Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Match ikväll

« · 240003 · » Till forumet

Sv: Match ikväll
matsby: Håller med dig till fullo, TIK ska inte mäkta med att ta fyra vinster på sju matcher mot årets lag. Vi har inte vunnit en enda match de två senaste säsongerna varför skulle vi då tro att vi skulle vinna fyra matcher (jag tror på max 1-2 vinster). Jag hoppas dock på två vinster så att vi får åtminstone tre hemma matcher.

Jag vill att säsongen ska bli så lång som möjligt.
Kommentera

De hundra biljetterna är en skum historia. Inte kan väl hockeyligan/m fl ha sagt till Frölunda att 'nänänä, ni får inte ge fler än 100 biljetter till motståndarsupportrar' ? Det måste väl ha varit så att det tog ett beslut om att man måste ge bort MINST 100 platser? Vilket sedan frölunda tog som en inteckning för att denna snåla tilldelning var ok. Eller är jag ute och cyklar?
Kommentera

Bragd-Birger: Hur många biljetter brukar t.ex Timrå boka för motståndarlagets räkning då? Jag menar, är de mycket generösare än Frölunda som du påstår är "snåla".
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker Frölunda isf gör helt rätt. Frölunda och Scandinavium VET att dom kommer sälja ut hallen vare sig Timrå får 100 eller 200 biljetter. Och då är det ju mer logiskt att dom som bor HÄR ska få se hockeyn HÄR. Så tycker jag iaf. Hade Frölunda fått 100 biljetter till Timrå matcherna där uppe så hade Bad boys haft jäkla med space att heja på.
Kommentera

Klinth:
250 stycken ligger alltid o väntar på Gästandes lags supportrar..
i TIMRÅ alltså...
Kommentera

Red Rocker: Spelar Frölunda som i vissa matcher mot Modo kan det här bli en riktig rysare.
Kommentera

gud: Dom är väl trevligare i Norrland? Scandinavium kanske inte tror att mer än 100 pers sätter sig på buss från Norrland. Men Timråfansen som inte fått biljett kan ju bli medlemmar i Frölunda så får dom köpa biljetter :o)
Kommentera

gud: OK, det var generöst vill jag lova. Synd bara att det inte åker upp mer än en 8-10 personer då..... Undrar varför inte Goa Gubbar åker, det är ju trots allt helgdag och semifinal!!! Kan förstå om man inte åker under serielunken, men slutspel!!!

Ni skall vara glada att ni har de som anordnar era resor, som det för övrigt klagas väldigt mycket på..... Var tacksamma!!!
Kommentera

FreddanVF: Du tycker det är ok, jag tycker att det är sillstryparfasoner. Men nu var det inte det det handlade om. Tidigare när frågan kom upp hänvisades det ideligen till 'dom' (hockeyligan) som hade fattat detta beslut, skyll på dom bla bla. Vilket jag ifrågasatte. Så frågan kvarstår: vems fel är det att supportrar till Ärans och Hjältarnas lag endast tilldelas 100 platser?
Kommentera

gud: Läste i lokaltidningen Dagbladet att eftersom ingen organiserad resa från Göteborg var annmäld, så hade dessa biljetter också gått ut till försäljning...
Kommentera

Bragd-Birger: Maila Frölunda Indians kansli och fråga, vi lär ju knappast veta det..... [email protected]
Kommentera

Klinth: Är du go elle? Kan jag väl göra, men jag trodde att ni visste eftersom ni körde med 'skyll på dom'-mantrat tidigare.
Kommentera

Klinth:
jag kan garantera att jag INTE är en av dom som gnäller på Reseansavariga i TIMRÅ IK supporterklubb...så dra inte in mig
i detta tjöt...

lite tråkigt är det att inte GG åker upp nu när det
är slutspel och en plats till finalen....
Kommentera

gud:
Ja det är riktigt dåligt faktiskt. När det är slutspel spelar inte avstånd någon roll. Kan ju bero på att föreningen inte har nåt att vinna ekonomiskt på det....*host*
Kommentera

liepins: Mot MoDO skylldes det på som tidigare år att det tar för lång tid att åka dit och hem. Men vafasen e folk intresserade e det väl bara att skramla ihop en buss och dra. Men tycker intresset från Frölundaiterna verkar sådär intresserade att åka på borta resor i allmänhet.
Kommentera

MoK GG:

Men en minibuss fixar de ihop utan minsta problem. Är jag övertygad om.

Men gubbarna i laget klarar sig, vi är ju där;)
Kommentera

liepins:
svettigt värre är det..men självklart så vinner
ni med 4-0 i matcher..skulle TIMRÅ IK vinna en
av matcherna så är det en stor sensation...

Mok GG...
ses vi på Babar innan matchen??
Kommentera

MoK GG: Ja sträck köra till Luleå på 9 timmar är ju helt okej :) men vad gör man inte...:)
Kommentera

gud: Inte ska du väl försöka lägga över favoritskapet på Frölunda. Vi slår ur underläge.
Kommentera

frölundaindian:
nu är jag lite nyfiken...
ditt inlägg till Mok GG..är det en kommande resa eller är det en resa han har gjort innan??
Kommentera

MoK GG:
Jo är några mil att åka för sydfolket.
Men slår ni ut oss blir det betydligt kortare resor till Karlstad.
Vore dock kul om det kom ett gäng VF-supporters hit.
Kommentera

Dragan 2k:
hehe..den var ju nästan bra ..
Kommentera

gud: Ursäkta min otydlighet........om han har gjort det...vet jag inte...Men.. jag har gjort det en gång för länge sen...och det var väl kul...)
Kommentera

frölundaindian:
coolt...;0)
Kommentera

gud: Rätta mig om jag har fel men närmsta Max restaurang ligger i Jönköping? Såg att man öppnar i Trollhättan snart. Låt mig se här. Man tar Jönköping. Sedan Trollhättan. Verkar som man säkert börjar förbereda sig på en Maxattack på Göteborg. Har aldrig smakat maten men det man hör blir man smått nyfiken.
Kommentera

gud:
Här uppe har vi Big Boy o det slår både MAX o McDonken
Kommentera

BlackBay:
Givet att det blir middag på Max när vi kommer upp!!;)
Kommentera

BlackBay: MEN INTE BK [( börjer king)]
Kommentera

liepins:
Sure.... självklart kan jag möta er på Max när ni kommer även om VF-tröjorna kommer sticka i ögonen =)
Kommentera

frölundaindian:
Har faktiskt aldrig smaka Burger King... är dom bra?
Kommentera

BlackBay:
Man vänjer sig vid tröjorna;)
Kommentera

liepins:
Tur jag har min TIK-matchtröja o kepa då så kontrasterna inte blir sååå stora... =)
Kommentera

BlackBay: ja herregud,,.....dom tar lätt MC donkan och c'o, DERAS grej är att det är GRILLAT åå fy f'n va gott de e, åk till Avenyn nån da, så sa du få riktig hamburgare...:)
Kommentera

BlackBay:
Iof, nästan samma färger ju;)
Kommentera

frölundaindian:
Haha.... är ju några mil till Avenyn från Sundsvall men jag ska ha det i tanke i framtiden. =)
Kommentera

Dragan 2k:
Max är är den hamburgare som kommer närmast xxx..;0)
det finns 2 Max i Jönköping så du måste bara prova..

det är på G här i Götet oxå..men frågan är nääääär...
Kommentera

liepins:
hmm... det har du ju rätt i.... kanske inte blir så farligt då.
Kommentera

gud: Vi kanske ska ta och öppna en själva då i och med att det dröjer så länge. Liepins är säkert med på ett hörn.

Vi skaffar bara en fastighet på Avenyn, gärna solsidan. Sedan är det väl bara att slänga in en sisådär miljon kronor så kör vi så det ryker.
Kommentera

Dragan 2k:
Jag är givetvis på. gud du kan väl stoppa undan lite bara?;)
Kommentera

Dragan 2k: I egenskap av banktjänsteman behöver ni inte oroa er för den där miljonen..hehehe...tjejen har resurser..
Kommentera

Linnea:
låter bra det..så slipper liepins sälja sin sur Volvo...;0)

Dragan 2k...
låter som en grym ide...mera Max till Göteborgarna...;0)
Kommentera

Linnea: Härligt. Känns som vi är på G.
Kommentera

gud: Han kanske ändå måste sälja den. Tror den är på väg att bli söndertvättad ; )
Kommentera

Linnea - gud: Börjar bli väldigt dålig stämning här inne nu va?
Inget fel på min bil..så fin så;)
Kommentera

liepins: Ja så ofta som du tvättar den måste den verkligen stråla=)
Kommentera

liepins:
vadå bil..det är en traktor ju..;0)
Kommentera

gud:

No comments på den lillen...;)
Kommentera

liepins = räkodlare...;0)
Kommentera

gud: jaaaaaaaaaaaaa, ni e ju för gulliga :)))
Kommentera

mysmi:
Han är inte det minsta gullig!

;)
Kommentera

« · 240003 · »