"Att redan såga Salo är löjligt". Kloka ord, Klinth. Tyvärr så är det bara början, den stackaren kommer att bli sågad precis hela säsongen, det kvittar vad han än gör på isen.
Jag måste säga att jag är imponerad av grabben, trots allt negativ som han visste skulle skrivas och sägas om han, så kom han tillbaka för spela i Sverige. Och tänk så mycket bra han gjort för Sverige, men det enda folk kommer ihåg är den där mindre lyckade pucken mot Vitryssland. Man glömmer bland annat bort straffräddningen i Lillehammer, den var ju rätt så avgörande. Det man kommer ihåg där är "bara" Foppas straff.
Jag är nästan helt säker på att jag under säsongens gång kommer säga några mindre väl valda ord om Salo, även Henke råkade ut för "min behandling" förra året. Alla spelare i laget kommer någon gång under säsongen att få sig en omgång av mig. Ibland har man en dålig dag på jobbet då absolut ingenting fungerar, en dag är ok, men har man flera sådana dagar då får man allt snällt kunna ta emot lite kritik för det, det gäller även i hockeyns värld.
Att sedan kalla många för medgångsupporter är lite fel tycker jag. Jag försöker alltid, nåja för det mesta, att se helheten, men det är inte alltid så lätt när man är "uppe i varv" och vill se sitt lag vinna. Det är vid sådana tillfällen som man inte tänker klart, och då blir det också mindre begåvande inlägg skrivna. Eller förresten, jag kanske är en "medgångare", då har jag varit det sedan 1980 isåfall. :)
Jösses, nu tror jag bestämt att jag har slagit personligt rekord i att skriva ett långt och ointressant inlägg, kan jag skylla på att jag är sjuk? Nähä, tänkte väl att den inte gick hem....shit också. :)
Sannes: Man kan ge kritik på olika sätt. Jag ger och jag tar. Ibland tappar jag omdömet. Ibland skriver jag när jag är "het". Ibland blir det överdrivet... Ibland tom fel... Inget snack om det. Men man får försöka ha lite sans i hur man framställer det. Försöka vara lite nyanserad.
Lite av en motsägelse med tanke på det inlägg jag gjorde ;-)
Visst är man besviken efter en sådan här match. Den som är nöjd är mer enögd än Oden. Men ska Salo bort? Är Salo världens sämsta målvakt? Är Odoya IQ befriad? ICKE!
Sedan har jag medvetet varit hård med orden. Jag ville ha på käften och många motargument. Jag ville ha en livlig diskussion runt det här. Jag ville se hur man kunde forma dialogen med tuff argumentation. Salo börjar tom få lovord nu... Intressant.... Snart är nog Odoya ganska så snäll och from oxå, eller kanske inte... Allt kanske inte var så nattsvart ändå... Eller?
Angående medgångssupporter: Än en gång, tar du åt dig eller?
Många är allergiska mot detta uttryck. Varför? Tar man åt sig? Varför?
Är jag en medgångssupporter? Det beror på hur betraktaren bedömer det hela. Enligt mig själv: ICKE!
Själv blir jag som HV supporter nästan mer orolig över vinsten än jag blivit över motsvarande förlust. Stora vinster leder ofta till mindre bra prestationer i matchen efter, som så många här redan konstaterat.
Kanske var ett mästerligt drag att torska stort för er...
Ja tycker vi behöver en kille som Odoya....Tyckte vi va lite mjäkiga på isen förra säsongen....Vi behöver lite mer tryck från backarna nu när Henke är borta....Å Salo i mål... Ja är skeptsik mot Salo som många andra men vi får se va som händer.... Ja hoppas han skärper till sig som fan....Sen har han ju trycket på sig efter Henke som ja tror kan va bra....
Danne_l: jo vad menar du med motgångs supp. både mok o jag undrar? jag tror du menar att man håller på sitt lag i med o motgång allså en 100% supp. men har jag fel så snälla förklara det.
"Att redan såga Salo är löjligt". Kloka ord, Klinth.
Tyvärr så är det bara början, den stackaren kommer att bli sågad precis hela säsongen, det kvittar vad han än gör på isen.
Jag måste säga att jag är imponerad av grabben, trots allt negativ som han visste skulle skrivas och sägas om han, så kom han tillbaka för spela i Sverige.
Och tänk så mycket bra han gjort för Sverige, men det enda folk kommer ihåg är den där mindre lyckade pucken mot Vitryssland. Man glömmer bland annat bort straffräddningen i Lillehammer, den var ju rätt så avgörande.
Det man kommer ihåg där är "bara" Foppas straff.
Jag är nästan helt säker på att jag under säsongens gång kommer säga några mindre väl valda ord om Salo, även Henke råkade ut för "min behandling" förra året.
Alla spelare i laget kommer någon gång under säsongen att få sig en omgång av mig.
Ibland har man en dålig dag på jobbet då absolut ingenting fungerar, en dag är ok, men har man flera sådana dagar då får man allt snällt kunna ta emot lite kritik för det, det gäller även i hockeyns värld.
Att sedan kalla många för medgångsupporter är lite fel tycker jag.
Jag försöker alltid, nåja för det mesta, att se helheten, men det är inte alltid så lätt när man är "uppe i varv" och vill se sitt lag vinna. Det är vid sådana tillfällen som man inte tänker klart, och då blir det också mindre begåvande inlägg skrivna.
Eller förresten, jag kanske är en "medgångare", då har jag varit det sedan 1980 isåfall. :)
Jösses, nu tror jag bestämt att jag har slagit personligt rekord i att skriva ett långt och ointressant inlägg, kan jag skylla på att jag är sjuk?
Nähä, tänkte väl att den inte gick hem....shit också. :)