Danne_L: Utan tvekan ett fint tillskott. Undrar hur man tänker från tränarhåll då i så fall. Johnson kedjan och Dragkedjan känns ju som kedjor man ogärna gör ändringar i. Plüss som center mellan Affe och Husse?
Danne_L: Är väl detta som brukar kallas för lyxproblem ;) Helt klart så skall ju Alfie ha en defensivt skicklig center och en rivig forward i sin line. På detta sätt få han ut det mesta av sitt spel. Så Jonas Johnson som center och Jens Karlsson som ytter.
mangan: Det är nästan så man får tårar i ögonen. Man är inte för van vid stabil tekning från Frölundas sida. Undrar dock om man inte tränat lite extra på tekningar för de matcher mot Mora och Mannheim som jag såg så kändes tekningarna rätt bra.
Dragan 2k: Vi ska naturligtvis inte dra för stora växlar av det som händer under försäsongen. Tänk på att Frölunda tekade sämst av alla lag säsongen 02-03. Näst sämst? Färjestad såklart. De kanske skulle träna på att förlora tekningarna istället......
mangan: Haha Mangan. Nu blev jag helt plötsligt orolig. Nej då. Visst är det så. Precis som alla experter framhöll innan slutspelet då guldet bärgades. Det lag som tekar bäst och har bäst powerplay har störst chans. Frölunda var sämst i tekning och hade slutspelets sämsta powerplay på drygt 5% har jag för mig det var. Ändå var det ju fest på Götaplatsen några veckor senare.
Se länk!