Jaha. Så ska man ner till Malmö för att kriga till sig sin första 3 poängare. Såg rätt stabilt igår. Hoppas de tar med sig det ner till Malmö. Någon gång ska vi väl knipa 3 poängaren där nere?
Dragan 2k: Jag tror faktiskt att dom tar det denna gången. Flytet börjar att finna sig hyfsat nu och spelet likaså. Så länge försvaret håller ihop det så vinner vi.
GuldIndianen: Hoppas verkligen att dom ska vinna mot tråk malmö, denna gång. Får dom bara första målet så kan det gå vägen. Hadelöv brukar tyvärr spika igen mot frölunda, men denna gången tror jag på seger.
Boråsindian: det såg stabilt ut igår..även om vi nu som vanlig släppte in första målet..men grabbarna visar de ju gång på gång att dem vänder på steken...få vi första som sagt så sak såp laget inte ha mkt att sätta till dem...dax att hänga på fbk nu.
GuldIndianen: man får hoppas på detta....men dax för fbk nu att tappa lite...så vi kan blåsa förbi nu...när spelet förhoppningsvis börjar efter lika fjol årets. så seger mot mif e inte helt fel...så vi bevisa nu att vi ta 3 poäng..vi har fått ex antal gånger nu...o vi borde vara uppvärmda nu ;)
Dragan 2k: Jo det är dags att kriga ner Malmö på tisdag inget snack om saken. Får Frölunda bara upp farten och backarna är någorlunda stabila skall MIFFONA inte ha en chans. Men vi vet ju hur dom kan tråkspela för att få poäng. Det funkar ju det med.
Flera här snackar om att Frölunda ser stabila ut, vart då nånstans? Tredje perioden i lördags såg de ut att få lite mer fart i skridskorna, men jag tyckte inte de såg stabila ut. Tyckte de såg lite oorganiserade ut igår
slashpuppie: Visst. Stabiliteten om man jämför med ifjol är väl kanske inte densamma. Däremot tycker jag det såg mycket stabilare ut i matchen mot Brynäs än det gjort på länge. Men det börjar se bättre ut match efter match tycker jag. Dessutom brukar väl Frölunda starta lite trögt. Vi är som allra bäst efter juluppehållet eller i varje fall får jag den känslan.
Däremot är man fortfarande orolig när Kakko är ute på isen och härjar. Uppspelsmässigt är det något som klickar. Så fort det kommer omotiverade icingar, grova missar i passningsspelet är det påfallande ofta det står nr 94 på ryggen. Men Kakko är en ruggigt bra back när han spelar efter sin förmåga. Hoppas det lossnar rejält för honom inom kort.