Frölunda HC

SHL · 60596 inlägg · 3406 ämnen

Luleå HF-Frölunda Indians

Sv: Luleå HF-Frölunda Indians
danoj: nej jag tror inte det :(...

2-1 paus! Skott 12-12.

70 Rodrigues: Skott 12 - 6 och inget annat.

Än så länge ännu en bedrövlig bortamatch av VF i sina konfirmandsärkar...

Bebben: Vad tyst det är i coop arena. Är det inga folk eller har inte canal digital satt ut några mikrofoner?

Bebben: 12-6 ska det givetvis vara!!

0-10 i skott efter 14 min

Kakko ut efter 15.38 !!!

2-1 PAUS Skott: 2-12. Frölunda mycket bättre än LHF i 2:a perioden men jag tycker det fipplas för mycket när det ska tas avslut, pucken ska lirkas in. Hoppas att dom skjuter mer i 3:e o sista.

70 Rodrigues:

Som det brukar då, jämnt ska det passas ända in till mållinjen.
Noterbart är att Luleå inte fått en enda utvisning än...vem dömer matchen?

danoj: Ryhed

danoj: Ryhed dömer. Dragan är frustrerad. Det händer inget ju:-)

danoj: Brynäs håller också på med en jävla massa fippel när det ska tas avslut, tycker att det skjuts alldeles för lite i svensk hockey...

Vf Chefen: Tyst är bara förnamnet... Man ser någon klick då och då som försöker, men mest är det enstaka röster som hörs.

2 - 12 i skott som sagt, men mycket lama avslut från VF.

Bebben: Japp. Hoppas de kör på i tredje. När kommer kompensationsutvisningen. Sedan vilken total scenförändring. Trodde inte mina ögon när det var icing efter icing från Luleås sida.

Kom igen Frölunda! Kör hårt!

Dragan 2k: Kan man se icing stat nånstans?

Vf Chefen: Tror inte det. Tnk om man haft samma statistikmöjligheter som man har i NHL.

Dragan 2k: Icing brukar ju annars vara Frölundas starka sida.

Toppa upp laget nu och smäll på i 3:e...

Bebben: Japp. Men med dessa tama avslut som är signumet på Frölundaspelet idag hoppas jag vi kan knipa åtminstone 1 poäng. Kraven har sänkts.

Dragan 2k: Går man in på frölundas sida och kollar match referat så kan man få fram personlig stat på spelarna. Tyvärr inte speltid som det var under vm i våras. Klickar du på en match öppnas ett typ swehockeyfönster mer flera alternativ. Kolla länk.

Vf Chefen: Jo. Sett dem förut men det hade varit kul för sådana statistikfanatiker som oss att som man kan göra i NHL. Går man in på typ Official Score sheet med mera så har de tror jag statistik på allt som rör matchen från hits till total istid.

Fast det är klart man kan tänka sig att kostnaden för det hade varit något i hästväg

70 Rodrigues: Med hjälp av Hento...

70 Rodrigues:
Din rapportering tyder på att du har blivit frölundait.

Sannes: Nä du! Nu får du allt sluta äta dom olämpliga svamparna!!

Ha, Daniel L´s tips gick in! helt otroligt!

Ni har iaf räddat en poäng

Sannes: Rodrigues rapportering beror på att han är inläggsk*t ;-)

65Selander: Äsch då, det är naturligtvis hans goda hjärta som gör att han vill upplysa eventuellt oupplysta frölundaiter om hur det går. ;)

Chief: Du är en kille med rikskoll, jag har alltid gillat dig :-))

70 Rodrigues: Ehm, inte för att jag vill vara petnoga med detaljerna, men jag är faktiskt inte en kille... :)

Grattis till bonuspoängen

Luleå missar o 2 poäng till Indians!

Svanru: Tjoohoo. Det blev vinst till slut. En rättvis sådan dessutom sett till hela matchen. Men vilken grymt tråkig match ändå

Dragan 2k: En av de absolut tråkigaste matcher jag sett på många, många år. SOm en pojklagsmatch - lite sorl på läktarn, en och annan mamma som skrek och ganska usla spelare. Starffarna var ju sämre än sämst...

Bebben: Blev förvånad hut tyst det verkade vara på läktarna i Coop Arena. Är det alltid så dött där uppe i norr?

MoK: Hmm. Var väldigt tyst det har du definitivt rätt i. men Gud vad tröttsamt det är med detta skrikande Hata Hata Hata Göteborg. Finns ett ord för det - patetiskt

Dragan 2k: Jo det är ruggigt patetiskt. Fler och fler sållar sej tyvörr till den skaran som tycker det är coolt att skrika Hata Göteborg eller liknande. Har faktiskt aldrig förstått mej på det där.

Dragan 2k:

Haha, höll dom på med det även i Luleå, finns bara ett för det hela, patetiskt.
Men på ett sätt förståeligt, när dom sände ifrån radiosporten så lät det som att det ändå bara var 14ísar på matchen.

Dragan 2k: Jag löver att det blir mera livat på Olearys till möran.

65Selander:
Sorry, tänkte inte på det......

Två nya friska poäng till, härligt jobbat grabbar!

Kul att Esbjörs fick sätta den avgörande straffen.

Är det bara för mig som funktionen "tjuvkika" inte fungerar?

danoj: Samma för mig

Svanru: Tjuvkika fungerar. Det enda man får göra är att ställa sig i Sportsnackframen längst upp till vänster. Håll ner vänstermusknapp och dra neråt. Då finns den längst ner. Det är en temporär bugg som orsakar detta lilla fel.

Gött med 2 poäng idag iaf, med lite bättre skärpa i avsluten hade vi kunnat få med oss 3 hem till Götet.
Men det börjar bli förbannat pinsamt att vi ska bjuda motståndarna på mål hela tiden, idag var det Ackeström, och han är ursäktad, för såna saker gör han då inte ofta, men ändå!
Nu tar vi å drämmer dit MIF på torsdag, kan ana en ruskig revanschlusta som hägrar hos vf spelarna, och det kommer också att bli vinst.

danoj: Trodde att vi skulle se revanschen i dagens möte. Känns som vi har en himla massa revanschmatcher på tur:-)

Dragan 2k:

Men det är ju en hemmamatch, då spelar ni ju BRA hockey. Dagens insats rosade inte direkt marknaden, även om ni var lite bättre än Lule..

Dysso: Det var nog bland de tråkigaste jag sett sedan...mmm låt se här...jo sen den senaste bortamatchen:-)

Nej. Det stämmer inte. Då njöt jag av HV spelet. Skämt åsidor var det här en grymt tråkig match. Ingenting hände egentligen över huvudtaget. Lite skitmål här och där.

Seeeegt.

Dragan 2k:

Mmm, tur att det iallafall var jämt målmässigt och alltså lite spänning. Hade man haft det här spelet med en tremålsledning för ena laget så hade man väl somnat på läktaren.

Dragan 2k: Har dom någonsin spelat rolig ishockey????Inte vad jag kan minnas 30 år bakåt i tiden!!!

Observant: Senaste matchen mot dem var rätt kul. I och för sig vann vi med 6-2. Undrar om det har ngt med saken att göra?

« · 317211 · »