Henke Vinst
Leksand- VF 3-1 Henke Förlust (den enda)
VF- Linköping 8-5 Norrena Vinst
Brynäs-VF 0-2 Henke Vinst
Djurgården- VF 4-2 Norrena Förlust 4
VF- Luleå 4-2 Henke Vinst
Modo – VF 3-6 Henke Vinst
VF- FBK 7-4 Henke Vinst
Hv71- VF 1-4 Norrena Vinst
Södertälje – VF 0-2 Henke Vinst
VF- Timrå 4-3 Norrena (straffar) Vinst

Henke har bara förlorat en enda match och det är den mot Leksand. Norrena har förlorat dom andra 4. Jag vill inte klaga på Norrena men jag tycker att Conny ska ta sig en allvarlig funderare på om inte Norrena gör ett bättre jobb på bänken, det kan givetvis vara så att utespelarna är omedvetet otrygga med Henke, han är trots allt bara 20 år och därmed hjälper honom lite extra. Allvarligt talat skiter jag i om Norrena tjänar en jävla massa pengar utan att göra någon nytta (sitta på bänken). Jag vill se Henke som uttalad förstemålvakt. Om han skulle få en svacka så kan Norrena få hoppa in. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att vi förlorade en poäng idag pga Norrena.

Någon som vill ta diskussionen?
Kommentera

danoj: Helt korrekt! Men det tipset gjorde jag långt tidigare, fast det inte verkar så. Tror jag postade det t.o.m efter matchstart. Mest bara för att jag ville jämföra mina matchtips med de andras. Man gillar väl lite prestigekamp! Men tipset jag angav på den här GB:n var lite mer genomtänkt och i förlängningens tecken. Sådeså...;-)
Kommentera

Alltså jävlar va bra målvakt dom har alltså, flög ju som en dåre mellan stolparna!
Kommentera

Vf chefen: jag vill ta upp diskussionen å det e så att Conny har i ett antal tillfällen uttryckt sig att Norrena e förstemålvakt i VF men nu har han fått konkurrenten Henke att tas med...men som det ser ut nu så tänker conny att alltinera mellan dem ....3 matcher till den ena å en till den andre.å så byter de efter ett tag....som du kanske har märkt....jag tycker givetvis att de skall stå varanna match eller om nu den som stog har gjort en bra match innan så självklart skall han stå då...men det e ingen lätt uppgift för conny....
Kommentera

Måste bara säga det att, jag väntade inte mig en pinne i kväll.
Timrå spelade mot Sveriges bästa lag i kväll... jag är skit glad
över pinnen och lika glad över Kapanen. VF..FAN vad ni verkar
starka... Går ni hela vägen?
Kommentera

tillten: Nä, det är nog ingen lätt uppgift för Conny, men en mycket angenäm uppgift. Det är ju F-N så mycket bättre att ha två riktigt bra målvakter (även om Henke kanske är ett strå vassare just nu) att välja mellan, än två riktigt dåliga ;-)

Det blir knappast någon uttalad förstemålvat förrän det närmar sig slutspel....
Kommentera

rådbjer: Se där ja, 2 kronor fattigare på Norrena då, men 2 poäng rikare i tabellen... Se resten i TIK gb...

Finns det någon trevlig själ som var på matchen, och som kan förklara hur Timrå kunde göra 3 mål på 18 chanser på Norrena. Hade han en så dålig dag som jag befarar, eller var det dålig backuppslutning? Och som dessutom kan förklara varför Frölunda "bara" satte 3 mål i ordinarie tid utav 48 skott på Kapanen. Var han så överjävlig i kassen, eller hade han en backuppställning ala bandy framför sig?

Tacksam för svar på detta, för jag känner mig smått förbryllad. Nu vill jag inte förringa att Timrå måste ha gjort en grym insats, och de är värda sin poäng, men hur gick det till???
Kommentera

Klinth: Norrena fick få skott på sej och såg inte helt fokuserad ut när dom väl kom. Timrås 2 första mål var rena skitmål som inte borde kommit. Men det blir gärna så när målvakter inte har att göra. Verkar som Norrena är en sådan målis som måste ha att göra för att vara taggad. Kapanen var givetvis bra men känns som VF är lite sämre just nu än i matcherna mot FBK och HV förra veckan,
Kommentera

MoK GG: Såg på sporten, och 3:e målet verkade han ju vara helt borta på oxå, såg ut som en duktig tavla, tyvärr. 2 poäng är ändå bra mot Timrå, men visst är utdelningen på skotten urusel...

Kanske är en "svacka" då, och svackor som ger 2 poäng är ju ändå rätt åkay!!! ;-)
Kommentera

Klinth: Grattis till 2 p. Jag är mycket nöjd med en pinne borta mot er i "hell hole" :))

Tydligen gjorde inte Kapanen en av sina bättre matcher för i så fall hade vi ju vunnit, men han slog ju Norrena iallafall :)))

Ni är glada o vi är glada, alla är glada.
Ser fram emot nästa match, DEN SKA vi bara ta!!!
Kommentera

Klinth: suck! hoppas att det bara va en svacka som du sa nu... jag va på matchen igår o jag va riktrigt sur! jag börjar tröttna av att min röst tar slut totalt, kan inete prata idag :)

nått måste det ha viritt me norrena för han va ju som sagt inte helt innne i spelet specielt inte sista målet... såg ut som om han typ tänkte på sin döda katt eller nått (om han nu har en död katt) men naturligtvis e man ju glad att vi vann o 2p e inte kattpiss... vi kunde ju förlorat...

jag undrar hur det hade sett ut om Lundquist stod i mål... hade det blivit straffar överhuvudtaget då, tveksamt skulle jag säga...
Kommentera

SupportVF: Det viktigaste var ju att vi ändå fick två poäng, två poäng mer än FBK :-), två poäng mer än HV 71 :-).

Bra för tabellen ;-)

Min personliga åsikt är att Henke är bättre än Norrena, det har jag tyckt hela säsongen. Samtidigt är det bra att Norrena finns där, och att Conny alternerar mellan dessa båda... Bra för konkurrensen, bra för koncentrationen, bra för laget... Och Henke kan säkert lära sig mycket av Norrena, som har mycket mer erfarenhet, och en otrolig klubbteknik. Frågan är vem som blir 1:a målis i slutspelet, hoppas det blir Henke...

Är man på hockey så försvinner rösten, så är det bara. Har man tur, och vattnar rejält med pilsner i stupen, så kanske rösten håller till andra periodpaus, sen är det rökt..... ;-)
Kommentera

SupportVF: Men måste Norrena vara på allt. Han var ju överallt! Oftast där han inte skulle vara. Inte en av hans bättre matcher direkt. Helt chanslös vid målen. Känns som on Henke skulle gjort det bättre , men det är ju alltid lätt att vara etfterklok.

Lite oinspirerat rakt över. Men ljuspunkten som vanligt Niklas andersson. Men 48-18 i skott...
Kommentera

Linnea: Stirra er inte blind på skottstatistiken, tydligen var det en hel del skott från mindre bra lägen.
Enl. vår utsända spioner så kan ni vara glada över 2 p. det kunde ha blivit 0p oxå.

Men nästa gång.......
Kommentera

Klinth: jag tror inte dte finns någon här på detta stället som har så bra vishet hehe :)

jag håller med dig. Lundquist är några strån vassare en norrena men du sa ju att norrena har bra klubbreknik, visst har han det men han e väldigt duktig med plocken så som jag har sett såvärkar han älska den :)

på torsdag ska jag t Scandinavium igen o då jävlar, med tanke på att jag lästa på aftonbladet.se att Malmö e det ända laget som inte har förlorat någon borta match... men det ska vi fan ändra på!
Kommentera

SupportVF:
Tillåt mig att säga att jag med säkerhet vet att MIF Redhawks visst har förlorat på bortaplan.
Därmot så tog man sin första borta seger i går .
Kommentera

SupportVF: Du måste ha missuppfattat, Mif har bara vunnit en enda bortmatch i år o det var igår!

Dom har loosat varenda en o ni lär ju mosa dom ganska enkelt, även med Norrena i mål :)))
Kommentera

rådbjer: Frasse99:

oj...läste visst fel på aftonbladet :) det va tvärt om "Malmö enda lag utan bortaseger"

sorry, grovt fel av mig... som Klinth sa en gång.. "det e snabba vändningar i hockey"
Kommentera

förutom igår då...
Kommentera

SupportVF:
Inte så noga eftersom det ändå bara handlade om MIF ;)
Kommentera

rådbjer: Det kan vi ju alltid hoppas ;-)

Men Malmö har bar spelare, och kan spela äckligt tätt om det vill sig riktigt illa. Hannula är i form, och målfarlig som F-N. Hadelöv är ju inte direkt pjåkig han heller, så kassen är inte direkt vidöppen.

Det är bara för Indianerna att kriga på, snurra upp pågarna med sin underbara puckhantering och se till att skjuta skyddena av Hadelöv... Då blir det 3 goa poäng..... Förhoppningsvis.....
Kommentera

SupportVF: Lyder inte talesättet: En gång är ingen gång? ;-)
Kommentera

GOMORRON GO MORRON! WALLE I SKOLAN HÄR!

kl e över 11 o jag mår bra! nu ser jag fram i mot 3 härliga prov som ska suga skiten ur mig "suck"

klart vi ska ha 3p mot dom röda falkarna.. dom har några bra spelare men vi har fler o bättre spelare (måste vara posetiv inför proven :)

och får vi inte 3 p så får vi 2p och jag lovar att vi får INTE 0p! för får vi det då e det knas... för jag säger inte nej till att knäcka 50p gränsen :)
Kommentera

Klinth: nej inte för mig för jag e på tredje gången nu :)
Kommentera

SupportVF: Hoppas att du inte har prov i Engelska eller biologi, Red Hawks borde bli Röda Hökarna, inte Falkarna ;-)

Lycka till på proven, och japp, det blir 3 poäng på Torsdag, då ska Malmö få se hur hockey skall spelas ;-)
Kommentera

SupportVF: Men för Malmö, med sin enda bortaseger ;-)
Kommentera

Klinth: tack så mkt (bockar)

jag var osäker om det va hök eller falk så jag kolla i ett lexikon o det va falk :)

vi ska o vi kommer att visa dom hur det ska se ut på torsdag! VF möter ett hockeybockey lag :) nej men allvarligt talat vi kommer att få 3p o det e inget snack om saken....
Kommentera

SupportVF: Jag har oxå kolat upp detta med Hawk, blev lite tveksam nu ;-)

Slår man på hawk så blir den svenska översättningen falk. (Även Falcon på engelska)

Slår man på hök så blir den engelaska översättningen hawk.

Slår man på falk så blir den engelska översättningen falcon, hawk.

Hur F-N skall dom ha det, engelsmännen? Det är ju onekligen två helt olika fåglar. Skumt!

Vi får väl hoppas att någon kan förklara detta........
Kommentera

rådbjer:

Säger du att Kapanen vann målvaktsmatchen,
det håller jag inte riktigt med om...
Norrena var ganska chanslöst på målen, 1 av dom borde han kanske ha tagit, men har du tänkt på att det är mycket lättare att spela bra om man får många skott på sig och håller sig varm,
som Kapanen gjorde.
Finns knappast någåt värre för en målvakt, när det kommer ett skott vart 5 min... tro mig.
Och så gjorde Norrena 3 (?) straffräddningar i matchen.
Norrena gjorde en helt okej match, med plus i kanten.
Och du säger att Kapanen vann målvaktsmatchen,
Titta inte blindt på skottstatistiken!!!!
Kommentera

finne85: Norrena borde tagit dom 2 första målen och hade gjort så om han fått lite mer att göra. Sen räddade han 2 straffar. Tycker Kapanen gjorde ett bra jobb men inte mycket mer. Han motade ju ändå 45 skott och 1 straff.
Kommentera

Vf chefen: tjena visst du kunde inte ha mer rätt tror oxå att henke är bättre i målet o det känns tryggare när henke står.

Jag känner mig mer orolig när norrena står nej henke ska va förstemålvakt det har han bevisat att han är värd.
Kommentera

Klinth:
Förklara kan jag inte .... men översättning har i alla fall tidigare varit Röd Hökarna....... om de nu har ändrat det till Falkarna skall jag låta vara osagt ;)
Kommentera

eddie1: Visst Henke är bra men tycker ändå Norrena är stabilare även om Henke har bättre statistik just nu. Blir lite nervös varenda gång Henke skall runt mål eller spela med klubban där är Norrena mycket stabilare. Sen är det bra att hålla igång båda målvakterna man vet ju aldrig vad som händer. Vi leder serien, minst antal insläppta mål det måste väl ändå bevisa att vi har 2 bra målvakter som kompletterar varandra bra. Eller?
Kommentera

MoK GG: jo precis norrena är klart bättre bakom mål o med klubban så visst kompleterar dom varandra på ett strålande sätt*L*
det känns väldigt bra att vi vinner även när inte spelet är på topp.
Kommentera

eddie1: Men det är ju bara att konstatera. Ett genuint bra lag vinner även om de spelar dåligt.
Kommentera

Linnea: jo precis o så här bra har det aldrig känns tidigare.
det känns skönt att ha en go gubbe som Nicklas andersson som kan avgöra när inte spelet funkar o han är underbar att se när han spelar..
Kommentera

eddie1: Ja jag tror inte jag varit med om en enda match där han varit direkt dålig. Han har en högre lägsta nivå än de allra flesta. Känns otroligt tryggt.
Kommentera

Klinth: ja visst e dom skumma *suck*

men vi ska inte klandra dom utan MIK för dom har ett venligt namn så det innebär att dom e veliga (väääldigt logiskt :)

ska fråga dom om dom e falkar eller hökar.... skulle tro att det e någn missbildad blandning =)
Kommentera

SupportVF: Har 3st sittplatsbiljetter till Söndagens match i Jönköping till salu.Någon som är intresserad ?
Kommentera

Fantast: Vem vill sitta när man kan trängas på ståplats och skrika sig hes?:)
Kommentera

liepins: Så skall det låta!!!
Kommentera

« · 164192 · »