Hm. Vi leder med 14 poäng. Två poäng blir ett mål. Men sju mål blir för mycket så ve delar till 3,5 mål vilket inte heller funkar. Avrundar uppåt vilket ger oss 4 mål.
Klinth: Linköping borta är allt utan enkelt... Svårt att spela på denna match, antingen stänger de av mittzon o spelar grishockey o blir målsnålt, eller så blir de hawaii-hockey o mycke mål...
Ahlbom: Se det från den ljusa sidan. 12044 i Scandinavium som faktiskt vill se Brynäs spela av alla lag som finnas att tillgå i elitserien.... Det gör väl Brynäs till deras "nästfavvo" eller?!? ;-)
Danne_l: Avrundar man inte neråt på bortais och uppåt på hemmais? Var det inte så vi sa senast vi hade styrelsemöte på det där dansanta stället, rökandes garre och smuttades Highland Park?
Jag minns inte riktigt... MoK, Dragan, minns ni???
Nu imorgon så vill jag se en taktiskt fulländad insats. Det FÅR inte bli som de andra två möterna med LHC i Cloetta, att vi bjuder upp till nån j-la byta chanser hockey.
Stäng mittzon, dunka en 4-5 icingpuckar de första minuterna. Är vi bara med ordentligt efter inledningen så vinner vi. Över tre perioder är vi bättre, men det håller inte att släppa 5 puckar på två perioder igen! Alltså...
...är det ordning o reda som gäller nu. Och så kommer det att bli. Är alldeles säker på detta. Frölunda vinner med 1-4.
fille: Eftersom Roger Melin satt i scandinavium och kollade in Vf igår så tror jag han har tagit med sig ett och annat från den matchen. Med tanke på detta och att Affe börjar bli varm i skridskorna tror jag att det blir 1-2. Ingen storseger tyvärr.
Usch, Linköping borta får mig att se lite rött, men någon gång borde grabbarna kunna vinna där också, så jag satsar på en målrik historia, 3-4 till Frölunda.
Sannes: hm..bara skrapet kvar märker jag. Brukar väl bli rätt knapert, tror ju givetvis på en förkrossande seger men bara för att gardera mig säger jag 2-2=)
bobbe: Nu är det bara att "slå ihjäl några timmar" som man säger därborta där man tvistar om lönetak. Satt här i min misär och visste inte vad jag skulle göra. Då ser man ljuset i mörkret. Det är bara 8 timmar och 6 minuter kvar till match.
Dragan 2k: Du har ingen gammal god "rulle" att sätta på så länge? Fast du hinner ju inte se LOTR-trilogin ens, så så långt kvar till match kan det inte vara...
danoj: Sampan e som sagt med men annars ser det lite småsegt ut. Tappar positioner etc. Sen första målet skall vi ju inte ens snacka om. Studsar fram o tebax, Husse sparkar pucken på en Frölunda spelare in i mål :) Men anfallet som ledde fram till det får man säga var snyggt.
danoj: LHC vill jag ialla fall inte möta i finalen. Visserligen är det 4 hemma matcher men ska det spelas dagishockey varje gång dom möter LHC så lär det inte bli nåt guld.
Fy fan vilken kass match än så länge. Linköping är inte bra, Frölunda ännu sämre, domaren sämst. Efter första trodde man att det skulle bli bättre. Sämre kunde det inte bli trodde man men visst. Det blev sämst. I den här takten lär jag gå helt bezerk efter matchen. Inget intresse, lojt, inget passniingsspel, ingen intensitet. Det märks att machen gäller absolut noll.
Jag trodde att man i alla fall skulle få se lite "sätta sig i respekt" inför slutspelet men ack vad man bedrog sig.
Dragan 2k: Matchen gäller ju en del för LHC för att inte riskera att tappa 2a platsen. LHC skapar iaf lägen. Frölunda verkar inte våga. Istället för att Joel skjuter så går han bakom mål..... säger allt.
mok: Jag vet inte. Jag tycker det ser ut som saknad engemang från Frölundas sida. Det är ingen som helst speed i åkningen, ingen tanke bakom vad man gör. Och det beror inte enligt min åsikt på att Linköping styr det taktiskt i mittzonen eller ngt.
Linköping är ett jäkligt bra lag. Det hade varit intressant att se hur det skulle sett ut om det skiljde några få poäng mellan lagen bara.
Dragan 2k: Det är ju lite detta man vart rätdd för att dom skall tappa inspirationen eller nått när dom leder så mycket. Bara det att sätta in Sampan. Visserligen kan man inte skylla nått på honom. Tanken finns i spelet bara det att ingen orkar åka o jaga pucken. Dåligt rent ut sagt.
mok: Haha. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Och i mitten finns en galen domare som tar utvisningar på Linköpingsspelare till höger och vänster. Han kanske också har tröttnat och vill göra något för att få fart på gästerna.
danoj: Jag h¨åller med dej, så här får dom bara inte spela. man kan inte lasta Sampan för målen, det är ju ingen markering i försvaret. Måste bli stor skärpning till MoDo matchen på söndag.
Dysso: Jo skratta e precis vad man gör av vilken anledning kan man ju undra :) Dåligt var det iaf och grinigt i slutet. Jaja man kan inte vinna hela tiden. Frölusten har kännts som den skulle komma snart och att den kommer mot 2an LHC kanske inte e ologiskt.
Tror vi vänder på siffrorna mot vad det blivit dom 2 tidigare mötena i Cloetta. Alltså vinst för Frölunda med 5-3