FreddanVF: Nja, några av spelarna du nämner har varit sjuka och är lär nog inte vara så pigga, men det är en vass line. Blir det powerplay för Modo så ska ni bli riktigt oroliga för Werner är överlägset bäst på att göra mål då (16 mål i powerplay)!
Jenza: Skulle bli jäkligt förvånad om Modo gjorde mer än 2 mål mot VF ikväll. Med våra målvakter så är det ett under. Om du ska dit så ska du vara jäkligt orolig när linen med Kallio, Johnson och Niklas Andersson tillsammans med backarna Magnus Johansson och Ronnie Sundin är på isen. Då går det undan. Och blir det power play så blir det mål :)
Japp då var det dags för match ikväll igen då. Norrena står och de rullar som vanligt på tre backpar och fyra kedjor. Såg träningen igår och de såg jävligt laddade ut. Bra tempo rakt igenom.
Vågar man tippa på en säker seger för VF i form av 3-1 tro? Jubilaren Ström sätter den avgörande pucken naturligtvis...:)
ribba9: Jovisst men vinner man så får man självförtroende och tar med sig det till nästa match. Dessutom så passar Modos spel bra på bortaplan, defensiv med vassa kontringar.
danoj: Till slutspel går vi men frågan om vi blir 5-6 eller 7-8. Det skulle trots allt vara kula att möta Frölunda även om ni är jätte favoriter. Alltid kul att slå nerifrån. Dessutom är det en fördel att börja spela hemma.
Jenza: Gör så, lycka till imorrn, matchen gäller ju trots allt betydligt mer för er än för oss, skulle vart kul om vi kunde bidra till att försämra era chanser att gå till slutspel :)
danoj: Jag har väl inte sett så många matcher med Frölunda men han ger då iallafall ingen skrämselhicka i Modo laget. Men vi får väl se imorrn, jag lovar att hålla ett extra öga på "Carna" så ska jag göra en bedömning sedan.
Jenza: äh sluta fåna dig. Börjar bli väldigt spamaktiga inlägg här nu, visst är det kul med pajkastning hit o dit men till en viss gräns, nu tycker jag vi lägger ner och avvaktar morrondan.
Jenza: Wernblom ja. Han gillar jag verkligen. Det går inte i något rasande tempo men det går rakt på mål och oftast i mål. En härligt spelare med en cool attityd.
ribba9: Werner må kanske inte vara nån skridskoprinsessa men när det är stök och bök framför mål så är det inte så svårt att gissa vem som sprätter upp pucken i nätet.
Jenza: Du kan ju testa honom, sätt på dig grillorna och glid in på isen imorgon och ropa lite okvädesord mot han, sen får vi se vem som står upp längst ;)
ribba9: Werna kommer att krossa imorgon, bokstavligt talat. Och jag tror inte att lille Nicke skulle ha så mycket att sätta emot om det skulle hetta till lite. Där har ni en nackdel, ni har inga "tuffa" spelare. I modo har vi också elitseriens bäste tacklare utsedd av spelarna själva: Mattias Wennerberg!
frölundaindian: Ja det kan ju gå hursomhelst men var och en tippar ju efter det man själv tror (själva grundiden med tippning). Får man några enkla mål så kan det lätt rinna iväg. Såg att några nyckelspelare i VF var sjuka bl.a. Nicke Andersson, Jonas Johnsson osv. Det skulle bli tunga avbräck för er...