Frölunda HC

60417 inlägg · 3403 ämnen

Loui Eriksson

« · 290899 Till forumet

Loui Eriksson
Jag läste i dagens blaska (GT) att Loui Eriksson har bestämt sig för att stanna i Frölunda och inte dra till Canada.
Det var härligt att läsa att han ville vara kvar och slåss om en plats i A-laget.

Det börjar bli en del juniorer i A-truppen nu, skall bli spännande att följa dom nästa säsong.
Kommentera

Sv: Loui Eriksson
sannes: Underbara nyheter. Ett förnuftigt beslut av unge herr Eriksson tycker jag personligen.
Kommentera

Dragan 2k: Det var faktiskt en bra nyhet. Det finns tydligen vissa som fortfarande vill spela i Sverige.
Kommentera

Dragan 2k:
Vad jag förstod av artikeln så är han mycket duktig spelare, en supertalang.
Han ville spela i det bästa laget......
Kommentera

Peter72: Skräckexemplet i sammanhanget är nog Fredrik Sjöström. Utbildad av de två proffs på juniorer, Modo & Frölunda, och så sticker man iväg och lirar juniorhockey i Kanada istället. Nu vet jag inte hur det går med hans hockeyutbildning i Kanada men han kanske borde stannat kvar, lirat med Halmstad en säsong för att ta en plats i Frölunda efter det.
Kommentera

Dragan 2k:
Jag tycker att han helt klart tog fel beslut när han stack över, men det klart det blir väl så när man är ung och får en sån chans, vad vet jag.
Kommentera

Dragan 2k: Ja man har hört oerhört lite om Sjöström. Tydligen så var inte Sverige ett bra land för utveckling enligt honom.
Kommentera

Peter72: Nu var det väll så att han prioriterade juniorhockey i canada framför spel i halmstad, hade han fått vara kvar i frölunda hade han ju naturligtvis stannat i sverige, får man sen nån miljon i lön med så förstår jag att han åkte över.
Kommentera

danoj: "hade han fått erbjudande om att vara kvar i Frölunda" ska det naturligtvis stå.
Kommentera

danoj: Det var nog mest pengarna som gjorda att han åkte över. Han hade nog fått stanna i vf om han ville det.
Kommentera

Peter72:

Här www.whl.ca/hm/ kan man följa Sjöström. Han spelar i Calgary Hitmen för de som inte vet. Han gjorde den här säsongen 34+43 på 63 matcher. Att åka till Kanada och spela juniorhockey är nog inget nerköp. Det är grym konkurrens och utbildningen är minst lika bra som i Sverige, om inte bättre.
Kommentera

BJ: Gav honom en 24:e plats i poängligan. Kanske inte så pjåkigt ändå.
Kommentera

danoj:

Någon miljon tror jag inte han tjänar i ett juniorlag...
Kommentera

Dragan 2k:

Nej, det är ju inte dussinlirare som han spelar med och mot.
Kommentera

BJ: Var en artikel om honom i GP för ett tag sen, och då vet jag bestämt att han hade blivit miljonär, kommer inte ihåg dock om det var enbart genom Calgary eller om hans framtida NHL klubb Phoenix med Gretzky i spetsen hade ett finger med i spelet.
Kommentera

danoj:

Tror på det senare i så fall. Det är knappast några miljonlöner i juniorligorna när det inte ens är det i AHL med undantag för de som har envägskontrakt med någon NHL-klubb.
Kommentera

BJ: Han tyckte väl att han kunde utvecklas mer i den juniorligan i stället för i den svenska elitserien. Som han hade hamnat i om han bara hade stannat ett eller kanske 2 år till. men nä han ville nåt annat. Hoppas att det går bra för honom i alla fall.
Kommentera

Peter72: Skulle också ha dragit, är man ung och får chansen, varför inte???
Skulle ha tagit min chans med :)) Nåt man får ångra...
Kommentera

« · 290899