matsby: Håller med dig till fullo, TIK ska inte mäkta med att ta fyra vinster på sju matcher mot årets lag. Vi har inte vunnit en enda match de två senaste säsongerna varför skulle vi då tro att vi skulle vinna fyra matcher (jag tror på max 1-2 vinster). Jag hoppas dock på två vinster så att vi får åtminstone tre hemma matcher.
Jag vill att säsongen ska bli så lång som möjligt.
matsby: Som supporter drömmer man både ofta och gärna om framgång och finalspel. Äntligen verkar det som om det kan besannas. "Bara" Timrå som står ivägen för denna högt eftertraktade final :-) Vet ändå inte om man kan säga att Frölunda är "skyhöga favoriter", även om de naturlitvis har lite favoritskap på sig. Men vad betyder det i ett slutspel? Vi får se hur det går....
Klinth: Klart jag också drömmer om en final, vilka supportrar gör inte det? Måste dock säga att Frölunda i min mening är skyhöga favoriter i denna semifinal, klart att man kommer att vara lite våt i ögonvrån när säsongen är slut, men jag måste säga att vår har varit så lång att varje match nu är en bonus,,har sagt det förut och säger det igen,,i semifinalen tar det stopp,,fast man kan ju hoppas att man har fel :)
Klart man får drömma om det. Undrar bara var någonstans det står att någon hävdat att VF redan är finalklara. Bara för att man diskuterar vilka man helst vill se i final, där man som Frölundasupporter gärna ser sitt lag, behöver väl inte automatiskt innebära att Frölunda är där?
matsby: Låt grabbarna drömma om finalen, de flesta är nog väl medvetna om att Timrå finns där som en bromskloss, en bromskloss som kommer att ge allt och lite till för att slå ut Frölunda. Det blir knappast någon promenadseger, men med handen på hjärtat så tror jag nog att Frölunda kommer att gå vidare till final. Kanske inte i fyra raka, men i bäst av sju matcher är de (förhoppningsvis) ett bättre lag än Timrå.
Frölunda85: HJÄÄLP..jag har legat i koma under hela semifinalserien, är det den 28 mars nu? Tydligen har Frölunda redan vunnit sin semi mot Timrå,f-n också..
Jag hoppas verkligen att era spelare inte funderar som ni för då kommer ni att få ett bryskt uppvaknande när TIK piskar skiten ur er :)
Frölunda85: Personligen föredrar jag nog Färjestad av flera anledningar. Dels kom de tvåa i serien och jag är av den uppfattningen att elitseriens bästa och näst bästa lag (sett till placeringarna i grundspelet) ska mötas i en final. Dessutom tycker jag det allt som oftast är en fantastisk stämning när Färjestad spelar mot Frölunda.
Sedan att både lagen spelar, i mitt tycke igen, den roligaste ishockeyn i västsv..., nej förresten i Sveri... nej Europ... nej i VÄRLDEN, ja just det i Världen är i sig ett utmärkt skäl till Frölunda - Färjestad i final. :)
Frölunda85: Vadå stämning, som upplägget är nu så har lallarna i syrelserna sagt att det är 100 biljetter som gäller till bortalagen Jag tror inte att ni skulle släppa mer biljetter till varken DIF eller FBK, ni vill ju ha de mesta själva,,vilket jag kan förstå.
Fattar då inte att du kan säga att det är mer stämning,,100 djurgårdare eller hv fans låter INTE mer än 100 TIK-fans..
Dragan 2k: Det är lite lustigt, vi som är förbannade för att vi bara får 100 biljetter i scandinavium, vet att det INTE är erat beslut, börjar förstå logiken när era ansvariga och våra ansvariga tog fram detta. Varför skall ni ge oss mer biljetter när ni inte behöver så många hos oss :)
Jaha då var det hockey ikväll igen. Rätt skönt, konstigt som det låter, att Frölunda inte spelar dock.
Då är frågan. Ska man heja på Dif eller HV?
Först och främst gäller det dock att dra till Systemet och köpa lite öl, till affären och inhandla livsviktig proviant (chips) och dra fram tutan. Ikväll ska det bli stämning i TV soffan.
Jag vill att säsongen ska bli så lång som möjligt.