Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Kahnberg förlorad för Frölunda?

« · 559271 · » Till forumet

Sv: Kahnberg förlorad för Frölunda?
WarhawK: Jag tycker bara det blir för mycket. Man tröttnar. Dessutom känns ligan avlägsen i jämförelse med Elitserien som finns på nära håll. M.a.o. jag har svårt för att känna någonting för någon klubb i NHL. Ja jag ogillade säsongen 04-05, ja.
Kommentera

Metal Guru: Njae det tycker jag inte... tycker inte diskussionen i Moras gästbok kan kallas krig, snarare argumentering.
Kommentera

83 Liljegren:
Jag tycker NHL är bra mycket intressantare än ES är och nånsin kommer att vara .. jag har följt NHL aktivt under över 15 år har inte på långa vägar visat några tecken på tappa intresset
Kommentera

WarhawK: Ok då kan ju du följa "din" liga så följer jag "min"... får bara hoppas att dom inte blandar sig för mycket med varandra i framtiden.
Kommentera

83 Liljegren: Det är en sak att man som svensk ofta följer Elitserien mer än NHL just för att det är "vår" serie. Det är en sak. Men bara för att du personligen inte har intresse av att följa spelet på andra sidan atlanten kan du knappast ge NHL epitetet plojliga? Är Premier League en plojserie jämfört med svenska fotbollsallsvenskan också? Fan, kollar man Arsenal Man U tröttnar man ju bara, en massa stjärnor, vad jobbigt. Forza GIF-GIF på IP i Sundsvall nästa omgång istället. Inte en stjärna så långt ögat når och prima bottenstrid. Det är the real thing.
Kommentera

Känns som man börjar komma ifrån trådämnet nu....
Kommentera

El Maco: Nej, jag gillar inte fotboll, det är en väldigt omanlig sport, borde snarare benämnas som fjollboll.
Kommentera

83 Liljegren: Du gillar inte mycket alls du. Vad förutom Brynäs tycker du är bra, egentligen? För du tycker väl om Brynäs, i alla fall?
Kommentera

Dream Team: Jag älskar Brynäs. Klart jag gillar andra saker också men inte andra sporter. Finska landslaget gillar jag också, dock inte det svenska.
Kommentera

83 Liljegren:

Du är en fascinerande individ. Går emot allt och alla i minst sex gästböcker här på forumet. Du gillar att stå i centrum va? Eller också är du bara ung och..hmm..
Kommentera

Danne_l: Hmm.. nej, faktiskt inte... ja åldern går ju att räkna ut ganska enkelt...
Kommentera

83 Liljegren: då kanske danne menade det ordet han valde att benämna som hmmm.... vilket inte heller är så svårt att räkna ut? =)

ROCK ON HEFFE IS BACK
Kommentera

heffe: Domedagen e här!. Frölunda är intresserade av Tommy Salo!. Värvar dem honom blir jag leksandsupporter direkt, kan dem lika väl stoppa den kommande säsongen, fyfan säger jag.

:(
Kommentera

83 Liljegren: Tror att frölunda klarar av att tappa såna spelare, lättare än vad brynäs skulle göra. För övrigt, så var inte kahnberg lysande, varken i finalserien, eller grundserien. Alla mål som han lade i slutspelet, var 3-0, 5-0, eller 7-0 mål. Han gör inga "avgörande" mål.

Han lär lyckas i carolina, dem har ju inga spelfördelare/"egoister" där längre.
Kommentera

Crazyhorse:

DU kan vara lugn. Han har lagt grejorna på hyllan och har dessutom ett år kvar på kontraktet med MODO. Så ta't lugnt, ta en TOY.

Kommentera

83 Liljegren: Ända anledningen till att du ogillade säsongen var väl för att ni fick kvala?. Förmodligen det kassaste argument jag hört, som kan liknas vid en 3-årig bäbis, "mamma, dem e dumma, alla lag vinner över oss, vi är jättedåliga, jag hatar nhl, och stjärnor, för att det aldrig funnits i brynäs, mamma säg till dem!".

Måste hålla med om en sak, och det är att nhl är roligare, inte lika mycket hakningar, konsekventa domare, som saknas här i sverige, proffsdomare, som vi saknar i sverige(här i sverige har alla domare åtminstånde deltidsjobb, exempelvis servitör som Rådbjer.) Dessutom, det värsta av allt, är att serievinnaren, inte får tillräckligt mycket fördelar. Först till kommande säsong, får vinnaren välja mellan 7:an och 8:an, osv.

Synd att nhl inför straffar, även dåligt att dem tar bort "touch-icing". Annars blir det skoj, extra kul när man har canalplus. :D
Kommentera

Poffa: Gott :D
Kommentera

Poffa: har inte salo brutit kontraktet modo modo?
Kommentera

Poffa: Jag undrar om det där kontraktet binder Salo så värst mycket till MoDo om han nu valt att sluta karriären. Säger man inte upp ett avtal i.o.m att man lägger av? Kan det bli tal om att Frölunda i annat fall får betala för att lösa honom från MoDo, för tydligen ska Salo finnas med bland de spelare som Adrian & co. är intresserade av...

Ja, Expressens/Aftonbladets trovärdighet är ju = noll, men ändå...
Kommentera

Crazyhorse: Aldrig några stjärnor i Brynäs...host...
Kommentera

Dream Team: Men det kan ju inte vara möjligt, vad håller de på med? VAD ska de med Tommy Salo till...?
Kommentera

Dream Team:

Aftonbladet och de andra kvällsblaskorna är ju som dom är. Men det är trots allt sällan dom är helt ute och cyklar. I detta fallet har ju dessutom Radio City ringt upp Lillis och där lät det inte som att det var ett rykte taget från ingenstans.

Skulle det bli Salo som tar över skulle jag bli förvånad. Mycket Förvånad.
Kommentera

Danne_l: Ja, förvånad är väl det minsta man skulle bli. Jag hade känslan att Frölunda lagt ribban betydligt högre vad gäller ersättare till Henke...
Kommentera

MickeASthlm: Nej, det må ju vara sant. Men varför försvara någon som inte gör annat än gnäller överallt..!
Kommentera

Dream Team: Jag förstår dig. Vi kan säga så här. Det har inte bara funnits stjärnor i och kring Brynäs...
Kommentera

Danne_l: Det här låter ju onekligen väldigt fel... Hade för mig att han skulle jobba som målvaktstränare i modo. Men nu har han ändrat sig och kanske t.om vill fortsätta som målvakt. Trodde att Kellgren och co. siktade på en bättre målvakt?
Kommentera

audiblegiraffe: Det trodde vi väl allihop. Och nog kan de bättre än Salo? Eller ser marknade verkligen så risig ut?
Kommentera

Linnea: Ah.. har läst nu på svd.se att han har flyttat till gbg för en ny kvinna.

Jag tror ändå inte att han kommer spela i Frölunda nästa säsong. Känns som ett misstag. Man borde hellre satsa på nån målvaktstyp ala Lassila.
Kommentera

Salos kontrakt upplöses inte i tomma luften bara för att han sagt att han skall sluta. Om nu Frölunda mot all förmodan skulle vilja ha Salo så kommer man förmodligen bli tvingad att köpa lös honom från MODO. Vill man göra det så skulle ingen bli gladare än jag. Pengar till MODO och Salo till Frölunda. En win/win-situation för MODO.
Kommentera

Poffa: om nu Salo går till frölunda så borde ju modospelarna vet hur man gör mål på han.Kan bli en intressant elitseriepremiär.:)
Kommentera

Danne_l: Hmm, vad var det jag skulle säga? Jo, just det ja...

Kommentera

audiblegiraffe: Ahh Lassila, det var tider det, SM-guld 1981
Kommentera

Poffa & Paddan: Trovärdigheten på topp för ex-MoDoiten Salo, vad det verkar.. ;-)
Kommentera

Dream Team: Äh, det är väl trevligt att ni signar topp-presterande fd MoDo-målvakter *host* PR32 *host*
Kommentera

Dream Team: Kan dem inte köpa tillbaks Norrena?, då får han ju vara förste målvakt. ;O
Kommentera

Paddan:

Åh, va jag hoppas Salo tackar nej...

Förstår fortfarande inte, efter att ha funderat över frukosten, vad man ska med en sån målvakt till. Han kommer ju liksom inte hålla mer än nåt år ändå. Bah.
Kommentera

Modoante:

Skulle det vara så att Salo brutit avtalet med Modo för att lägga av och sedan skriver kontrakt med Frölunda så ser jag helst att Modo stämmer Salo, det finns gränser för hur man får bete sig.
Kommentera

Danne_l: Äh, det är uppenbarligen ett sätt för Frölundaledningen att mörka att man smugit in Mario Brunetta i truppen. ;)

Undrar förresten hur långt ner efter de målvakter de egentligen vill ha, som man kan återfinna Tommy Salo på den där listan.
Kommentera

Paddan:
Snälla du, nämn inte Brunetta och Frölunda i samma mening:)

Skulle vara fruktansvärt intressant att se den önskelistan. Skulle han vara topp 20 på den listan skulle jag bli förvånad....
Kommentera

Modoante: Tror de flesta lag vet hur man gör mål på Salo. Det är bara att skjuta högt, lågt eller en isare. Det mesta går in :) Nä, nu var jag riktigt taskig. Men bra är han inte längre.

Dock ska man inte håna honom, som man gjorde i elitserien bland klackarna - speciellt när man tänker efter hur mycket han gjort för Sverige och som alltid ställde upp för svenska landslaget. En av våra bästa genom tiderna.
Kommentera

Crazyhorse: tror du att det bara är att köpa om man har mycket pengar tror inte att norrena vill tillbaka till fröl. förövrigt tror jag att linköping blir bättre än fröl. iår det tror nog norrena och.
Kommentera

scim: Äh. Han har ju skaffat fruntimmer i Götet... det är väl skäl nog. Och jag tror ingen är speciellt sugen på att få honom tillbaka. Jag känner inte till kontraktssituationen, men jag trodde att han skulle stanna i klubben som målvaktstränare?
Kommentera

kungsbacka: Om vi ska lägga oss på den nivån kan jag meddela att jag tror att Timrå kommer åka ur i år. Frölunda vinner överlägset och Salo håller nollan genom hela slutspelet. Norrena? Han säljs till Björklöven kring nyår.
Kommentera

Vet inte om detta har skrivits om redan, men enligt Expressen så ska Tommy"nickkungen"Salo vara klar för Frölunda??
Kommentera

70 Rodrigues: Tyvärr, du var bara sju timmar för sen med den nyheten ;)
Kommentera

Paddan: Inte mer :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Fast det går iofs lika bra att fortsätta skratta åt den nyheten.

Nu var det någon som ville säga något, igen.
Kommentera

Asså...d e helt sjukt om Salo kommer in i truppen..visst han var bra men ja tycker iaf att efter vitrysslandsmatchen så har han bara blivit sämre å sämre..visst han har gjort några bra matcher i modo men ja tycker att d e en idiotisk idé att han ska in i laget men d kanske inte finns så mkt annat å välja på..dom e ju ute gansak sent om man säger så..
Kommentera

Danne_l:en barnslig nivå dit du har tagit detta men de e ok jag tyckte bara det lät på dig som att det bara är att köpa jag ville få fram att det inte bara är att köpa titta på leksand o link.
Kommentera

kungsbacka:

Nu blandar du ihop det. Jag har minsann inte skrivit något om att köpa spelare hit och dit.
Kommentera

« · 559271 · »