Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Jeses

« · 395904 · » Till forumet

Sv: Jeses
Paddan: Svar på tal, heter det.. ;)
Kommentera

Dream Team: Kanske helt ovidkommande, men jag har för mig att det var någon av de där klubbarna i Berlin som gick i konkurs, var det måhända Capitals.
Kommentera

Eftersom jag var den som igår startade debatten om Steen då jag frågade om det stått något om honom nere i Gbg, så får jag väl helt enkelt dra mitt strå till stacken. Helt otippat så kom det en intervju med Alexander Steen i dagens Örnsköldsviks Allehanda.

Följ länken så kan ni själva läsa artikeln.
Kommentera

Poffa: Han e rolig iaf :)

Till sist, du kommer att spela i Scandinavium ett par gånger i vinter. Hur tror du att du kommer att bli mottagen?
– Publiken kanske inte gör vågen, men det ska bli kul att möta gamla polare.
Kommentera

MoK: Hur har vi i Götet tagit emot gamla spelare tidigare? Med stående ovasioner. Jag både hoppas och tror att vi som publik kan vara såpass storsinta att vi önskar Steen lycka till med sin karriär och ger honom ett varmt välkomnande i templet. Varför inte rent av göra vågen för honom, för att visa att även vi har humor?!?
Kommentera

Klinth: Skulle vara kul faktiskt. Visst kan jag ge fd VF spelare ovationer men det beror helt varför och framför allt hur dom lämnade klubben. Jag kommer knappast bua åt Steen (han var ju med och förde VF till SM guld) men jag kommer ju knappast göra vågen för han heller även om det vore ruggigt skoj! Hoppas han lyckas (men inte för bra i MoDo) och ser gärna att han lyckas i NHL:
Kommentera

MoK: Vågen kanske är att ta i=) men jag hoppas inte folk buar åt honom heller. Det blir bara löjligt, lite sandlådementalitet.
Kommentera

Linnea: Tyvärr finns det gott om folk med sandlåde mentalitet i scandinavium speciellt på vissa sektioner så jag tror folk lär bua jag kommer absolut inte vara en av dom.
Kommentera

MoK: Tror jag inte heller, ´det kommer nog inte nån av de jag känner härinne göra. Synd bara att det är dagisbarnen som kommer höras mest..
Kommentera

Linnea: Tyvärr kan det väl vara på det viset, man kan bara hoppas att folk har bättre vett i skallen än så.....
Kommentera

Klinth: Tror du kommer bli besviken faktiskt.
Kommentera

Klinth:

Folk har rätt att tycka precis vad dom vill, har inget att göra med "hur mycket vett" man har i skallen.
Man har rätt att uttrycka vad man tycker i fallet Steen som enligt mig och många andra inte gått renhårigt till, då får man allt ta burop som en del av konsekvenserna.
Kommentera

danoj: Frågan om vem som faktiskt gjort "fel" i fallet Steen är väl inte helt utredd, än så länge. Det är väl mest rykten och mer eller mindre hårda ord som florerat fram och tillbaka. Det kan ju faktiskt sluta med att det är VF själva som "förtjänar" de där buropen... ;)
Kommentera

Dream Team:

Det jag menade i mitt förra inlägg var hur Steen och hans agent agerat, för dom har inte kört med det som kallas för öppna kort.
Vad som sedan händer i utredningen mellan Vf och Modo är ju i skrivande stund fortf oklart.
Kommentera

danoj: Du säger att folk har rätt att tycka precis som man vill. Visst, i detta fallet är det onekligen så. Men både du och jag vet att vi inte har alla fakta på bordet. Vi vet inte hur det exakt har gått till. Min första tanke angående Steen och hans klubbyte var inte vacker, och det var inte den andra heller. Men ju mer jag har läst om det i tidningarna, och sett folks reaktioner och deras bedrövliga kommentarer, desto mer har jag svängt. Visst känns det snopet som fan att "våran" Steen skall till MoDo. Och det känns ju onekligen som det skötts osnyggt, det gör det. men faktum kvarstår, och det är att Steen har valt att läma Frölunda. Han har valt att gå vidare, och det kan vi som supportrar och besvikna fans inte göra ett skit åt. Varför inte kunna vara ödmjuka, vända andra kinden till och önska grabbhalvan lycka till? I dagsläget är det tyvärr inte många som klarar av att vända andra kinden till ens över en så "trivial" sak som ett eventuellt dåligt skött klubbyte... Hur skall det då gå med allvarliga saker?

Jag vill uppmana alla Frölunda-anhängare att helt enkelt förlåta Steen och ge honom ett varmt och vänligt välkomnande i templet nästa gång han äntrar isen där, han har trots allt gjort en hel del bra för klubben...
Kommentera

Klinth: Ett utomordentligt väl skrivet inlägg Klinth. Själv är jag rätt trött på hela Steen incidenten och hoppas att den kan vara avklarad snart så man slipper den saken.

Funderar på att bjuda över Alex på en kopp kaffe och en mazarin nästa gång han är i stan.
Kommentera

Klinth:

Alltså, det spelar ju ingen roll VEM det är, det är ju hur han har betett sig gentemot Frölunda och dess supportrar som är minst sagt upprörande!
Att ena dagen säga si och ena dagen säga så inger inte mycket till förtroende.
För att ta ett exempel så har vi ju det här med istiden som tydligen var en faktor till att han ville lämna, jag citerar från aftonbladet:

"-Tycker du inte att Frölunda satsade på dig?
- Jag var mest orolig för att inte få bra istid. Jag vill bära ett större ansvar än jag fick"

För att idag läsa följande utdrag ur Allehandan:

"–Istid kan man inte bli lovad, utan det är bara att göra sitt bästa för att få spela."

Hur logiskt verkar detta resonemanget?
Tycker att han hittils kommit enbart kommit dragandes med dåliga bortförklaringar.

Hade han efter säsongen kört med öppna kort och således meddelat detta till Ledningen och sagt att han vill e sig om hade ju denna debatten aldrig uppstått, problemet är ju att han valde att inte gå den vägen.

Förlåta, ge honom ett varmt välkomnande???

Aldrig.
Kommentera

Dragan 2k: Man tackar min kära vän Dragan... Det är så skönt att se medmänniskor som vet vad ordet ödmjukhet och medkänsla innebär. Själv har jag stått och välkomnat spelare som bröderna Esbjörs, Jantunen osv när de lämnat klubben och senare gör entre på isen i templet. Det samma kommer att gälla för Steen och för Johansson i höst. Absolut! Man får se till vad de ändå åstadkommit för klubben under de år de burit våran vackra matchtröja, och det med engagemang, vilja och stolthet!!!
Kommentera

danoj: Du är lika skön som alltid Danoj. Säga vad man vill, men under de år som vi debatterat hockey på denna site, må vara under diverse olika namn och skepnader, så har du ståndaktiki haft samma approach! Heder för det! Allt eller inget. Av eller på. Underbart eller värdelöst. Sopor eller hjältar.

Nu är Steen inte längre en hjälte i dina ögon, således en sopa....

Pressen skall man ta med en nypa salt. Vad han säger kan vinklas. Han lär ha diskuterat detta klubbyte intensivt med sin farsa, och gamla herr Steen är ju inte helt obekant för Frölunda. Osnyggt eller inte, oproffsigt eller inte, Steen har bytt klubb. Steen är fortfarande en bra hockeyspelare. Steen är fortfarande en favorit på isen. I mina ögon är det inte svårt att glömma och förlåta. Förhoppningsvis får jag se Steen i Frölundas tröja igen, och då skall jag kunna känna välkommen hem Steen!!!
Alex i templet? Javisst!!!
Stående ovasioner? Javisst!!!
Kommentera

Instämmer med Klinth.
Två fel gör inget rätt heter det väl. Bara för att "Grus" skötte situationen "osmidigt" så ska väl inte vi supportrar vara lika "osmidiga" tillbaka.
Det finns ju ingenting vi kan göra mer än att gilla läget och att bua ut honom när han kommer hit resulterar inte i något annat än att vi tappar facet.
Det bästa vi kan göra är att önska honom lycka till och ta det som riktiga män.
Kommentera

millis: Ta det som den man du faktiskt är, eller? Lycka till!! ;))
Kommentera

millis: Hur tar du det som en man då?

Men håller med bara för att han ställer till det skall vi egentligen då bete oss likadant och sjunka till samma nivå? Nej acceptera läget och hoppas VF ger MoDo pisk bara. Då e jag nöjd :)
Kommentera

Dream Team:
Jag tar det nog bättre än flera av männen här inne ;)
Kommentera

millis:

Som sagt, man tycker olika i den frågan.
Jag önskar han inte lycka till, den dan han besöker Scandinavium som motståndare kommer iaf jag att bua, och jag lär med största säkerhet inte vara ensam.
Kommentera

millis: Hehe.. ja, det tvivlar jag inte alls på!
Kommentera

danoj:

Nä, du är med all säkerhet inte den enda som kommer bua och alla har rätt att tycka och reagera som dom vill. Men jag tycker det är synd att det ska bli såna reaktioner...sporten är ju såhär, spelare kommer och går och visst, ibland sköts det riktigt klantigt. Men det är så det är. Grus är ju faktiskt inte Göteborgare och behöver ju egentligen inte ha någon lojalitet gentemot Frölunda.
Kommentera

millis:

Nej, han BEHÖVER inte ha det, däremot som jag skrev förut så hade denna debatten aldrig uppstått OM han skött detta snyggare.
Som man bäddar får man ligga är ett passande talesätt.
Kommentera

millis: Även om han inte behöver ha laglojalitet gentemot VF kan man ju sköta flytt till ny klubb snyggare speciellt eftersom han ställde VF i lite dålig sits eftersom dom räknat med han i truppen.
Kommentera

MoK:
Jo, jag håller ju med om att situationen sköttes enormt klantigt...men ingen av oss vet ju inte helt säkert hur allt gått till. Vi har ju gått igenom detta miljoner gånger nu och har ni glömt att det finns en agent med i bilden också, kan inte helt klandra Grus ju
Kommentera

millis: Tycker jag, han har valt sin agent och då får man ta den smällen hur lite eller mycke än han är inblandad själv. Men som sagt man vet inte allt.... men ena gången så säger STeen att han får mer speltid sen helt plötsligt är det inte så. Man undrar ju...
Kommentera

MoK:
Tycker det finns en hel del frågetecken med hela denna soppan. Det är ju svårt för oss att veta vad som försigår bakom kulisserna, men du kan ju inte helt klandra Grus om han har en inkompitent agent. Sen måste man ta allt tidningarna med en nypa salt...allt som skrivs är inte sant..
Kommentera

Klinth: För en gång skull håller jag faktiskt med danoj.......
Tills vi får veta exakt vad som hände tänker inte jag hälsa steen varmt välkommen tillbaka precis.....

Klinth> Esbjörn,jantunen,johanson kan du inte jänmföra med steen som det ser ut nu!!
Dom 3 förstnämnda gick med stil o öppna kort o det kan man ju knappast säga om steen,eller?
ödmjukhet ,visade steen det så ska jag oxå bli ödmjuk??
Kommentera

Kungen: DU ödmjuk? Hur skulle det gå till?

Snacka om att detta skapade en livlig debatt, där åsikterna varierar ordentligt. Jag har skrivit det tidigare, Steen skötte detta fruktansvärt dåligt som det verkar. Fakta saknas för att kunna veta 100%
Jag tycker fortfarande att Steen är en bra lirare, kul att se på isen. Jag är inte förbannad på Steen, och jag önskar honom lycka till. Min åsikt, jag kommer INTE att bua ut honom i templet....
Kommentera

Klinth: Saxat ur Aftonbladet: I går berättade Philadelphiabacken Mattias Timander att han kommer hem till Modo.
Sundström klar
Han har pratat med Modo en längre tid.
Sedan tidigare har Sportbladet avslöjat att Foppa, Niklas Sundström, Tommy Salo, Mattias Timander och Frantisek Kaberle alla spelar för Modo nästa säsong.
Real Modo tar form och bestämmer sig även Markus Näslund och tvillingarna Sedin för att gå samma väg som Timander, ja, då är drömlaget komplett.

Kan ju ha med möjligheten att utvecklas i denna omgivning som fått Steen att tänka om!!!
Kommentera

Klinth: Men proffsryktet har väl funnits med ett bra tag nu. Ja, ÄVEN innan AB´s "avslöjande"... ;)
Kommentera

Dream Team: Jo, knappast någon nyhet om man säger så, men det kan ju vara en springande punkt för Steen. Ett bättre gäng att lära sig till NHL spelare med lär väl knappast finnas???
Kommentera

Klinth: Sant. Men det som förvånar är väl att om det stämmer, då måste ju MoDo ha gjort klart väldigt tidigt med proffsen om hur det skulle bli. Trots allt så pågick ju fortfarande Stanley Cup där borta när Steen blev klar..?
Kommentera

Dream Team:

Man kan kanske tänka sig att MoDo fått indikationer från proffsen om åt vilket håll det lutade...
Kommentera

knaskamilla: Det är möjligt OCH det mest troliga. Men det känns som lite väl lösa boliner att bygga upp ett kontraktsförslag till en spelare som Alexander Steen. Ja, till vilken spelare som helst egentligen.

Det måste ha varit mer än att det "lutade" åt det hållet..
Kommentera

Dream Team:

Jag har iofs ingen aning om hur man gör när man värvar spelare, men jag kan omöjligt tänka mig att MoDo sa till Steen: "Om du spelar med oss får du troligtvis spela med Foppa & co". Eller? Det är väl inte helt omöjligt dessutom att Steen hängt med i svängarna lika mycket som resten av hockeySverige, så att han drog sina egna slutsatser...
Kommentera

knaskamilla: Visst är det så. Men jag står ändå fast vid att det blir ett stort risktagande man gör i ett sånt läge, visst?
Det där "noget" var väl kanske det mest troliga, men jag tror du förstår precis hur jag tänker...
Kommentera

Dream Team:

Du menar att vore det inte för proffsen så skulle Steen inte alls vilja spela i MoDo?
Kommentera

knaskamilla: Nej, så menar jag inte. Eller indirekt ja, ändå kanske..

Att Steen tog en stor risk om han skrivit på trots att det inte är 100 klart med proffsen, det står väl klart. Sen vilken risk det innebär, ja om INTE proffsen kommit, och om detta ens funnits med i resonemanget från början, det vet inte jag.
Jag har väl som alla andra helt enkelt mitt eget resonemang om vad som är upp och ner i den här anrättningen..
Kommentera

Dream Team:

Jag vet inte riktigt vad det är för risktagande du skriver om. Risken att hamna i ett lag som det går sämre för än vad det gör för VF nästa säsong?
Kommentera

knaskamilla: Eller att spela i ett halvt lag?!? Men då lär han ju inte kunna klaga på istiden i alla fall ;-)
Kommentera

Klinth:

Om det blir ett halvt lag är det nog en större katastrof för MoDo Hockey och alla MoDos fans än det är för Alexander Steen, ska du se... ;)
Kommentera

Klinth: Tack! En som förstår saken på typ samma sätt som mig..
Kommentera

knaskamilla:

En risk han tar när han skriver på för Modo är väl två:
1. Han får mindre speltid om alla proffs kommer.
2. Han får mer speltid om de inte kommer. Men å andra sidan får han då spela i ett mediokert lag;)
Kommentera

Danne_L: Bra sammanfattat. Du verkar ha koll på detta....
Kommentera

mangan:

Jag har stenkoll, det vet du...:)
Kommentera

« · 395904 · »