F*n oxåååå! Men vi tar dom i 2:a och 3:e perioden! Skit att inte Jensa fick sätta den där pucken i början av matchen!!!! Gud vad många utvisningar vi fick då!!! jaja, nu tar vi dom!!
danoj: Ineffewktiviteten kände man ingen sen tidigare säsongen. För få skott och dom skall stå i mål och peta fram pucken. Bjudningarna var inget roliga om man säger så men sånt händer synd bara att det blev 3st i en match :) Men fan bit ihop 49 matcher kvar.
MoK GG: Jag tycker inte att vi skall hänga läpp för matchen mot MIF. Frölunda hade spelet, ett helt gäng med stolpträffar och ett hyffsat bra spel för en premiärmatch. Mer skott på mål, mindre finlir och bättre samarbete mellan backar och målvakt, så kommer det att se mycket bättre ut.
Nu koncentrerar vi oss på att snurra upp dalmasarna och visa Leksand vad ishockey i Scandinavium verkligen innebär!!!
Klinth: Jag hänger inte läpp. Men dne matchen skulle bara VF vunnit... räcker inte med stolpträffar tyvärr man vinner inga matcher med sådanna. Bättre sammarbeta mellan backar och målvakter.... möjligt men alla MIFs 3 mål kom genom misstag av spelare. Men ´på ett sätt kan det vara bra med denna förlusten. Alla skriver upp VF nu kanske dom kan trycka ner dom lite :) Vinst på torsdag känns rätt självklart hade jag haft 1 miljon hade jag satt det på Frölunda vinst på torsdag.
MoK GG: mm, det var både slarv och otur...många stolpträffar å bra lägen, men många utvisningar som var onödiga så om dom skärper sig på torsdag så vinner dom=) Åsså tycker jag dom ska sätta in henke i målet!
Med största sannolikhet kommer Norrena stå även imorgon, helt rätt enligt min mening då jag inte anser att man kan klandra honom för alla misstag. Vi vet vad han kan och är säker på att han visar det imorgon.
sofia: Utvisningarna igår kan man disskutera, vissa var ohyggligt dåligt att ta av dommaren. Sen tycker jag helt klart att Norrena skall stå igen. Kan inte klandra han för förlusten. Sen behöver dom knappt skärpa sej på torsdag för att vinna. Räcker att dom spelar som igår så vinner dom lätt. Leksand är avsevärt sämre än både MIF och VF. Slöa knäckebrödstuggande dalmasar! (kommer från mej som har släkt där uppe )
MoK GG: Hur kan du säga att LIF är sämre än både MIF och VF? Har du sett laget? Dömer du efter s.k. experttips? Om du tänker på resultat efter första omgången så förlorade VF med större målskillnad än LIF... Hur tänker du???
Moppe: Jag dömer efter matrialet i laget samt det man sett på försäsongen samt första matchen. Sen vad 17 har det med att göra att VF förlorade med större målskillnad??? Vänta du tills imorgon så kan vi fortsätta disskusionen sen (hoppas verkligen inte man får äta upp detta då :).
Moppe: går du efter målskillnad eller. om ett lsg vinner med 3-0 emot ett dpligt lag och ett annat lag vinner emot ett bättre lag med 2-0 vilket lag är bäst då då???
Rasmus89: 3-0 är alltid bättre än 2-0, men självklart är det större att vinna mot ett bra lag än ett dåligt lag, det säger väl sig självt... MoK GG: Sen är väl iofs försäsongsresultaten inte mycket att hänga i granen (trots att det gått bra för VF), LIF vann exempelvis med 8-1 mot Brynäs strax innan seriestart...
Alexander tror Steenhårt på guld Den perfekta mixen av gammalt och ungt och en tränare som lett lag till SM-guld förut. De ingredienserna får SvD:s hockeyreporter Janne Bengtsson att utropa Västra Frölunda till SM-favoriter i ishockeyns elitserie.
Moppe: Nej försäosngen skall man aldrig dra för stora växlar utav. Men du måste väl ändå vara realist och inse att Leksand får det tungt att slippa kvala. Eller?
MoK GG: Jag är en obotlig optimist vad gäller LIF:s resultat. Jag är glad om vi slipper kvala, men är ändå övertygad om att vi är underskattade av hela hockeysverige (inte mig emot). I vilket fall som helst så kommer vi inte bli något strykgäng i vinter, hoppas att Ni får känna av detta imorrn... ;-)
Moppe: Optimist måste man vara men även realist. Nej jag tror oxå att Leksand kommer slå en del lag och plocka poäng men ni får svårt att undvika att kvala. Men jag hoppas verkligen inte vi får känna av nått imorgon.. vi vill se 10-0 hemma i Scandinavium imorgon :)
MoK GG: hehe, fyfan vad laddad jag kommer vara inför imorrn, har hört att det ska vara helt slutsålt, här emna ledig och bara fördriver dötid, gaaaaaah!!!
Asså, Frölunda ägde spelet Malmö gjorde målen, De spelade deffensivt och tråkigt ;( Men frölunda kommer igen! Imorgon smäller det rejält! Aggresitionen går ut över leksingarna.. (man kan itne vara bra varje match)