Frölunda HC

60401 inlägg · 3400 ämnen

Kahnberg förlorad för Frölunda?

« · 560341 · » Till forumet

Sv: Kahnberg förlorad för Frölunda?
Dragan 2k: Jag håller fullständigt med Dragan, skulle vart att föredra en lite yngre målvakt som frölunda kunde satsat på, men eftersom Salo eventuellt kan vara på väg till VF så gäller det bara att gilla läget.

Salo har bevisat gång efter gång o på gång igen att han är en av Sveriges absolut bästa målvakter genom tiderna, succé efter annan o en lång o framgångsrik karriär i NHL... Och en enda liten sketen miss mot Vitryssland... Jag tycker det är förjävligt att ingen har brytt sig om att ens nämna när Salo gjort bra matcher de senaste åren, men ett litet misstag så headlajnas det " SALO UPPREPAR VITRYSSLANDS TAVLAN!" Yada yada yada...

Precis som du sa Dragan bakom VF's backar är de flesta målisarna bra, men om Salo kommer blir det onekligen upp till bevis.

Men jag backar upp den målvakt som vaktar buren i Frölunda vem det än är... Ovillkorlös kärlek till laget :)
Kommentera

Ja om ni värvar Salo så är det enligt mig 1-1, de tog ju Steen från er.
Kommentera

Danne_l: ja jag har blandat ihop det ber så hemskt mycket om ursäkt sem. o många pilsner du vet men jag fick fram mitt budskap iallafall de var nån som kallar sig crazyhorse det är inte bar o köp det gör ju leksand som faan utan att få ihop det.de gäller o köpa rätt.
Kommentera

heffe:
Pekka lindmark faller väl även in under epitetet, "Sveriges absolut bästa målvakter genom tiderna" men även han har väl åxå passerat sin formtopp.
Kommentera

Per HApps: Pekka kallades ju t.o.m "världens bäste" även på Tretjaks tid...
Kommentera

Poffa: Salo är ju knappast MoDos spelare kommande säsong då kontraktet är brutet. Men det är ju underligt aggerat från Salos sida och påstå sej vilja lägga av bryta kontraktet o sen börja förhandla med andra föreningar.

Men nej jag vill inte ha Salo i Frölunda. Visst Frölundas backar är bra men utan en stabil målis alla kan lita på så blir det inte bra. Förra säsongen i MoDo gjorde han ju liksom ingen stabil insats.
Kommentera

mok:

Häri ligger ju det stora missförståndet. Kontraktet är inte brutet, han är inte utköpt eller har köpt ut sig själv. Han valde bara att lägga skridskorna på hyllan och lämna ishockeyn. Dessutom är han registrerad som MODO:s spelare hela nästa säsong, eftersom att kontraktet gällde två år och man registrerar spelaren på hela kontraktslängden.

Kommentera

mok:

vad är det som säger att inte Salo kan bli lika bra so han har varit då! Han kanske får en nytänding :)

Vi vet ju alla hans kapacitet!
Kommentera

AD: d e skillnad..Steen hade muntligt kontrakt me vf men stack till modo endå..Salo hade bestämt sej för att sluta men blir sen ett alternativ för frölunda..Jävlig skillnad
Kommentera

mattias - 74: ja tycker iaf att salo har haft sina bästa dagar..visst han gjorde några riktigt bra matcher i elitserien men fler riktiga skitmatcher..mot frölunda var han jättebra i scandinavium men mot fbk släppte han in puckar från röda..han kan tända till visst men hans tilltändningar har blitt färre å färre med åren
Kommentera

piff:

Han är ju inte 23 längre heller men jag tror han skulle bli bra ju längre serien går! jag blir inte förvånad om han skulle ha bäst räddningsprocent i es efter 50 omg!
Kommentera

piff:

Han är ju inte 23 längre heller men jag tror han skulle bli bra ju längre serien går! jag blir inte förvånad om han skulle ha bäst räddningsprocent i es efter 50 omg!
Kommentera

mattias - 74: Knepig tråd det här: Kahnberg förlorad / och så disskuteras det om Salo...ge karln en egen tråd vet ja!

HOPPA SALO!
Kommentera

piff: jag tror att muntligt e de samma som skriftligt det gäller på mitt jobb iallafall
Kommentera

Poffa: Tidningarna som skriver vad dom känner för som vanligt helt enkelt. Bará den faktorn att Frölunda isåfall måste köpa loss Salo borde föra bort han från disskutionerna.
Kommentera

mattias - 74: Jo hans kapacitet vet vi allt men det var längesedan han var direkt bra. Har sagt i flera år att Salo e på väg utför. Visst kan han få en nytändning och bli skitbra inget snack om saken... men varför chanse på det när man bör hitta en målvakt 27-29 år som har framtiden för sej?
Kommentera

Huruvida Salo hamnar i Frölunda eller inte låter jag vara osagt, dock kan väll ingen anklaga honom för att han har fått tillbaka suget för hockeyn efter att ha flyttat ner till västkusten.

Jag menar vem skulle inte vilja spela i Sveriges bästa hockeystad, i Sveriges bästa arena, i Sveriges bästa lag inför Sveriges största och bästa publik.

lalalala...
Kommentera

danoj: Fast med Salo i laguppställningen är ni int3e Sveriges bästa lag...
Kommentera

Kevin O Shea: Återstår att se....
Kommentera

Kevin O Shea:

Fram tills april 06 så är vi det, oavsett vem vi ställer i målet, och tills någon bevisar motsatsen.
Kommentera

danoj: tills vi åker ur slutspelet..för d e finns inte en chans att vi går loångt me salo i målet så vi vet nog redan i mars06 att vi inte e dom bästa längre...
Kommentera

danoj: Så fort ni inte leder tabellen är ni inte bästa laget längre!
Kommentera

83 Liljegren: frölunda är regerande svenska mästare tills att ett nytt lag korats i mars 06 så är det bare!
Kommentera

83 Liljegren: Det är ju riktigt, men regerande mästare får man vara ända till en ny har korats.
Kommentera

kungsbacka: Ja, givetvis, regerande mästare - men inte nödvändigtvis bästa laget!
Kommentera

Dream Team: Ja, givetvis, regerande mästare - men inte nödvändigtvis bästa laget! (Ctrl+V) ;)
Kommentera

Nu har jag vänt och vridit på denne Salos vara eller icke vara i Frölunda, och har fortfarande inte kommit fram till något vettigt.

Om det nu blir som så att Salo skall spela för Frölunda, så får vi iallafall ge grabben en chans. Oavsett vilken målvakt det blir så kommer denne person att få ett elände, då alla kommer att jämföra honom med Henke, och det är ju helt fel. Henke är/var ju inte mänsklig. Alla målvakter gör riktiga grodor, tyvärr brukar det alltid vara dom man kommer ihåg.

Men så mycket som Salo har ställt upp för Sverige och dessutom gjort ett antal idioträddningar som fört Sverige till medaljer i mästerskapen, så borde han förtjäna lite mer respekt tycker jag. Fast och andra sidan så kan man aldrig leva på gamla meriter, hm, nu pratar jag emot mig själv, som vanligt med andra ord.....

Jag rasslade in på Radio Citys (tror kanalen heter så) sändning i förmiddags och hörde en intervju med Henke (som dom då delvis sände i repris) och han sa att Salo redan hade varit på gång till Frölunda när han skulle flytta tillbaka till Sverige, men att det blev MoDo till sist ändå.
Låter mer och mer som om det blir Salo, trots allt.

Sen får MoDo och Frölunda göra upp om det ekonomiska bäst dom vill, det kommer att bli en enorm pajkastning. Men har Salo kontrakt så skall naturligtvis Frölunda göra rätt efter sig.

Enligt någon tidningsblaska jag läste så har Salo med flickvän dessutom köpt en rejäl tomt på Resö i Bohuslän, det var visst därifrån hon kom, men hur mycket sanning det är i detta vet jag inte. Jag får nog börja läsa lagfarterna i lokalblaskan bättre. :) 

För övrigt kan jag meddela att det var rätt så mycket folk i Ullared idag.

Och attans vad text jag fick ihop ikväll och som vanligt hade jag inget viktigt att skriva.

Kommentera

83 Liljegren: Vi vet iaf hur det känns att leda tabellen dom senaste åren... minns du ens sådant?
Kommentera

Nästa vecka börjar isträningen. Välkommen till Göteborg, Tommy!
Kommentera

Danne_l: Isträning, vad ska sånt vara bra för? Ska han blanda drinkar? ;)

Tommy Salo och Mikael Sandberg, det låter som en målvaktsduo för otrolig för att vara sann. Jag som trodde att Frölunda satsar på ungdomar, men på målvaktsfronten verkar det istället vara frågan om dinosaurier.
Kommentera

mok: Men ni har bara 1/4 så många guld som oss! :D
Kommentera

Paddan:

Målvakter är som bäst när de passerat 30. Nu har vi snart två. Jävlar va bra det måste vara:)
Kommentera

Danne_l: Tja, själv var det en bra stund sedan man passerade 30, men inte sjutton kan jag säga att jag är bra bara för det.
Målvakter måste vara ett speciellt släkte...

Förresten, ni har inte funderat på Tommy Söderström, eller Göte Wälitalo?
Kommentera

Paddan:

Eller varför inte damma av min idol, Högosta. :)
Kommentera

Paddan:

Har du inte insett att Salo mörkade formen under hela förra säsongen, just för att han visste att han skulle lira i Frölunda kommande säsong och att vi skulle få möta er i premiären, det var uppgjort ifrån början!
Kommentera

Paddan:

Eller förresten, jag har bestämt för mig att jag läste här i gästboken att det var Danne_l som skulle hoppa in i målet.
Då borde Frölunda iallafall ha den längsta målvakten i Elitserien, eller!? :)
Kommentera

danoj: Egentligen tror jag att fjolårssäsongen faktiskt aldrig inträffat. Jag tror att det är något som Michael Moore har hittat på och iscensatt som "en häftig happening". Lite grann som Woodstock on ice.

Äh, nu hoppas jag att årets säsong ska få en att bli nostalgisk och minnas större delen av 80- och 90-talen när kvalstrecksångest var en återkommande verklighet.

Men ha det så trevligt ni med Salo. Vi kommer att tacka honom för våra första tre poäng redan i premiäromgången ;)
Kommentera

Paddan: Själv tycker jag att Modos försvarsspel förra säsongen var så undermåligt att Salo inte fick en rättvis chans att visa om han var duktig eller inte. Några tabbar gjorde han, några idioträddningar likaså, men alltför ofta släpptes mål in som i första hand berodde på en övergivens desperata kamp mot överheten.
Kommentera

83 Liljegren: Det var ju det där att leva på gamla meriter.... man kommer liksom inte så långt på det.
Kommentera

83 Liljegren: Med tanke på hur mycket du verkar älska att uttrycka din skadeglädje i andra klubbars gästböcker förstår man lite hur jobbigt du måste ha det som Brynässupporter. Ja, att du måste ha insett att ditt lag bara kan lyckas om övriga lag misslyckas. Lite sorgligt, nästan..
Kommentera

Dream Team: tyvärr så finns det en del supporters som lever i någon slags drömvärld. 83 Liljegren är en av dem. Skadeglädje i andra gästböcker och tätt med naiva inlägg i Brynäs egen visar att han lever i nån slags parallellvärld där tiden stått stilla och det fortfarande är 70-tal.
Kommentera

Hade jag modererat en endaste gästbok hade 83 Liljegren varit portad för längesedan. Det finns saker att skriva, sedan finns det annat...

En person vars enda uppgift är att sprida skit kan hålla sig på åkern.
Kommentera

250kg kärlek: akit? Är det en ny gödselsort... ;-)

(sorry, kunde inte hålla mig)
Kommentera

250kg kärlek: det var ju fegt att ändra i inlägget. :-)
Kommentera

Mats GBG: Förstår inte vad du snackar om.   ;o)
Kommentera

250kg kärlek: Jodå han ligger allt nära nu....
Kommentera

Ja förlorad lär han väl knappast vara, men ett trasigt ledband lär väl kunna ställa till med lite trassel på vägen. Trots att han "kör som vanligt" lär det väl i alla lägen vara tal om en försvagning i foten...?

Kommentera

Dream Team:

Inga problem.
Kommentera

Danne_l: Jag slitit av ledband i foten. Då var det inte tal om tillbaka på måndag. Utan 3 veckor på kryckor. Men förhoppningsvis så vet dom vad dom sysslar med.
Kommentera

« · 560341 · »