Frölunda HC

60372 inlägg · 3399 ämnen

Hemmapremiär, experterna tar täten!

« · 583031 · » Till forumet


Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Ännu ett utbölingstips , tro att Mora skräller och tar en pinne med sig hem till Dalarna :3-3 .
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
2 - 3 Mora vinner så klart
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Fasen danne! du hade ju tagit mitt matchtips! ;-P
Så nu får ja la dra till med 6-2 då.. Salo släpper la in ett mål till, han e ju inte Henke...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Då får man väl leverera ett tips inför matchen imorgon. 2-0 känns helt rätt.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!

Sannes:

Inte tvåsiffrigt kanske, men Mora får nog veta att de lever: 8-3

Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Poffa:

Mora har två ordinarie centrar skadade (kapten Sandberg och altmeister Bogg) så det blir ännu jobbigare för Mora att ta sig an mästarna.
Tar Mora poäng är det en bedrift - och jag tror på under. 2-2 är mitt tips.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Justerar alla tipnningar:

Experterna:

Danne 6-1
mok 4-1
Klinth 3-1
Dragan 5-1
Linnea 5-2

Utmanare:

Bonuz 5-0
Sannes 4-2
Metal Guru 1-2
Alisandali 3-3
Sivasn 2-3
Mangan 2-0
Dalmas1 2-2
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok: Du glömde Poffas 8-3 .
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Alisandali:
Nix, det droppades bara lite snyggt av osannolikhetsfiltret.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:
Skulle tro att Frölunda med hjälp av en "fanatisk" hemmapublik tar sig i kragen och besegrar gästerna med 6-0.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Frasse:
Nix. Även där kommer vi utmanövrera er!


(en svag förnimmelse av en av inledningsscenerna i the Holy Graal fläktar förbi, men bleknar alltför fort bort innan man kan sätta fingret på att den överhuvudtaget varit där...)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:
Nu är jag ju som bekant inte ett av Frölundas fans utan snarare en gästtippare med ett hjärta som bankar för Hufvudstadens enda representant i ES.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Frasse:
ok'rå.

Till Göteborg:
Nix. Även i publiktryck kommer vi utmanövrera er!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Skulle Mora utmanövrera ett fullsatt scandinavium i en premiär? Är impad om jag ens ser en organiserad Mora klack idag :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok:
Du har inte sett "the Holy Grail"?
Här är den bild som fläktade förbi, och jag/moraklacken är den tappre Black Knight.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Men han ger aldrig upp :-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:

Okey. Men allvarligt. Arrangerar supporters från Mora någon resa?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok: Skickar in ett utmanar tips jag med 2-4 sista åt Mik i tom kasse
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Jodå den har man sett många gånger, älskar Python gängets filmer :)

We are nog longer the knight who say NI, We are now the knight who say ecki ecki futung :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok: Ska man gå efter manuset på IMDb så säger de:
"We are now the Knights who say..."Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm. "

Angående kvällens match så tror jag att Mora vinner stort, Marian Hossa och Marcel Hossa kommer att göra ett mål var, Daniel Cleary kommer att dominera och Shawn Horcoff och Rastislav Pavlikovsky sätter två mål var.


Eller, förresten...det var något som inte riktigt stämde där...

Frölunda vinner med 4-1 och Salo bevisar att det går att vinna trots att försvaret agerar virrigare än två sammanslagna hönshus.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Paddan: Hahah jo men jag orkade inte leta upp manuset utan tog det direkt ur skallen tror dom flesta hajar vad jag menar.

Räcker det inte att Pavli gjorde mål på oss i förra matchen?? För övrigt är 4-1 redan taget av en expert, nämligen mig :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Paddan:
Ikväll blir det åka av för stackars Mora..Frölunda vinner 7-2

Frölundas sensaste insatts var ju som bekant mindre bra och inför ett fullsatt Scandinavium kommer Frölunda att visa hockey världen vart skåpet ska stå..

Och även denna gång så tror den ÖDMJUKE guden att
Lundqvist gör första målet..
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Paddan: Du glömde att Nagy kommer att dominera och sätta 2 ikväll också.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
5-3 blir det ikväll...salo är "chanslös" på alla tre målen...som vanligt!!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok:

Tror det blir en ganska jämn match. Men Frölunda är nog det lag som biter ihop allra mest, då det faktiskt är premiär hemma å då får dom ta mig fan inte misslyckas! :)

Jag gissar på frölunda seger: 3-2
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Jag förstår inte riktigt konceptet. Ju fler som får hjälpa utmanarna, ju större chans att de vinner...juh. Men jag vill naturligtvis se till så att Sannes m.fl. har en chans att krossa även i år, så jag gissar på 4-4.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Jag hoppas bara det blir en bra match därför jag gästar Scandinavium för första gången...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
rbn: Trevligt du är så välkommen så!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Expertpanelen:
Dragan 5-1
mok 4-1
Klinth 3-1
Danne_l 6-1
Linnea 5-2

Utmanare:
mangan 2-0
Sannes 4-2
Bonuz 5-0
Metal Guru 1-2
Alisandali 3-3
Sivasn 2-3
Dalmas1 2-2
Poffa 8-3
Frasse 6-0
Mora1 2-4
Gud 7-2
Guinness 5-3
Jihaa 3-2
Knaskamilla4-4
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok:
"Skulle Mora utmanövrera ett fullsatt scandinavium i en premiär?"

Inte för att jag vill vara taskig, men era 11000+ måste varit bortfiltrerade i webradions två första perioder.

Tack för god match, förrexten. :0)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:

Jepp, speciellt då man inte ens hörde domarsignalerna i webbradion, så om det var där du lyssnade så hördes publiken säkert inte alls.
Kommentera


Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:

Det jag vill säga är, ljudkvaliten på webbradion var inte bra, således ska du inte dra för stora slutsatser utav den.

God natt.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
danoj: Själv tyckte jag det var väldigt tyst efter 0-2. Så tyst att jag kunde höra mig själv tänka - tänka på gamla romantiska epoker med hästar, riddare, prinsessor som behöver räddas och mera.

Nej. Nu tusan får jag nog slänga på och kolla på Ivanhoe igen. Det var ju 2 dagar sedan sist.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
danoj:
då måste dom gjort något drastiskt till den tredje perioden, för då lät det som brukligt i Scandinavium. I framför allt under andra perioden lät det som derby mellan Almtuna och Uppsala.

nåja, är det nån annan som vill tacka för god match?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Skönt att få med sig två poäng ikväll, det behövde grabbarna.

Sen vill jag bara sådär i förbifarten nämna att en av utmanarna fick in rätt resultat ikväll.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Dragan 2k: Klacken är ju som vanligt inte den den mest högljudda, men hela publiken kom igång emellanåt och när Frölunda gjorde mål så var det banne mig inte tyst!

Joel gjorde Frölundas första mål så gud fick la halft rätt där iaf....
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Jag tackar gärna för en god match. Tack. Mora verkade ha spelat riktigt bra.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Dragan 2k:
tack själv,
jo, vi spelade osedvanligt bra för att inte ha nåt i ES att göra.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Sannes:
"...nämna att en av UTBÖLINGARNA fick in rätt resultat ikväll."
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Var spännande värre via SRs utmärkta webbsändning. Och frustrerande.

Fast oj vad spännande det är nu då. Harrison Ford som president i Air Force One. Nej. Han blev just ifångatagen av en elaking. Hur ska detta sluta?

Pust! Nu blev det reklam. Dags att hämta andan.

Det känns som om Mora kan bli en riktig obehaglig "överraskning" för många av lagen i Elitserien: Tyvärr hjälper det inte. Ni åker ut. Det har Aftonbladet och Expressen sagt. Då blir det så.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Dragan 2k:
Jag vet. Det är tur att finlirets Leksand finns.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Dragan 2k: Det som jag funderar på gällande webradion är om det går att skicka mail till kommentatorerna. Jag hittade då inte något sånt alternativ.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:

Mycket bra insats av Mora ikväll. Dom spelade smart och vågade gå framåt. Inte många som vågar det i Scandinavium annars. Mora var det klart bättre laget under de två första perioderna och då räddade Salo de svenska mästarna flera gånger om (han gjorde ett flertal kvalificierade räddningar).
I den tredje perioden stuvade Frölunda om rejält i femmorna vilket fick fart på anfallsspelet. När första pucken ramlat in såg plötsligt Mora rädda och ängsliga ut så det var egentligen bara frågan om när kvitteringen skulle komma.

Apropå stämningen. Spänt, nervöst och lite chock. Så kändes det under de två första perioderna. Men vem bryr sig?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Måste påpeka en sak angående omröstningen. Om Frölunda skulle plocka upp en junior, skulle det INTE vara en center, då Sebastian Karlsson redan är deras bäste center. Byt ut till att ta upp en ytterforward istället... förmodligen Madsen eller Starkov för övrigt.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Nu blev Frölunda inte utmanövrerade även om det läg nära till hands. Mora var piggare och Frölunda vet i 17 vad dom höll på med i 2 perioder sen gasade dom upp och då hände saker. Syntes Kallio ville så mycket mer.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
mok:
jag har hela tiden menat utmanövrerade 'publikmässigt', men har nu läst från igår 6:50 och framåt, och är inte längre säker på att du menar det.

vår följeskara på 40+ (eller vad vi nu var?) sätter emot era 11000+ gick mitt springande och avståndstuffa och (realistiskt sett) genomkorkade uttalande ut på - men, handen på hjärtat - var inte vi bra nära i slutet på andra?


nåväl, en poäng i gbg är en pinne mer än budgeterat, trots att det alltid svider lite att förlora en match som man leder med 2-0 i andra periodpausen. rock on!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru: Rätt seg match i allmänhet blixtrade till korta stunder Mora något piggare tills 3e då frölunda vaskade om och gasade och visade att dom ville... iaf några spelare visade.

Jo jag menade publikmässigt men trodde du gick över till spelmässigt :)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Metal Guru:

Följe på 40+? Nä, kan väl aldrig stämma.

Kanske EN som var fyllda 40+..:)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär, experterna tar täten!
Danne_l:
Så den ensamme fyrtioåringen väsnades i delar av matchem mer än vad restrerande 11000 gjorde..?
Respekt.
Kommentera

« · 583031 · »