Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Malvaktsplats num 1

« · 714998 Till forumet

Malvaktsplats num 1
Hej...

Såg att Mora gjort klart med en ny målvakt och Petri Vehanen kommer att bli ledig. Tror ni det finns någon chans för honom i Frölunda fast i en delad roll med Gistedt? Det står dock att Ryssland lockar men VF kan blanda sig i, vem vet? De brukar ju chocka och allt som oftast lyckas... Vehanen hade ju trots allt 93% i räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Malvaktsplats num 1
magsnuff: Delad roll med Gistedt? Tror och hoppas verkligen inte det. Gistedt behöver en säsong utan massa press där han får stå en handfull matcher som max för att växa in i detta sakta men säkert. Visst han gjorde inte bort sej dom matcher han stod om man säger så men så bra var det längesedan man såg backarna spela.
Kommentera

mok:

Nu ser det ut som att det är nära att lösa sig med Salo för ett år till, se länk.

Tror faktiskt det är perfekt för Gistedts utveckling. Med en annan yngre stjärnmålvakt hade inte Gistedt fått stå särskilt mycket. Nu lär han dock få stå en del.
Kommentera

Danne_l: Inte oväntat direkt om man säger så, Salo visade att han kan och varför inte då köra vidare? Gistedt behöver ett lugnt år med en handfull matcher för att sakta matchas in i tempot och se o lära.
Kommentera

mok: Jag ser ett stort problem i lillis komentar om att salo hade svårt emd motiveringen, det är de största problemet anser jag, men vf har chockat förr....
Kommentera

magsnuff: Jo det med motivationen oroar ju en men Salo själv och Frölunda skulle säkerligen inte satsa vidare om dom inte trodde på det.
Kommentera

Jag tror att det blir ganska delat ansvar och att det kommer bidra till att Salo kommer vara motiverad i dom matcher han kommer få spela. Jag tror det blir 30/20 delning i ansvaret i antalet matcher. Iaf så hoppas jag på det. Anledningen till att Salo fortsätter en säsong till måste vara längtan att ta guld. Och det tror jag är motivering nog. Det var ju hans förtjänst att vi gick till final. Som han storspelade dom tre sista matcherna mot LHC.
Kommentera

FreddanVF: Tror och hoppas du har rätt i det med motivationen han visade han kunde och blev kanske mer sugen och nu kan han ju vara med och träna från start. Dock trrö jag kanske 20 matcher är aningen för mycket för Gistedt även om det vore mycket kul att se han stå å många matcher om han nu pallar det.
Kommentera

mok: Visst är 20 rätt mycket... Men tanken är ju att Gistedt ska ta över spaden nästa år om jag förstått allt rätt. Då borde 20 matcher i år vara en ganska bra uppvärmning. Frölunda måste våga satsa på honom också. Jag tycker han visade stor talang och skicklighet när han spelade förra säsongen. Kommer inte ihåg om det blev tre eller två matcher. Men han känns mogen att testa på allvar nu. Man måste våga för att vinna. Men det är klart vi ska lyssna på Joel också. Kan ju bli för tufft kanske vem vet?
Kommentera

FreddanVF: Han stog ju 3 matcher under säsongen och gjorde det mycket bra dock får man inte glömma att backarna spelade på topp under dom matcherna och underlättade en del. 20 matcher tror jag är att ta i och hoppas och tror inte han skall ta över spaden säsongen efter för då har vi en alldeles för ung och oprövad förste målis. Hur gammal är han då 20-21?
Kommentera

mok: Om han inte ska ta över spaden nästa säsong så förstår jag inte varför Frölunda satsar på Salo en säsong till. Då skulle jag hellre se att man kontrakterade en målvakt som är på toppen av sin karriär. Jag kan inte se Salo som målvakt i två säsonger till. Han var bra säsongen som gick men jag tror han kommer dala snart. Kanske kan spela en säsong till i samma stil men sen tror jag inte han är elitseriemässig.
Kommentera

FreddanVF: TAck äntligen någon som ser det som jag, och sedan vill jag påpeka att salo och gistedt har långt ifrån samma målvaktstil, är det rätt då att låta salo skola honom?
Kommentera

magsnuff:

Tommy Salo är Gistedts idol, enligt honom själv. Så han kan nog sporras av att spela en säsong eller två med honom.
Kommentera

Danne_l: Visst kan han säkert det. Men det handlar om lagets bästa. Vi får se hurpass Gistedt utvecklas under säsongen. Men jag personligen hade hellre sett Salo som mental coach och en målvakt på topp i två säsonger framåt än Salo i två år till. OM inte Gistedt tar över nästa år.

Det har ju snackats om att Salo ska arbeta som målvaktstränare när han lägger skydden på hyllan.
Kommentera

« · 714998