Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Magnus Johansson

« · 216119 Till forumet

Magnus Johansson
Jättebud på M Johansson inför nästa säsong. jag vet att man inte ska prata om eventuella förändringar i spelartruppen under pågående säsong men M Johansson vill man gärna inte bli av med.

Se länktips
Kommentera

Sv: Magnus Johansson
Dragan 2k: Hörde också talas om detta, men chansen att Mange skulle återfinnas i lhc nästa säsong ser jag som ytterst liten, att byta ner sig så kopiöst när man tex står och bankar på en fast landslagsplats är för mig helt otänkbart.
Frölunda kommer naturligtvis att åtgärda en förlängning av manges kontrakt, vi kommer att få se nr #6 i frölunda på isen i scandinavium även under säsongen 03/04, och på den tröjjan kommer det att stå M.Johansson.
Kommentera

danoj: Hoppas du har rätt. Kan inte annat än tro att han är en av de högst prioriterade kontrakt man vill säkra så snart som möjligt.
Kommentera

Mange Johansson har sagt att han ska flytta till Linköping o LHC, men när vet man inte.....det kanske blir i år om LHC håller sig kvar?? vi lär återkomma till frågan!
Kommentera

East:
jonas johnsson och hernik lundqvist ser jag som dem viktigaste att hålla kvar
Kommentera

Dragan 2k: Dessutom lär ju VF efter denna säsong ha lite mer att satsa på löner, och frågan är hur mkt lhc har råd med efter denna fiaskosäsong...
Tror nog att vi får se Mange ett tag till i Frölunda, speciellt med tanke på de olika förutsättningarna till sm-guld inför nästa säsong...
Kommentera

skalpjägaren: Jag hoppas att du har rätt men lhc buder 200 000 i månaden till Mangnus det är bara hoppas att han kan säga nej till den lönen.
Kommentera

Mr Y: Frölunda kommer nog att göra allt för att behålla Magnus. Går ekomomin såpass bra som nu så kan nog VF också vara med och bjuda höga löner efter säsongen. Och blir det SM guld så vet man inte vad Mange väljer. Linköping lär ju inte ta SM guld inom de närmsta åren. Jag tror dessutom att dom åker ut.
Kommentera

Mr Y: Vet inte vad han har för månadslön i Frölunda just nu. Men om nu Linköping skall trissa upp lönerna ännu mer i Sverige, så är de snart i samma situation som Frölunda var i för några år sedan. Och det är inte nån rolig situation direkt. Visst M.Johansson är nog värd en högre månadspeng, men det måste finnas ett tak någonstans så inte klubbarnas ekonomi rasar. Eller ?
Vill inte nåt annat än att VF får behålla Magnus men inte till vilket pris som helst. Pengarna skall inte styra, utan känslan att kunna utvecklas, kunna vinna något, lagkänsla, kamratskap, få spela i landslaget och i framtiden kanske få en möjlighet att pröva lyckan i NHL.
Vi har sett det i år i Linköping och förut i bla Frölunda att bara köpa ihop ett stjärnspäckat lag betyder inte framgång. Utan det behövs en mer långsiktigt satsning.
Hoppas han väljer Frölunda.
Hoppas även på vinst idag och forsatt bra form för VF. Har nyligen hämtat ut kvartsfinal biljetterna och bara väntar på att allvaret skall börja...
Kommentera

VF Rob: Jag håller med dig. Man borde införa ett tak i Elitseren på hur mycke klubbarna få ge i lön så att det inte går till överdrift.
Kommentera

Mr Y: Problemet för VF om VF kan ha något iom framgångarna så är det ju att många nya kontrakt skall tecknas nu och lönerna kommer höjas även i VF..

När skrev Mange på kontrakt för VF senast, inte var det väl inför denna säsongen väl?
Han har väl ett typ treårs-avtal som löper ut nu eller?

Jag menar det är ju först denna och förra säsongen Mange verkligen tagit klivet som landslagsman på "heltid".

Dvs, innan hans nuvarande kontrakt kanske han hade 80 000/månaden, det borde hans nuvarande lön ligga på beroende på när han skrev det.

Nu kanske LHC bjuder 200 000/månaden, då måste VF iaf dubbla Manges lön nu...

Inte billigt...

Men smakar det så kostar det...

Men som jag frågade: När skrev han på det kontraktet som nu löper ut??
Kommentera

Patrik87: Mange i all ära, men det vore förbannat dumt att dubbla lönen för att ha kvar honom. Beviserligen är han en av elitseriens bästa backar, men som andra skrivit gäller det att satsa långsiktigt. Dubblar vi alla spelares löner för att andra lag bjuder höga löner vore det förödande. Jag menar, vad gör vi om Brynäs bjuder 250 000:- i mån. för Jonas J? Ska vi dubbla hans lön också? Tillslut har vi dubblat de flesta lönerna. Vad ska vi då göra om det en säsong går dåligt? Ekonomin kommer isåfall rasa och klubben är skuldsatt igen!

Jag vill ha kvar Mange i klubben, men jag förstår om han tar ett så högt bud. Det är ingen ide att matcha LHC:s bud. Vi kan bara hoppas att Mange väljer sportsligheten.

Frölunda får väl även 600 000:- i utbildningsavgift om Mange går till LHC? Satsa isåfall de pengarna på att få fram bättre juniorer! Passa på när Conny finns i klubben! Han släpper fram juniorerna!
Kommentera

danne147: Menade INTE att dubbla LHC:s bud utan att dubbla hans nuvarande lön i VF,.... En viss skillnad.....
Kommentera

Patrik87: Det menar inte jag heller!
Kommentera

Uppgifterna kommer från hans pappa som är anställd i LHC. Snacka om att lägga ribban inför kontraktsförhandlingarna med VF.
Kommentera

"skalpjägaren: Dessutom lär ju VF efter denna säsong ha lite mer att satsa på löner, och frågan är hur mkt lhc har råd med efter denna fiaskosäsong"

Tror inte att Mange väljer mellan vilka som ger mest i lön.
Jag tror och hoppas att Mange återvänder till Linköping och lhc, dock om inget oförutsett inträffar. D.v.s. degarderar ner till allsvenskan.
Hoppas det inte är överdrivet mycket pengar vi snackar här, det är ju ändå en spelare som är fostrad och har hjärta för klubben.
Kommentera

Sen så har ju tex JJ visat att pengar inte alltid betyder allt då han nobbade nhl. Bara för att lhc pumpar ut pengar så tror jag nog inte att Mange väljer att spela i ett bottenlag istället för ett topplag som spelar för sm-guld...
Lhc har ju i år visat vart ribban ligger, kvalserien...
Kommentera

rob: Ja, man kan alltid fråga sig vart spelarna har hjärtat. I sin första klubb, eller i klubben som man utvecklats till en av ES bästa backar...?
Får väl hoppas att han inte väljer linKÖPing...
Kommentera

skalpjägaren: Skulle förvåna mig oerhört mycket om han skriver på för LHC nästa säsong, jag betvivlar inte att han kommer att återvända nån gång, men att det blir nästa säsong, nej det tror jag inte.
Nu piskar vi upp lhc idag!!
Kommentera

danoj: Nej, varför byta???
Mange visar vart hjärta finns idag genom 2 mål mot lhc ;)
lhc-VF 1-4
Kommentera

En kvart kvar nu. Ska prova Hockey Live idag för första gången. Synd att inte PPV visar matchen. Det finns två matcher att visa och man visar den ena. Kunde man inte köra på och visa den andra också. Intresse lär väl finnas. Frölunda fansen är väldigt intresserad av denna match då den kan i praktiken säkra en serieseger.

Sticker M Johansson, som inte är troligt nu, kan vi kanske förmå Aarto Blomsten att komma tillbaks igen. Saknar hans speed på isen.
Kommentera

Dragan 2k: Tror att arto inte längre lirar hockey, har för mig att ett hjärtproblem satte stopp för hans kärriär när han lirade nu senast i västerås.
Kommentera

danoj: Har för mig att han tränar något juniorlag i Västeråstrakten men oavsett var jag lite ironisk. Tyckte personligen inte han var någon höjdare faktiskt. Tror inte Aarto hade platsat i dagens Frölunda.
Kommentera

Dragan 2k: ah ok :)
Ne lite per djoos stuk över honom, iof kan man bli lika långsam som djoos på rören, tveksamt.
Kommentera

« · 216119