Har läst i aftonbladet idag att Henke Lundqvist säger att han kommer att lämna Frölunda nästa säsong om han inte får bli första målvakt då. Jag säger bara så här Conny...ditt val är enkelt, gör henke till första målvakt
Frölunda85: Jo han har ju antytt detta lite då och då i intervjuer men aldrig sagt det rakt ut och på nått vis har man svårt att tro att han säger det rakt ut. Man vet ju aldrig hur media förvränger saker. Men som sagt detta måste lösas så Henke är stabil och vet vad han skall göra nästa säsong så han inte oroar sej för detta under slutspelet. Henke måste vi har kvar det är nog det viktigaste kontraktet att lösa.
MoK GG: Ja, Henke ska va kvar, med vad händer med Norrena??Han har ett år kvar på hans kontrakt medan Henkes går ut efter denna säsong...det bådar inte gott
Frölunda85: Tampas målvakt är inte nåt vidare bra heller och det är dom som har draftat Norrena. Om jag måste välja mellan pest och kolera så tror jag att det bästa är att Tampa plockar över Norrena och Vf får en slant för det. Sen behåller vi Henke och Jönfält i ES. Tampa har -8 i målskillnad just nu.
Vf chefen: Tror inte Norrena är nöjd med situationen heller att spela så lite så antingen tar han sista chansen att tjäna pengar i NHL eller så sticker han säkerligen hem till FInland igen, Sen tror jag inte det är nån hoit att ta upp Jönfeldt i laget ännu, vi behöver en Bosse Ahl bakom Henke i nån säsong till som är nöjd med att spela få matcher.
MoK GG: Undrar var man kan hitta en sådan målvakt som är nöjd med att spela endast ett fåtal matcher.
Sedan måste väl Frölunda prioritera Lunkan framför Norrena om man ser till nästa säsong. Man vill ju ha spelare som har lokalanknytning. Innan man får påpekande så vet jag att Lunkan kommer från Åre och har spelat i Rögle. Men hans hjärta klappar för Frölunda och en sådan spelare ska man ha i sitt lag även om målvaktskonkurrenten är en klassspelare han oxå.
Men som Conny säger. Det finns en risk att både målvakterna försvinner inför nästa säsong.
Sedan tycker jag personligen att det är fel att sådant här dyker upp i media mitt under säsong. Detta kan man ta efter slutspelet. Att föra en sådan dialog i media kan knappast ha positiva effekter för laget under pågående säsong.
Dragan 2k: Tror faktiskt risken att Henke lämnar VF är liten ännu mindrte att han lämnar VF för en an nan elitserieklubb. Men tror som vanligt att media tolkar saker som dom vill och att Henke inte är så nöjd med hur Aftonbladet framfört sakerna, Verkar som dom ligger i för att skapa obalans i Frölunda.
Dragan 2k: Låt media hållas, det är ju på SVARTA RUBRIKER som dom tjänar sina pengar. Lite ASGAM över det hela.....
Att denna diskussion dyker upp är ju inte direkt konstig, två av de bättre målvakterna i ES alternerar två matcher i stöten, klart att de vill stå mer. Klart att det blir diskussioner och frågeställningar. Klart att VF löser det efter bästa förmåga, men knappast inte förrän det är färdigspelat.
Att både Henke och Norrena skulle dra till NHL finner jag högst osannolikt. Det är möjligt att Norrena skulle kunna åka över pölen, men Henke är trots sin underbara säsong och smått otroliga räddningsprocent fortfarande en grön, lovande debutant. Han behöver eteblera sig som 1:a målis i ett ES-lag, därav diskussionen. Dessutom behöver Henke etablera sig i 3kr. Där har han god konkurrens!!! Salo, Hedberg, Tellqvist, Liv är väl de som det hittills handlat om, även Wanheinen har varit aktuell. Tellan och Wanheinen konkurrerar Henke nog ut i dagsläget, men sen då? Han börjar närma sig Liv, men behöver mer matcher och mer rutin, därav diskussionen.
Att Henke vill bli utalad 1:a målvakt synes ju självklar, det är nästan ett måste för hans karriär. Att han skulle byta klubb i ES till nästa säsong känns dock avlägset. Om det skulle stå mellan att behålla Henke eller Norrena, då åker nog Norrena ut, det är vad jag tror. Varför skulle VF släppa Henke till konkurrenter i ES, han är ju tillsammans med Liv den bäste svenska målvakten, och i hela ES är det väl bara Kapanen som kan ta upp den kampen av de utländska målvakterna.
Klinth: Jo, du har nog rätt. Vid närmare eftertanke brukar Aftonbladet skriva lite som de vill. Kom ihåg när de skrev att Påhlsson var i Gbg för att skriva kontrakt med Frölunda när han bara var här för att träffa polaren Alaavara.
Jag tror oxå att Norrena åker om man måste välja målvakt.
Om man ska lära sig en läxa av allt detta är det nog att ta uppgifter från kvällstidningarna med en nypa salt.
Men tack Mok GG och Klinth för att ha stillat min oro. Höll på att sätta vokdk... jag menar kaffet i vrångstrupen när man öppnade Aftonbladets webbplats.
Dragan 2k: Ja, visst blir man lite orolig emellanåt, men i regel vet inte press mer än oss supporters gällande övergångar, kontrakt mm mm.
Först så spelar vi färdigt denna säsong, och tar hem både seriesegern och SM-guldet. (Hoppas, hoppas, hoppas)
Sedan så har vi Silly season, med alla tokiga och roliga spekulationer och halvsanningar blandade med verklig fakta.
Sedan börjar truppen ta form igen för att till slut bli en full trupp med härliga hockeyspelare, och ännu en säsong av blod, svett och tårar väntar, med nya förhoppningar och spännande stunder.
henke e bäst: jaha e det bara jag som tycker att det låter konstigt att Henke e klart bättre, det tycker inte jag, Henke är en riktigt bra målis! Proffisionell! Men Norrena han kan han med, dom är sveriges bästa målvakts par å det som inte Norrena kan kan Henke! så jag skulle säga 50/50! kommer bli ett svårt beslut från ledningen.............
Tror ni att ska Henke stå mot Luelå???? Jag fattar inte att Conny fortsätter med byte målvakt mellan Henke o Norrena hrrmm men men hoppas Conny välja Henke som förste målvakt efter misslyckas målvaktspel-MoDomatchen. Jajaja få se vad som händer de närmaste timmarna.
Nizz: Vadå misslyckat målvaktsspel mot Modo?? Är du ännu en av dem som inte såg matchen men alltid tror det är Norrenas fel vid förlust? Blir ju så förbannad...
Fegis av Conny, Frölunda att dom kan inte bestämma vem står målvakt imorgon. har kolla hockeyligans hemsida.... Ur texter: Conny har inte bestämt vem av målvakterna som ska stå.