Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Malmö borta... det kan bara sluta på ett sätt

« · 478428 · » Till forumet

Malmö borta... det kan bara sluta på ett sätt
Jahapp, 3 enkla att hämta hem i Malmö. Vi ställer in skridskorna och vinner komfortabelt med 0-4.
Kommentera

Sv: Malmö borta... det kan bara sluta på ett sätt
Klinth: Fortsätter junisen i målet då?

Eftersom du tror att ni kommer att hålla nollan?
Kommentera

Swordster: Om du med junisen menar "Sampan" så tackar jag för det och konstaterar att även jag då är en junis. Härligt, tackar, tackar ;-)
Du kanske skall läsa på "Sampans" meritlista?

Eller menar du "Henke" och det faktum att han kommer att spika igen då han i dag är redigt förbannad på sig själv och sin insatd i senaste matchen?
Han spelar och han håller nollan...
Kommentera

Swordster: "junisen" som höll nollan...

#15 Mikael Sandberg
Position: Målvakt
Född: 1969-03-29
Mått: 177 cm, 77 kg
Plockar med: Vänster
Moderklubb: Hanhals BK
Övriga klubbar: Hanhals, Linköping
Säsonger: 9 säsonger i Frölunda
9 A-säsonger
Landskamper: 27 A, 3 B, 0 P/J
Kommentera

Klinth: Nja då var jag dåligt påläst. Jag hade fått för mig att er andremålis var en junis...

Ursäkta!
Kommentera

Swordster: Lite kul att vara en messersmith i bland ;-)

Junis var det väl i fjol om jag inte minns fel...
Kommentera

Klinth: Tror på gruvlig revansh imorgon men dunkar in 1-4.
Kommentera

mok:

Vi vinner, 2-5.

Och efteråt blir det MAX!:)
Kommentera

Danne_l: Hoppas bara jag hinner jobba undan en sak jag fick i näven imorse på kontoret annats blir det tufft för mej. Dessvärre e det väl så att resa och max suger ganska mycket så kommer jobba som satan!
Kommentera

Danne_l:

Det märks att ni inte har Max i Göteborg, dags att skaffa det nu kanske, Finns inget som slår ett MAXMÅL med extra ost ;)
Kommentera

Danne_l: Din gris! Ge fan i mina resultat=) Är det någon som tagit 5-1 till oss? Om inte gör jag det.
Kommentera

mattias - 74: Finns mycke som slår ett maxmål men inte om man jämför med McD och BK :) Har pratat med MAX och dom letar efter ställen i GBG och säger att dom skall ha en eller flera restauranger här nästa år. Men ett ställa som klassar ut McD, BK och MAX varje dag hela veckan lång tyvärr finns det inte i sverige men det heter KFC!
Kommentera

mok:

Hörde rykten om Backaplan, nära mig:)
Kommentera

Danne_l: Inte helt otroligt faktiskt även om STigs Center området läg närmre till hands att inleda i enligt MAX själva. Men blir säkerligen lite test utanför centrum för att se hur det funkar. Kållered vore fint med :)
Kommentera

mok: Ang MAX så finns det ett litet finare område i Sthlm som heter heter Hammarby Sjöstad där skulle inga typ McDonalds mm få finnas men MAX är där nu :-)

MAX har etablerat sig på Hamngatan också mitt emot MCDonald med bravur, det är som jag säger Norrland är bäst!
Kommentera

mok:

Du kan väl inte på fullaste allvgar mena att MC donalds skosulor är bättre än maxs svenska ;)
Kommentera

mattias - 74: Nu får ni sluta jämnföra äpplen med bananer.

Dom jobbar ju helt på olika sätt. Där Max enbart gör maten till dig undertiden du väntar. Bra kvalitet. Men du kan ju få vänta = låg service.

Bk har väl en halv variant med vissa delar färdiga och andra görs på beställning. Så dom hamnar väl i mitten på service skalan.

Sedan är Jobbar mcdonalds utifrån iden att du inte skall behöva vänta mer än 2,5 minuter allt som allt på din mat. DÅ måste saker vara klara hela tiden.

Men det är ju lite storstad mot landet här. VI i storstan ork ju inte vänta halva dagen när man är hungrig.
Kommentera

mattias - 74: Nej har aldrig påstått att McD e bättre än MAX tvärtom vilket du ser i mina inlägg nedan. Men vad slår Sibylla egentligen :)
Kommentera

mok: Superstar med inlagd gurka, K o s, s o p, dressing, rostad lök!

Fast kungen är Parisaren med Bostongurka som inmundigas med drycken Portello. Men Sibylla skall inte vara någon efterapning på något MC o sv utan en ett hål i väggen i någon bonnort
Kommentera

65selander: Jamen håller med dej till fullo, och man ändå nu e på SIbylla sitter aldrig en halvspecial med gurkmajonäs o en pucko fel heller :)
Kommentera

mok: Trodde detta var en hockeysida,men jag hade väl fel....en MATSIDA!!!
Kommentera

mok:

En halv special? förklara för oss utbölingar vad det är för nåt, jag vet men inte alla ;)
Kommentera

mattias - 74:
En halv special är en korv i bröd med mos ovanpå, hur attans gott som helst.

kungen:
Du får allt tåla litegrann, grabben. :))
Kommentera

Sannes:

Jag sa att jag visste juh ;) har faktiskt bott i götet och jag fick fan för att jag sa Majonäsgurka istället för Gurkmajonäs ;)
Kommentera

mattias - 74: 
Majonnäsgurka, ja jag säger då det, klart det heter Gurkmajonnäs.
Kommentera

Sannes:

Gör det inte alls, de tär bara ni göteborgare som har en förvriden syn på det svenska språket ;)
Kommentera

mattias - 74:
Skulle jag vara göteborgare, nä du lille vän, det är jag verkligen inte. Men vi säger ändå Gurkmajonnäs, sådeså! :)
Kommentera

Sannes:

Jaja tjöta ;)
Kommentera

Sannes: Jag tål så otroligt mycket men Mok brukar ju vara det första som kapar en diskution som faller utanför ramarna....
Kommentera

kungen:
Jag vet att han brukar säga till oss om vi flippar ut, denna gången var han ju själv med på noterna. Han fick väl någon form av MAXnoja eller nåt.....

Hm, undrar om man vågar sig på att tippa matchen imorgon redan nu, trots att alla i den sk expertpanelen inte har plitat ner sitt resultat,nja jag får nog avvakta en stund till.
Kommentera

Sannes: Låt dom ta dom bäst resultaten så kanske dom har en lite chans att vinn någon gång :-))
Kommentera

kungen:
Nu tror jag inte det hjälper hur snälla vi än är mot dom....
Men jag är generös, så jag låter dom få ytterligare en chans att ta rätt resultat.

Frölunda har ju inte denna säsongen förlorat två matcher på raken (om jag kommer ihåg rätt) så jag hoppas verkligen att den trenden inte bryts imorgon.
Som jag skrev igår, förluster mot Malmö har jag väldigt svårt att ta.
Kommentera

Sannes: Få¨r lätt noja när det e max som gäller, sen följde denna diskusionen en annan som hade med hockey att göra. O numera har MAX med hockey att göra. Men som kungen säger spårar det ur för mycket kapar jag direkt :) Sällan det händer dock får jag säga men nästan varje gång e KUngen inblandad... så undra varför han e så kinkig??
Kommentera

mok:
Skyll inte allt på kungen, det är inte bara hans fel för att det kan spåra ur ibland, för egen del så tycker jag att det ibland kan vara kul med lite andra diskussioner också.

Nästa gång det börjar att flippa ur här, så kan jag väl bara skriva MAX, då verkar ju iallafall du komma igång ordentligt.... :))

Förresten på tal om MAX, hörde ett rykte att de skulle öppna på Överby Köpcentrum i trollhättan, men om det är någon sanning i det har jag inte en susning om.
Kommentera

Sannes: www.max.se

Enligt kartan där ska se snart öppna i Borås och Trollhättan.
Kommentera

Frisco:
Där ser man, då hade jag inte så fel iallafall. Då får man med andra ord testa detta berömda MAX på någon lunchrast.
Kommentera

Sannes:
Miljoner kan inte ha fel...Mer MAX till Svenska folket...

Frisco...
Den kartan har dom nog haft i säkert ett år.. 
Kommentera

gud: Bra om de haft den länge. Då är det ett år närmre öppnandet nu då.
Kommentera

gud:
Ryktet om Trollhätterestaurangen började i våras när ytterligare ett hus att slösa pengar i öppnades på Överby Köpcentrum.
Men fortfarande har jag inte sett att de har börjat bygga någonstans.
Kommentera

gud: Själv åt jag på MAX i Övik igår.Bästa MAX som jag ätit på.
Kommentera

Portello:
Det var då själva den, ytterligare en MAX fantast.
Hm, nu är det bara jag kvar som inte har besökt en MAX-restaurang, jaja, min tid kommer. Jag nöjer mig med Sibylla så länge, vilket i sig inte är fy skam. 
Kommentera

Portello: Kanske det bredaste Maxsortimentet finns i Övik?
Kommentera

Frisco: Tänk om Maxbiffen kunde komma tillbaka i sortimentet! *mums*
Kommentera

Sannes: I Piteå äter jag aldrig på MAX.Då föredrar jag ortens hamburgarställen.Så att kalla mig MAX-fantast var att ta i.
Men om jag skulle besöka Uppsala/Sthlm området skulle jag 10 ggr av 10 äta på MAX istället för McDonalds, Clock, Burger King osv.
Kommentera

Så om jag förstått det hela rätt, Malmö borta kan alltså bara sluta med ett besök på MAX...
Kommentera

Frisco: Jag har ingen aning.Äter som sagt inte så ofta på MAX.
Kommentera

Portello: Länge sedan du var i Stockholm ang Clock ;-)

Bästa kiosken är "Empes" i Kiruna
Kommentera

65selander: Kom på efter jag postade att Clock kanske inte finns längre.
Men ja, det var ett tag sedan jag var i Stockholm.Flera år sedan faktiskt.
Kommentera

slashpuppie:

Njae. Först och främst innebär det att vi åker hem med tre poäng. Detta firas naturligtvis med en måltid på MAX, mums.
Kommentera

slashpuppie: Nänänä, nu har du fått det helt om bakfoten. Man måste läsa mellan raderna och då framkommer det att trådrubriken är felstavad. Skall stå: "Malmö borta... det kan bara sluta på ett tågset".
Kommentera

« · 478428 · »