rådbjer: Japp han är dyr som satan... Sen är han nybliven pappa och sa nyligen i media här att en flytt inom Sverige just nu är uteslutet. Blir det flytt så blir det till Tampa. Men där finns ju redan en viss Khabubulin(schysst stavning..hehe)
Jo, det stämmer. Fast jag tror inte Norrena har så stor skillnad om han spelar som 1:a, 2:a eller 3:e målvakt i Tampa, ifall han sticker. Det var ju inte därför han inte åkte, det var väl för att han inte fick ett "envägskontrakt", betyder väl att han ville ha samma lön oavsett om han spelar i NHL eller AHL, och det gick inte Tampa med på..
Hoppas han får ett kontrakt erbjudande iaf. Fast tror inte chansen är speciellt stor ändå.. att han får kontrakt alltså...
liepins: Han är stabilare än Henke och hanterar klubban och spelet bakom målet bra mycket bättre ännu. Men hru skall dom alternera målvaktsjobbet under kommande säsong då? henke vill ju stå mer . OCh Norrena med.... det har ju funkat denna säsongen. men Henke ville ju att VF skulle satsa helhjärtat på han så han ka få spela me och utvecklas. Han skrev väl bara 1 år Henke eller?
MoK GG: Nåt som gynnar de bägga måste ju sagts under förhandlingarna eftersom bägge nu säger sig vilja vara kvar. Kanske att de helt enkelt står hälften var? En gåte det där alltså, omöjligt att spekulera i. Visar sig att man alltid spekulerar fel;)
liepins: Jag tror att dom själva insett att dom presterar bättre om dom hela tiden måste bevisa att dom är bäst varrannan match. jJag tor inte att dom hade haft så hög räddnings % om en av dom stått hela säsongen.
Klinth: Insåg precis när jag skickat mitt meddelande att det var upplagt för misstolkningar. Men dom båda vill nog stå mer än 25 matcher i serien skulle jag tro
Vf chefen: Norrena hade säkerligenhaft högre räddningsprocent om han fått stö mer det tror jag skarpt. Henke hade nog inte sjunkit mycket om hans ens sjunkt.
Klinth: Jo FBK står nof för det skulle jag tro menar alla FBKares dröm är ju att spela i Frölunda. Och alla är Frölundaiter innerst inne... alla har bara inte insett det ännu :)
MoK GG: BJJUUUUUUUUUUUPPPP Ni är så kaxiga så jag får akut vinterkräksjuka på er. Ni borde bocka och buga istället för och träna på ödmjukhet inför nästa säsong. Men varför inte vore änna kul att se VF spela i lila och gult allt går att köpa för pengar t o m SM guld ( jodå kolla på MIF)
svanru: Haha synd att du inte kan se ironin och humorn som finns i inläggen så kanske du hade fått det lite sköj oxå! Hade VF börjat spela i lial/gult eller om Jönsson hade blivit Frölundait så hade jag lagt ner hockeyn totalt och det menar jag!
liepins: Tyvärr är det väl sant dom ser sin sista chans att håva in lite stålar skulle jag tro för inte gör spel där nere dom till bättre hockeyspelare iaf.
MoK GG: Klart det inte gör dem till bättre hockeyspelare. Men sånt är ju känt sen långt innan så mig förvånar det inte ett dugg att såna som Peltonen åker dit en säsong eller två. Hade jag med gjort om jag vart i deras kläder.
liepins: Jo antagligen hade man väl gjort det när man inser att NHL och dom stora pengarna är körda. Hoppas bara Mange kommer tillbaks och är lika bra som innan :)
Dysso: Jp det är väl aldrig fel att se sej omkring lite och kanske lära sej liute annat utanför isen. Tur det inte är tyska ligan Mange åker till för då vet i 17 om man vill ha tebax han sen. Spelare som komer tillbaka från Tyska ligan brukar ju inte direkt ha nån fart under skridskorna :)
MoK GG: vad man tjänar i Schweiz? Hört att man får allt från fri bil, fri bostad och nettolöner i månaden på allt från 100 000 till 200 000 kr.
Mange kommer dock att bo i en liten by som har 10 000 invånare. Hur kul låter det då? Som att flytta från Göteborg och bosätta sig på ett sommarställe ute på vischan någonstans.
Det handlar ju endast om pengar.. Nu börjar ju dock Frölunda och FBK få bra ekonomi, vi kan dock inte matcha Sweichz eller tysklands löner, men snart kan vi nog det... 24 miljoner plus gick Frölunda i år, tänk om de inte haft skulden, då kunde man ha pungat upp pengarna för att behålla Mange...