Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

KAHNBERG

« · 796087 Till forumet

KAHNBERG
det är bra att kahnberg kommer tillbaka hoppas han spelar mot brynäs
Kommentera

Sv: KAHNBERG
lu93rowa: Va? Är Kahnberg tillbaks i laget? Vad kul.
Kommentera

Dragan 2k: Nänä, det är så att inför nästa match kommer man att visa Star Trek II The Wrath of Khan på ett berg i närheten. Ett lätt missförstånd, med andra ord.
Kommentera

Från wildwestsupport.se:

"Ett stort problem för oss var Magnus Kahnbergs skada i matchens andra byte. Anders Bastiansen gjorde en riktig fuling när han stoppade in klubban under skridskon, helt medvetet, när Kahnberg åkte mot sargen för att ta pucken. Det var meningen att fälla Kahnberg, det syntes tydligt på reprisen, och Magnus föll handlöst in i hörnet och vred sig sedan i plågor."

Är detta en allmän Göteborgs-uppfattning att Kahnbergs skada skedde på det här sättet?

Kommentera

Metal Guru:

Hmm, det där var nog det dummaste jag läst!

Det kan ju knappast vara på allvar??

Väl?
Kommentera

Metal Guru:

Tja, nåt annat än att fälla kan väl knappast varit målet? Däremot hade han väl knappast planerat att skada Kahnberg. Olyckligt.
Kommentera

Danne_l: Själv såg jag inte några skridskor fastknutna på höften på Kahnberg men eftersom skribenten tydligt så att Basse "stoppade in klubban under skridskon" så måste han ju ha haft ett extra par där. Annars är det inte en repris på samma situation som jag sett.
Kommentera

Stigsson:

Ett planerat överfall var det. Vi kräver 100 matchers avstängning, minst.
Kommentera

Danne_l:
På reprisen i länkade inslaget (efter c:a 45s) tycker jag det ser ut som om Kahnberg trampar snett med vänsterskridskon när de åker bredvid varandra mot sargrundeln - foten liksom viker sig - se'n kommer klubban dit.

Men det var väl manipulerade bilder från svt, gissar jag.
Kommentera

Metal Guru:

Ja precis. Du hajar ju, alla är emot Frölunda! T o m SVT, vart är världen på väg?
Kommentera

Vi tar om det här från början.
Danne_l har redan svarat, så var han står i frågan vet omvärlden redan.

Från wildwestsupport.se:
"Ett stort problem för oss var Magnus Kahnbergs skada i matchens andra byte. Anders Bastiansen gjorde en riktig fuling när han stoppade in klubban under skridskon, helt medvetet, när Kahnberg åkte mot sargen för att ta pucken. Det var meningen att fälla Kahnberg, det syntes tydligt på reprisen, och Magnus föll handlöst in i hörnet och vred sig sedan i plågor."

Är detta en allmän Göteborgs-uppfattning att Kahnbergs skada skedde på det här sättet?

Kommentera

Metal Guru:

Du får ett svar till från mig.

Ställ frågan i forumet på sidan du länkar till om du vill ha fler svar. Det finns lite fler frölundaiter där...
Kommentera

Danne_l: 100 matchers avstängning, ja visst.....för Kåberg. Men det kräver jag hela tiden oavsett om han spelar eller inte. .-)
Kommentera

Stigsson:

Kåberg brukar komma rätt så lindrigt undan i Scandinavium. Här är det hans tös, Per Ledin, som hamnar i fokus..:)
Kommentera

Metal Guru: Lite lurigt att se just från denna vinkeln men tycker klart det ser ut som att han på något vis får klubban mot benen på Kahnberg som av detta ramlar. Svårt att säga emot det tycker jag. För han ramlar knappast själv och hade han vinglat till själv så har jag svårt att se att han skulle lyckas ramla så enormt illa som han gjorde.
Kommentera

mok: Det var synd med kanberg, men han verkar vara bättre däran en vad man trodde först som tur är.
Kommentera

mok:
Efter att rullat reprissekvensen ett antal gånger tycker jag det ser ut som om Bastianssen touchar Kahnbergs knä (precis när kropparna går ihop på filmsekvensen), och precis därefter (mellan Bastianssens ben) viker sig Kahnbergs vänsterfot.

Även om han vinglat själv så hade han kunnat skada sig så illa. Det var väl smällen mot sargen när han låg i luften som var huvudorsak ett till att han avbröt matchen.
Kommentera

Metal Guru: Grymt svår vinkel som sagt på den sekvensen man sett att avgöra exakt vad som händer i situationen. Men klart är ju att Bastianssens klubba touchar Kahnberg på något vis och var han lite ur balans så faller man ju sedan ganska lätt. Shit happens som man säger.
Kommentera

mok:
var tycker du klubban touchar Kahnberg?
Kommentera

Metal Guru: Lite som du är inne på knät eller möjligen lite längre ner men har svårt att se att klubban är så långt ner som skridskon.
Kommentera

Oavsett hur skadan har skett är vår gode vän tillbaks mellan 2 till 3 veckor och i god tid till slutspel, kvalspel eller spel i ingenmansland. 
Kommentera

mok:
Du såg inte "tydligt på reprisen" att Bastiansen "stoppade in klubban under skridskon, helt medvetet"?
Kommentera

Metal Guru: Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde :)
Kommentera

mok:
Då måste skribenten på wildwestsupport haft en annan repris att titta på...
Kommentera

Metal Guru:

När man läser det som skrevs i den artikeln, så känns det som om den möjligtvis var liiiiiite färgad, och inte helt överensstämmande med verkligheten ;-)

Det finns visst cykloper på fler ställen än i Swedbank Arena verkar det som...
Kommentera

Gidde: Artiklar publicerade på supportersidor har en tendens att kunna bli lite färgade och eventuellt ibland också enögda. Man kan ju undra vad det beror på?
Och reprisen som skribenten såg var nog i det här fallet reprisen på jumbotronen.
Oavsett vilket så var det en solklar tripping med en tråkig olyckshändelse som resultat.
Kommentera

Metal Guru: En annan åsikt iaf men om vi inte hade olika åsikter vad skulle vi då disskutera om här inne :)
Kommentera

2-6 och lätt vinst för Frölunda .
Kommentera

Danne_l:
WWS-artikeln var inte signerad - det råkar inte vara du som är författaren..?
:0)
Kommentera

Kan ju lägga till att jag är glad över att han inte blev mer skadad än vad han blev. Jag trodde på fraktur i underben eller fotled med tanke på hur det såg ut, vilket varit lika med Tilt. Game Over. Insert Coin för 2006/07.

Kommentera

tvåla till dif rejält nu, låt dom få äta upp det som mora ställde till med ;D
Kommentera

Metal Guru:

Haha, nix. Jag är oskyldig denna gång. Jag var inte ens på matchen, prioriterade bort den för egen idrottsverksamhet. Hann dock se den första perioden på tv.
Kommentera

Seabiscuit:
Instämmer. Ni vill väl inte dras ned i KS-träsket på allvar?
Kommentera

Metal Guru: Det träsket har vi vart i länge :)
Kommentera

mok:
nej fan - där fanns bara Malmö och Mora sist jag kollade tabell.
Kommentera

« · 796087