Vf chefen: Orkar inte ladda ner men är detta sekvenser med spel från matchen eller publikbilder? Eftersom vi skall hålla oss ifrån olagligheter så skall vi inte länka matchbilder då detta är olagligt då bara Canal+ har rättigheter till detta och är stenhårda.
mok: Det är privattagna filmer som den riktiga upphovsrättsmannen har lagt ut för allmän beskådan. Det är inte matchbilder typ utan roliga händelser. Framförallt ljud.
Vf chefen: Riktiga upphovsrättsmannen :) Så länge det inte är matchbilder är det helt OK. Dock rörliga bilder från matcherna har Canal+ alla röttigheter till och dom e lite kinkiga på folk som filmar från matcherna och lägger ut detta på internet.
mok: Menar du att man inte får filma med egen videokamera från matcher som canal+ sänder ifrån? Att det är så på rock konserter osv vet jag men att det var så på ishockey hade jag ingen aning om.
Vf chefen: Så är det faktiskt. Canal+ har ju köpt dessa rättigheter dyrt för att ha rätten till det. Så visst är det olagligt att filma och distribuera detta på något vis.
mok: I vilket fall som helst så är det närmsta man kan kalla matchbilder Introt. Givetvis är det bilder på spelare och publik men inte när spelet är igång. Vet inte var gränsen går heller.
Vf chefen: Haha om DIF tyckte det vart jobbigt att torska med 2-1 i dom tidigare matcherna tar detta npg priset. 0-1 19:46 in i 3e perioden av att en av deras bättre spelare gjorde ett misstag som Frölunda nyttjade. Frölunda åt sej mer o mer in i matcher ju längre tiden gick.
Fy fasen vad knäckande det måste vara. Minns när Fimpen Eklund avgjorde mot oss med 9 sekunder kvar men det var en grundseriematch. Nog första gången som jag skriker ut och skrattar samtidigt vid ett Frölundamål. Skrattet var dock helt sonika av chock tror jag. Sitter man och väntar på sudden och vips så var det över.
Cred till Malte på Frölundaforumet, Svenska Fans.
Klicka på Frölunda.avi