MoK: Nej men du måste ju hålla med om att det är en riktig prestation att på en och samma vecka få stryk med 0-5 , 0-4 och sedan vinna guldet efter 3-2 på bortaplan
Linnea: MoK har prickat rätt två gånger. I kväll är det min tur. Om inte så tar någon av de andra pålitliga gossarna ansvaret för slutresultatet. Vi bara är så bra..... ;-)
Hade du skrivit "Jönköping" och inte något annat så hade jag kanske inte tagit det på det sättet.
Hursomhelst så tycker jag att överkörning är ett rätt mastigt uttryck, även om ni var klart bättre. Vill du prata mer om matchen så är du varmt välkommen i HV's GB. :)
Dysso: Förlust tippas när man tror på en förlust. Vi tror aldrig på förlust därför har förlusttipsen lyst med sin frånvaro. Det frodas stor optimism bland personalen i expertpanelen
Emma: Dragan är full av förhoppningar. Tonite's the night. Vi har ju för övrigt tippat vinst till Frölunda i expertpanelen och då blir det ju vinst...med 3-1 kan tilläggas.
Svanru: Tja, det är lite svårt att säga så här på förhand. Malmö spelar ju tufft och tätt samtidigt som VF´s bortastatiatik inte är den bästa, även om trenden håller på att vända. Jag tror på Frölundaseger, och tipset är lagt. Men det kan nog bli ett och annat blåmärke i kväll....
Har en kollega till mig som spelar hockey. Han är från Finland och är helt ny här i sverige. Känner ni till nån sajt på internet där man kan köpa klubbor och annan utrustning? tar tacksamt imot alla tips.
Frasse: Jag kan av erfarenhet berätta att domaren i Scandinavium har ett betydligt bättre arbetsklimat än de domare som dömer bandy på slättnergsbanan i Trollhättan där Gripen spelar. Gör dom bort sig det minsta där så lägger Y-front knappast fingrarna emellan, de slår diekt, och det hårt. Med ord jag knappt törs ta i min mun utan varm *läsk* i termosen....
Frasse: Lärking är mycket varierande ibland bra ibland user. Vinnerborg verkar alla tycka är kass, Ulrik LIndh blir jag alltid nervös av att se. Och nu finns det ju en ny dommare Peter Eriksson tror jag han hette, han hade ingen bra dag i Scandinavum sist, men han får några chanser till innan jag klassar honom som bra eller dålig. Han kunde ju helt enkelt haft en dålig dag på jobbet.
Klinth: Som åskådare både på arenan och hemma i tv-soffan så är man ju alltid expert så har det alltid varit och så lär det alltid förbli. Dock skulle jag vilja se att man gör sig av med Lärking och Vinnerborg
Frasse: Det finns inte en domare som jag skulle vilja byta plats med för en dag. Fy vilket otacksamt jobb. Hur man än dömer så är det alltid någon som skäller ut en. En eloge till dom som ställer upp på det, om och om igen.
Behåller ändå rätten att gapa mig hes på domaren framöver, det är så det ska vara ;-)
Frasse: En bra dommare egentligen är ju konsekvent rakt igenom. Ser om han är petig eller inte tycker jag inte är lika noga så länge han dömmer likadant för båda lagen genom hela matchen. Ett exempel på en mycket virrig dommare är VInnerborg
slashpuppie: De finns domare som är riktigt bra med Ulf Rådbjer i spetsen . Som gammal spelare har han känslan för hur han skall "styra" en match så att den inte riskerar att spåra ur.
slashpuppie: Det är bara för att det inte finns någon domare som kan döma efter allas önskemål. Det funkar helt enkelt inte, och sitter man bredvid eller står på läktaren så nog phan vet man mer än nissen i randigt. I TV-soffan med repriser och allt så är man ju enormt mycket bättre än hela domarbasen..... Eller hur ;-)
danoj: Nummelin ser vi nog aldrig i Frölundauniform igen tror jag tyvärr. Däremot kan mycket väl Magnus komma tillbaks. Det finns ju trots allt lite stålar i föreningen numera att betala konkurrenskraftiga löner till "komplementspelarna".
Om nu Langnau inte får ordning på skutan så ser jag det som en 80% chans att han väljer Frölunda framför tex LHC om han återvänder till Sverige, visst spelar pengarna in kanske, men han var ändå hos oss i 6 säsonger, och fjolåret lär väll inte direkt ha minskat våra aktier om att få tillbaka honom.
danoj: Kul om de kommer. Vi behöver lite motstånd :-) Det är inte roligt om ES är avgjord efter 25 omg även om det kommer ett slutspel efteråt. Hur stor sannolikhet är det att de kommer tillbaka ?
Nej men du måste ju hålla med om att det är en riktig prestation att på en och samma vecka få stryk med 0-5 , 0-4 och sedan vinna guldet efter 3-2 på bortaplan