Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Information från Expertpanelen

« · 573735 · » Till forumet

Sv: Information från Expertpanelen
Klinth:
Finns det plats för en tredje maktfaktor i tävlingen; de otrogna?
Som naturligtvis tävlar på samma villkor som Utmanarna.
Kommentera

Metal Guru: Det här är i första hand en kul grej som vi gör för oss Frölundaiter i våran GB. Det är tredje säsongen som vi går in i med denna "utmaning".

Antar att du med "utmanarna" då menar alla supportrar från alla de lag som Frölunda möter. Risken är att det blir jobbigt att hålla reda på alla faktorer om vi gör detta till en för stor grej. Tror att vi nöjer oss med våran ursprungliga tanke. Dessutom tas det egentligen upp av Matchtips under Allmänt.
Kommentera

Klinth:
---Antar att du med "de Otrogna" då menar alla supportrar från alla de lag som Frölunda möter.---

Jo. Anledningen till mitt trams var att nån gång förra säsongen snubblade in just när ni var i tippartagen, och avlade ett tips som diskvalificerades för att jag ej hade er matchtröja på mig.

Detta faktum har gripit mig så hårt i folksjälen att jag ej kunnat sova på hela sommaren. Så i ett försök att äntligen få frid, att äntligen få somna in, kommer jag nu med detta blygsamma förslag. Men nu känner jag mig mest trött och motarbetad.

4-1 säger jag. Jag vet inte ens vilka ni möter. 4-1. Hemma eller borta? 4-1. Read my lips. Mark my word. 4-1.
Kommentera

Metal Guru: Intressant att Klinthan har samma syn på oss som vissa fanatiska religiösa grupperingar. Självklart kan vi inte vara med och tippa vi kan ju faktiskt tippa att VF får stryk och det är inte tillåtet :-)
Kommentera

Metal Guru: Om det får dig att sova bättre så har du ständigt 4-1 alternativt 1-4, beroende på om Frölunda spelar hemma eller borta. Jag vill naturligtvis inte ha det på mitt samvete...

Om det skulle bli tippande från motståndarna så må väl det vara hänt, men detta är i första hand en intern grej. Om man väljer att se det som att vi motarbetar alla andra och kör en inbördes klubb för egen beundran så är ju det synd, men samtidigt så får det väl bli så då... Våran förhoppning är ju bara att det skall bli kul diskussioner runt Frölunda samt de matcher som det spelar. I fjol hände det ibland att supportrar till motståndarlagen gav sig in i diskussioner och kanske tom avlade ett tips mot vårat kära Frölunda. Enligt mig helt ok, men som tidigare sagt, det kommer inte att ingå i våran utmaning.

Hoppas nu att du kan sova lugnt i natt ;-)
Kommentera

Svanru: Läs mitt senaste inlägg till Metal Guru din otrogna hund.
Kommentera

Klinth: Bara ni inte börjar med självmordsbombningar mot våra arenor är jag ganska nöjd.
Kommentera

Svanru: Knappast. Försökte precis fixa biljetter till matchen FBK-FRÖ 10/12. Det sket sig å det grövsta...

Att intresset för Frölunda är så stort i Karlstad!!! ;-)
Kommentera

Klinth: Vi släpper inte in hundar utan bara vargar (Se Fantomens krönika)
Kommentera

Detta inlägg borde nog vara i en egen tråd, men va tusan det får duga såhär.

När jag nu ser att Expertpanelen börjar samla sina krafter till en ny säsong, så har jag en stilla undran till dom, eller snarare till moderatorerna.
Förresten, kul att en tjej äntligen fick plats i den däringa så kallade Expertpanelen. Heja Linnéa!

Tillbaka till min undran, förra säsongen så blev det ett jäkla (ursäkta uttrycket) tjafs om att man inte fick målrapportera i Frölundas gästbok, man tyckte det var segt att läsa de inläggen när man kom hem efter matchen.
Är det samma "regler" även denna säsong, att jag inte får skriva vilka som gör målen? Det är lika bra att jag vet förutsättningarna nu, för då kan jag fundera på hur jag skall ha det med min medverkan i Frölundas gästbok denna säsong.

Det är ju tillkommit en del nya Frölundasupporter här på HS, så det är bra om även dom får reda på hur man skall bete sig med denna sak. Och för all del även alla andra HS:are också.

Ni moderatorer tycker kanske att jag borde ha tagit detta via brev, men jag ansåg att det berör fler än mig, därför skriver jag det rakt upp och ned i denna gästbok.

Det var allt jag hade att skriva för stunden.

Kommentera

Sannes: Min personliga åsikt är att om man skriver om hockey och Frölunda så är det ett ämne som är OK att diskutera här i denna gb. Det är det den är till för. Vill man inte läsa innehållet i en tråd så kan man scrolla. Vet att detta har varit flitigt diskuterat, men vad fan... Gb´n är till för alla som vill debattera Frölunda, vare sig det handlar om nyförvärv, skador, matchtippning eller målprotokoll.

Däremot kan man ju fundera över hur man skriver sina inlägg, eller i detta fall sin målrapportering, vilket egentligen är roten till diskussionen.

Ett inlägg som ser ut så här:

Klinth: 3-1

Är ju inte speciellt givande... men samtidigt inte heller förbjudet.

Men om man i stället skriver:

Klinth: Vilket snyggt mål, Kallio nätar igen och nu är det 3-1. Det verkar som om kallio är het i kväll..... bla bla bla...

Då öppnar man ju upp för en diskussion och inlägget tillför något....

Dett är som sagt min personliga åsikt, men eftersom jag är så ödmjuk som jag är så kan vi göra det till en regel om du så vill ;-)
Kommentera

Klinth:

Vad bra, nu vet jag vad du tycker, men vad tycker de andra moderatorerna.
Kommer dom att radera mina inlägg?

Helt klart skall man tänka på vad man skriver i sina inlägg, det skall man alltid göra oavsett om det handlar om målrapportering eller ej.

Regler har vi så förskräckligt många av ändå, så det får vi väl försöka undvika, eller? :)
Kommentera

Sannes:

Jag är på den gode Klinths linje. Så länge det inte bara blir en jädrans massa:
"3-1!!"
så är det lugnt. Och sen är det ju så att blir det mål och man verkligen vill veta det så finns det andra sätt att få reda på det ändå. Likt radio, tv, text-tv och websändningar.

Men därmemot som Klinth skriver att vill man kommentera målen eller liknande så är det ju en helt annan sak.
Men en ren målservice är onödigt tycker jag.

Ja, det är min syn på det hela. Något luddigt men tror budskapet gick fram;)
Kommentera

Danne_l: Åh, vilken tur, då klarar man sig alltså undan om man skriver "2-1 !!!!1" eftersom det var 3-1 ni klankar ner på. ;)

Förresten, Salo verkar vara stabil...
Kommentera

Sannes: Säger som jag redan gjorde förra säsongen när detta ämnet var uppe och det faller in i Klinths linje. Så länge det kommer in drösvis med inlägg typ:

3-1!!

Kallio 1-0 jaaaaaaaaaaaaaa

Kahnberg mål igen!!

Och liknande kommer jag stenhårt radera dessa då dom inte direkt främjer en vidare debatt av någon sort. Försöker man däremot skriva ett inlägg där man kan forstätta en debatt är det en anna sak. Men sen finner jag det rätt frustrerande när man går in i gästboken efter en match och en och samma person refererat med sej själv i 15 inlägg under 3 timmar.... kanske skulle man slutat efter 3-4 inlägg när man inser att ingen bryr sej.
Kommentera

Paddan:

Salo är hur stabil som helst så här långt, inget att anmärka på direkt.
Kommentera

mok: Jag förutsätter att du med "stenhårt radera dessa" menar "ödmjukt att filtrera bort" ;-)

Alla: Vi skall ha en givande diskussion på detta forum. Skulle vi moderatorer (Klinth, mok, Danne_l, danoj, Dragan 2k) ha tagit bort något av era inlägg och ni undrar varför, dra iväg ett brev till oss så kommer vi att förklara. Skulle vi råka ha gjort fel (gud förbjude & knappast troligt) så kan vi ju alltid stoppa tillbaks inlägget ;-)

Sannes: Det är bar å åk! Ge bara rapporteringen lite kött på benen så blir det toppen!
Kommentera

Klinth:

Jag tror dessvärre inte att det kommer hjälpa med att ge rapporteringen lite kött på benen. Men det blir mycket intressant och se hur Ni kommer att hantera det hela, då ett par av Er tycks godkänna enbart inlägg med "Klinth: 3-1" karaktär, medan någon annan kommer att stenhårt radera dessa.

Förresten hur gör Ni med matchtippnings-inläggen om jag enbart skriver 3-1, raderas dom stenhårt också?

Nåja, det får bli hur det vill med den saken, jag tror jag kommer att avstå alltihop, så slipper Ni ha det bekymret när det gäller mig.
Och dessutom så slipper Ni ju obehaget att läsa de inläggen när Ni kommer hem från matchen. Bara en sån sak... :))
Kommentera

Sannes: Vi raderar bara dina matchtipsinlägg om dom senare visar sej vara korrekta :)
Kommentera

mok:

Då får Ni radera allihopa. :)
Kommentera

Sannes: Ajdå du har tränat hela sommaren på att tippa då förstår jag? Vi har ju försörkt med Linnea nu så vi e heta :)

Men eftersom du tänker ha alla rätt så kan du inte tipsa mej innan eftersom jag får tippa innan dej då? :)
Kommentera

mok:

Jag har tränat hela sommaren, jag ligger i topp i de flesta tippningsligor jag är med i.

Tsss, inte en chans att jag skulle tipsa dig. OM jag skall tipsa någon så blir det självklart Linnéa.
Kommentera

Sannes: Behåll du dina tips för dig själv och ställ upp i fronten för utmanarna. Det kan dom/ni behöva.

Expertpanelen lär rocka hela säsongen lång ;-)
Kommentera

Klinth:

Ja, det borde egentligen inte vara några som helst problem för Er att vinna stort, eftersom Ni är fem stycken som får tippa före oss andra.
Skall bli spännande att se hur många utmanare det blir denna säsong, det var inte så många förra säsongen, men det gick ju strålande bra för oss ändå.
Kommentera

Sannes: 5 resultat av årminstonde 25 troliga. Det är ju en baggis ;-) Se bara hur det gick i fjol. Då var vi iofs "bara" 4 men hur många rätt hade vi? Vi fick ju tokstryk ju!
Kommentera

Klinth:

Men året innan vann Ni stort.

Och i år värvade Ni en av de bästa för oss förra säsongen, allra bäst var ju såklart jag. :)

Jag tycker dock att det är ursvagt att experterna inte kan få in mer rätt trots allt, Ni får ju "välja" resultat först.
Jag undrar om Ni verkligen är så bra som Ni vill ge sken av....

Ooops, sorry var inte meningen att kritisera Expertpanelen.....
Kommentera

Klinth:

Hehe, jag fick i alla fall in en match. Det är jag fortfarande rätt nöjd med!
Kommentera

Sannes: Vi bara mörkade formen under förra säsongen så ni kunde återfå självfötroendet. Men du får gärna tipsa Linnea inte mej emot.
Kommentera

Danne_l: Jag tror inte jag prickade rätt en endaste gång ;-)

Men det var ju då vi mörkade hrm....
Kommentera

Sannes: Prova själv där hemma ska du se hur lätt det är. Du kan ju skriva upp det resultat som du i första hand tror på på ett papper bredvid datorn innan vi experter tippar, så får du först se om vi väljer det eller inte. Sedan kan du se om det blev rätt eller inte. Så dka du få se hur "lätt" det är.

Men sedan så har ju vi våra informatörer, kalkyleringsprogram, spionsateliter, kameraglasögon osv osv, så det är ju lättare för oss....
Kommentera

Klinth:

Jag använder mig ganska mycket av ryska agenter.
Det var därför det gick så bra för mig förra säsongen.
Nu har jag dock hört att man ska prata med tjocka kvinnor med en spåkula, det sägs vara mest "inne" nu!
Kommentera

Danne_l: Vad det gäller dom ryska agenterna så förstår jag att du bytt, de har nämligen gått vilse. I en pannkaka, tro det eller ej....

De tjocka spåtanterna med kula bör du ta med en nypa salt. Dragan 2k provar en helt ny sak som har med fjärrstyrning att göra på dom. Men kör du på det för all del ;-)
Kommentera

Klinth:

Tja, jag provade för fullt förra säsongen och det var vid flertalet tillfället som mitt resultat inte var taget av Experterna, däremot kunde ibland någon utmanare ha tagit det istället.

Och förresten, jag fick ju in ett antal resultat förra säsongen, så just därför kommer det att gå uruselt denna omgång.
Känner på mig att det blir mangans säsong istället.
Kommentera

Sannes: Tillåt mig skratta Mohahahahahahahahaha!!!!

Det är Experternas säsong!!!
Kommentera

Klinth:

Jojo, vi får se hur det blir med den saken.
Kommentera

Sannes: återkommande var ju annars under förra säsongen från utmanarna att dom sade att en expert tagit "deras" resultat och var då tvugna att ta ett annat och fick rätt.... det kallas djup analys :)
Kommentera

mok: 

Men vaddå, det var inget fel på förra säsongens analys från våran sida.
Det är resultaten som räknas, inte hur man kommer fram till dom. :))
Kommentera

Sannes: ne en bra analys var ju att ta allt som inte experterna hade för det va troligen fel ändå :)
Kommentera

Sannes: Ajdå. Nu sätter du ju en oerhörd press på mig. Men jag prickade in ett par på matchen förra säsongen så vem vet.....
Kommentera

Ikväll spelas den näst sista träningsmatchen innan seriestarten.
I Grästorp av alla ställen. Mot Oskarshamn av alla lag.
En riktig värdemätare.

Men efter Timrås match igår borde man kanske ta det lugnt med att ta ut storseger i förskott.

Hur som helst. Tolsa saknas och vaktar målet gör förmodligen Salo. I övrigt fullt lag.
Kommentera

Danne_l: Grästorp är grejer det.
Strax utanför Nordkroken, universums centrum ;-)
Kommentera

Danne_l: O den sista spelas i.... Länsföräkringar Arena... man måste vara bra desperat av pengar om man diggar det namnet :)
Kommentera

mok: Äh, er smygreklam för slaktverksamhet är väl inte så mycket bättre...
SCANdinavium, ja jag säger då det. ;)
Kommentera

Paddan: Stöd Scan skjut en Vegan..... Scandinaviums slogan då eller?
Kommentera

mok: Mer i linje med "Vår korv innehåller bara egna produkter"
Kommentera

Paddan: Hahah kul med lite humor så här på en torsdag förmiddag måste jag säga :)
Kommentera

Paddan:

Haha, för en gångs skull lyckas du ju skoja till det lite:)
Kommentera

Vill man följa matchen live gör man det via länken nedan.
Kommentera

Paddan: "Vår korv innehåller bara egna produkter"

Innebär det att det är dit juniorerna som inte lyckas ta klivet upp till A-laget hamnar. I sånt fall förstår jag att Frölunda lyckas med sina juniorer. Dom är helt enkelt livrädda för plan B.
Kommentera

Stigsson: Jepp, i sann Hattrick-anda så slaktar man av de juniorer som inte tar en plats i representationslaget. Alternativt låter dessa irra runt på IKEA eller på golfbanan svärandes åt diverse individer.
Kommentera

« · 573735 · »