70 Rodrigues: Den stora frågan är om det någonsin kommit så folk personer till en tävlingsmatch som Frölunda deltagit i. Sådant brukar annars Dream Team och Portello kunna berätta. De är i det närmaste genier gällande statistik.
Nu blir jag så sådär trött igen, Frölunda åker runt och småfiser och verkar loja och oengagerade, nästan så man hoppas att Djurgården gör 1-0 så dom vaknar. Sen en sak till, Eronen ska inte spela powerplay!!
Inte en tekning heller vinner man, och Joel Lundqvist har väll hittils rekordet i Icingpuckar under denna perioden, förstår inte varför Conny inte tar en timeout i ett sånt här läge.
danoj: Tusan 4-14 i skott efter första, Djurgården rånat på ett mål.... Inte direkt den start man hoppats på. Hoppas det ser lite bättre ut i andra perioden.
Ser EXAKT ut som det gjorde mot Leksand, fattar inte varför dom ser så konfunderade ut, det är ju bara att sätta fart på rören och åka!!! Och det här med tekningarna, börjar bli pinsamt nu..
danoj: Målet kom efter 1.03... jag tvivlar att det hände så mycket innan det, på HockeyLive lät det inte som det i alla fall.
Skandal att det inte finns en reservdomare, det tycker jag är självklart... vad händer nu om linjedomaren knappt kan åka skridskor? Lär inte gå så bra...
Vad tusan är det som händer,linjedomarn skadad, och nu sprack ett plexiglas. Var nästan tur att detta avbrottet kom då Frölunda var på väg att spela lika uselt som i första perioden.
danoj: Fasen vilken märklig match. Allt händer. Så märker man skillnaden mellan NHL och Elitserien när det vankas byte av plexiglas. Någon minut så är det klart. Här kommer det dröja minst 5 minuter innan man kan köra igång igen
Japp, men återigen, spelare som Johnson, Sundin är helt osynliga, man ska kunna kräva att dom kliver fram i pressade situationer. Bäst hittils har utan tvekan kedjan med Ström, Eriksson och Johansson avrit.
danoj: Puh! Det gick vägen till slut. 2-2 annars ett mycket rättvist resultat vid full tid. Sudden var det Frölunda dominans och att sedan Magnus Kahnberg skulle avgöra vid straffarna var kanske inte superoväntat. Fortfarande noll förluster hemma. Känns bra.
Klinth: Helt underbart att Joel är igång med sitt målskytte. Kahnberg fortsätter göra mål. Nu närmade vi oss HV i dag då=). Bara 1 poäng upp till andra platsen, innan vi börjar jaga ikapp FBK.
Jaha, hemma efter en maratonmatch då. Mina intryck från idag: Säsongens segaste match så här långt. Så fort det tände till blev det avbrott. Inget av lagen spelade särskilt bra. Passarnsa studsade fel hit och dit. Bah! Månne det bli bättre på tisdag!
Matchens två dominanter var helt klart de bägge målvakterna som bägge fick briljera. Hmm..sen finns nog inget mer att nämna om skiten. Jo två pinnar var ju skoj...
Boråsindian: Tja, vi får väl se när vi tar FBK, det blir ju allra senast i finalen ;-) Men dom verkar grymt starka i år, det får man erkänna även om det bär emot.
Klinth: ah vad fasen - kan vi slå dem i Karlstad så kan ni!
Grattis till 2 poäng. Om det nu är på sin plats att säga grattis... Vet inte hur matchen såg ut - spenderade kvällen framför aik-löven. Tjoflöjt. Ja inte går dem till elitserien i år i alla fall... suck.
Dragan 2k: Ja, de verkar omöjliga hemma i år. Mycket nöjd med poängen då det är en poäng mer än vad jag räknade med att de skulle ta med sig till Stockholm. Lustig match med allt som hände runt omkring.
Dragan 2k: Inte så konstigt att det tar så lång tid att byta plexi här i Sverige, så mesigt som det spelas i elitserien så är funktionärerna knappast förberedda när något sånt händer.
Inte tänkt tanken att det kan bero på att det finns lite mer folk redo i NHL, vilket kan ha något att göra med att dom har rätt mycket mer stålar att lägga på sånt där?
Om vi ska kräva samma effektivitet som i NHL får vi nog räkna med att pröjsa lite mer också. För min del så väntar jag gärna 5 minuter extra dom ytterst få gånger ett plexi går sönder, om det gör biljetten några kronor billigare. :)