Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

MIF-FRÖLUNDA?

« · 310028 · » Till forumet


MIF-FRÖLUNDA?
Ja va säger ni nu om denna tuffa bortamatch mot malmö, malmö som ja nu tycker har fått igång sitt spel på riktigt allvar.
Medans ja tycker fortfarande att försvaret i frölunda inte riktigt är så stabilt som de hade förra säsongen......................
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
kallio71: Inte på långa vägar lika stabilt, men det har ju varit lite omkastningar i truppen så något annat var väl inte att vänta egentligen. Men med Acke tillbaka stagar det nog upp sig lite i alla fall. 2-1 till VF. Dags att borja ta trepoängare på bortaplan. Och Malmö duger väl så gott som någon att börja med=)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Linnea: där har du en poäng men ja tror det kommer att bli en tuff match för indianerna.....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
kallio71: Det blir det garanterat. Har varit tuffa matcher allihop såhär långt, alla lagen känns svåra iår. Men jag tror ändå i mitt indianhjärta att de visar vilken klass de håller imorgon.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Enligt rykten ska det finnas en artikel på aftonbladet om att Magnus Johansson är på väg tilbaka till Sverige. Är det någon som skulle kunna vara så snäll och ge mig en länk. Jag har letat hela eftermiddagen utan att hitta nåt.
Kommentera


Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Tackar. Detta lästa jag igår och undrar om det finns någon mer sanning i det hela. Nån som har mer fakta?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Tror knappast det är någon som vet något än så länge. Men när det gäller kvällspressen så ska man ta allt med en nypa salt. Det var väl Aftonbladet som skreva att Samuel Påhlsson var på väg till Göteborg för att skriva kontrakt ifjol när det sedan visade sig att han var i Göteborg för att hälsa på Alavaara.

Vi får ta det som en osanning till en början och visar det sig vara sant är det en ren bonus.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:

Nilstorp i mål för MIF imorrn, det kanske kan vara en trendbrytare för Frölundas del då Hadelöv brukar vara ett spöke för Frölunda, iaf nere i Malmö.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Man kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Angående Magnus Johansson var jag inne lite som hastigast och tittade till den schweziska tabellen.

Kolla länken

Man har spelat 12 matcher och förlorat 11. Man ligger sist med 5 inspelade poäng och en finfin målskillnad på 37-60.

Mer information om klubben kan ses här: [url]www.scl-tigers.ch/[/url]

Inte den snyggaste spelaruniformen direkt...
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Bortse från den felaktiga koden på länken. Länken fungerar men man får kopiera och klistra in adressen i ett nytt fönster..
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: de har faktiskt vunnit 2 matcher ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Ja där ser man vad allt kan förändras ganska fort. Vi hoppas ju innerligt att Mange komer hem snarast möjligt om så vore fallet.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie: Hehe. Såg det till slut. Man hade tydligen spelat 14 och inte 12 matcher men utsikten ser inte bra ut för Magnus och grabbarna där nere.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: nope, men han såg bra ut ;)......och utsikten från deras lagbild...sicken vy!
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Sicken sopgäng han har hamnat i, Mange. Min tro är dock att de reder ut sina ekonomiska problem den här säsongen, men att Mange lämnar direkt när serien är slut. Han lär väl aldrig kunna utvecklas nånting i ett lag som ligger hopplöst sist i den ganska svaga schweiziska ligan.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
mangan: nä, hem kommer han efter denna säsong.....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie: Men kommer han "hem" till götet eller hem på riktigt? Vi får väl hoppas att han väljer "rätt"!
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
mangan: han måste ju välja götet tycker jag, kan han få det bättre någon annanstans? Nä, jag tror inte det
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie:
Känns som Linköping skulle vara ett rätt bra alternativ för han också...
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Sannes: Debatten går het vart han väljer att spela vid hemkomsten. Frölundafansen hoppas på Göteborg, Linköping i Linköping. Om jag inte har fel är hans pappa involverad med LHC på något sätt och det kan ju tala för Linköping men å andra sidan lär väl minnena från ifjol vara starka och en återkomst till Göteborg ligger nog varmt om hjärtat också. Han spelade ju trots allt här i 6 säsonger var det väl

Verkar vara en jobbig situation att befinna sig i.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:
Det blir familj och pengar som styr det hela, så enkelt är det....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Kolla killens namn i länken.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Hehe. Den välkända Stefan Grogg. Olyckligt namn...om han bott här. Bävar för vilken typ av ordvits Hegerfors hade hittat på för honom:-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
[bild]www.scl-tigers.ch/htm/img/player2003/img_johansson_03.jpg[/bild]

Känns fortfarande lite konstigt när man ser Magnus i en icke-röd matchuniform
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: titta sicken snygging, och han har jag raggat på på krogen ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Lyckades hitta en poängliga för ligan men mina tyska kunskaper är = -100. Det jag ser är att ville peltonen leder poängligan 24 poäng på 14 matcher. På fjärde plats ligger Petteri Nummelin 21 poäng. se länk för poängliga. Längst ner på sidan.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Gamla hjältar det där. Om jag inte är helt felinformerad vann dessutom gamle fjolspelaren Nummelin poängligan totalt ifjol. Rätt imponerande...av en back.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:

Tänk om vi hade kunnat locka hem både Nummelin och Mange och ha dom 2 i samma kedja, snacka om offensivlusta!! :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Ungefär den känslan vi hade innan fjolårets säsong när man trodde på Mange och Tom Koivisto.

Dialogen under power play hade varit: "Jag vill skjuta!" "Nej! Jag ska skjuta""Nej du Magnus! Nu är det änna min tur att skjuta!"

Johnson bakom mål och ska passa upp till back och både står med klubban upp i vädret redo att smälla till för kung och fosterland:-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Mange hade inte vart fel att ta hem som sagt frågan e bara vem 17 skall dom bänka.... :) Just nu e svaret kanske lätt men spelar alla bra e det inte roligt att bänka nån
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
MoK: Måste man bänka nån. Det vore väl kul med 4 fulla kedjor som snurrar upp? Vi har ju faktiskt det spelarmaterialet och skulle kunna göra så.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
GuldIndianen: Har ni 4 kedjor? Trodde att ni hade 3 plus ett par spelare
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Nummelin och Mange ska ju komma "hem" igen, då blir det 4 kedjor ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru: Jag menar om Mange kommer hem. Då har vi 4 fulla kedjor. Just nu har vi 4 centerformationer och en extra back.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Plus 3 backpar vill jag tillägga.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Kul om de kommer. Vi behöver lite motstånd :-)
Det är inte roligt om ES är avgjord efter 25 omg även om det kommer ett slutspel efteråt. Hur stor sannolikhet är det att de kommer tillbaka ?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Om nu Langnau inte får ordning på skutan så ser jag det som en 80% chans att han väljer Frölunda framför tex LHC om han återvänder till Sverige, visst spelar pengarna in kanske, men han var ändå hos oss i 6 säsonger, och fjolåret lär väll inte direkt ha minskat våra aktier om att få tillbaka honom.

Vad beträffar Nummelin har jag inte en aning :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Nummelin ser vi nog aldrig i Frölundauniform igen tror jag tyvärr. Däremot kan mycket väl Magnus komma tillbaks. Det finns ju trots allt lite stålar i föreningen numera att betala konkurrenskraftiga löner till "komplementspelarna".
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:
Såg att ni har dragit vinstlotten ikväll igen vad gäller domaren.
Christer Lärking blir det som dömer MIF - Frölunda
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Finns det någon domare som är bra? Tycker varje gång det snackas om domaren så är han kass. Jag har nämligen dålig koll på dem
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie: Det är bara för att det inte finns någon domare som kan döma efter allas önskemål. Det funkar helt enkelt inte, och sitter man bredvid eller står på läktaren så nog phan vet man mer än nissen i randigt. I TV-soffan med repriser och allt så är man ju enormt mycket bättre än hela domarbasen..... Eller hur ;-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie:
De finns domare som är riktigt bra med Ulf Rådbjer i spetsen .
Som gammal spelare har han känslan för hur han skall "styra" en match så att den inte riskerar att spåra ur.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth & Frasse: tack för era svar :)

och Klinth, visst e det så ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: En bra dommare egentligen är ju konsekvent rakt igenom. Ser om han är petig eller inte tycker jag inte är lika noga så länge han dömmer likadant för båda lagen genom hela matchen. Ett exempel på en mycket virrig dommare är VInnerborg
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Det finns inte en domare som jag skulle vilja byta plats med för en dag. Fy vilket otacksamt jobb. Hur man än dömer så är det alltid någon som skäller ut en. En eloge till dom som ställer upp på det, om och om igen.

Behåller ändå rätten att gapa mig hes på domaren framöver, det är så det ska vara ;-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth:
Som åskådare både på arenan och hemma i tv-soffan så är man ju alltid expert så har det alltid varit och så lär det alltid förbli.
Dock skulle jag vilja se att man gör sig av med Lärking och Vinnerborg
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Lärking är mycket varierande ibland bra ibland user. Vinnerborg verkar alla tycka är kass, Ulrik LIndh blir jag alltid nervös av att se. Och nu finns det ju en ny dommare Peter Eriksson tror jag han hette, han hade ingen bra dag i Scandinavum sist, men han får några chanser till innan jag klassar honom som bra eller dålig. Han kunde ju helt enkelt haft en dålig dag på jobbet.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Jag kan av erfarenhet berätta att domaren i Scandinavium har ett betydligt bättre arbetsklimat än de domare som dömer bandy på slättnergsbanan i Trollhättan där Gripen spelar. Gör dom bort sig det minsta där så lägger Y-front knappast fingrarna emellan, de slår diekt, och det hårt. Med ord jag knappt törs ta i min mun utan varm *läsk* i termosen....
Kommentera

« · 310028 · »