Pecka: Vilken dålig förlorare du är, bara för att ditt lag förkorade så behöver du inte tyka dej i våran gb. Vi har vunnit serien, ni är inte i slutspel än.
Vi tar kvarten i 4 raka möter Timrå i semi piskar dem i två raka med krossen. Timrå tappar själv förtroendet dem vinner bara en match. med andra ord vi tar dem i 5 matcher.
Möter Färjestad i Final. Förnedrar dem på hemmais. vinner båda bortamatcherna. Också blir det godnatt och adjö för FBK. Så har vi vårt guld. Låter som ett jättbra senario. Inte sant
bara bar om det va klite grinigt idag, så är allt sådan ute ur laget o så är det bara slutspela för hela slanten, SSK i kvarten, Dif i semi o tik/fbk final...o sm guld till gbg!
Ja det går bra 10 poäng hitills. han började kanon med många mål men nu gör han ett jobb idet tysta och blixtrar till i bland, han kommer nog nämnas i slutspelet.
"Äh tat lung, Norrena hade en dålig dag på Kobbet, shits happends, Jag tycker om Norrena iaf, men detta kan ha varit sista matchen i vf tröja. TYVÄRR!..."
- ööh... sísta match? man börjar verkligen fundera på dina hockey kundskskaper ibland. Att han blir lite irriterad är ju bara bra ibland, till viss del då förståss, dt visar ju att man är taggad. Fast som sagt, TILL VISS DEL. Har faktsitkt varit besviken på Norrena under hela säsongen, för jag har sett så pass mycket av honom och vet vad han kan prestera, men han har inte heller vart dålig, det är mer media som underskattar han, mycket beroende på att Lundqvist har spelat så bra och media har helt glömt bort Norrena, men skit samma! Egentligen, är det inget att bry sig om.
Själv tycker jag att Norrena är bland ES mest underskattade spelare, han nämns knappt i media... Dt tycker jag inte bara för att jag "känner" honom men ni kan väl hålla med till viss del? han har haft en veldans utur?
finne85: Håller med till fullo. Norrena är mycket duktigare än många vill tro. Hade inte Henke varit en hemmason hade nog andra fått upp ögonen för Norrena.
Som du även skriver så har han haft mycket otur...står ofta de matcherna laget har gjort bort sig.
Jenza: Jag sa att om vi VANN så skulle du få äta upp dom orden, lite skillnad, nu vann ju ni iof, men vi vann serien och fick ett bonustillskott på 1 mille :)
MMm-....men jag tycker om Norrena tillskilnad från många andra och jag sa att han förmodligen gör sin sista match i VF TRÖJA och visst lite klumpigt sakt, men han lär ju dra efter säsongen, eller hur? eftersom Lundqvist kommer nog att stå nästan säsong.
Och han ska inte heller stå i slutspelet.
Och vad har det med mina hockey kunskaper att göra, hjag kanske tror att det va hans sista match även i fall jag inte HOPPAS det.
danoj: Ta en titt på utvisningsminuterna så ser du att ni var lite griniga idag, men som sagt bara en varning. Till Leksands smutsiga spel har ni långt kvar.
Jenza: Att det kan ha varit grinigt det köper jag, men som du sa, finns bara ett lag i elitserien som spelar riktigt fult, och alla vet ju vilka det är.
Jag tänkte skriva om hur konstigt Norrena betedde sig, men det stod rätt bra i AB: "Finske målvakten Norrena i Frölunda tappade besinningen redan efter Modos 3-0. Först pricksköt han mot Peter Högardh, sedan slog han sönder klubban mot Tommy Pettersson för att efter 4-0 avsluta med att sparka Magnus Wernblom. Solklart förlängt matchstraff."
Nåja. Det blev ju bra i alla fall. Vi fick vår slutspelsplats, och ni fick pengarna.
knaskamilla: Som jag sa förut till FBKárna , grabbarna var säkert ute och drack bira igår ;) Alla vet ju hur lätt det är att det slår slint när man har en rejäl bakfylla. Ne skämt åsido, vi lät er vinna idag, så att vi kan piska upp er i slutspelet sen, vi har ju revansch att utkräva sen förra året.
knaskamilla: Tycker det är skönt att spelarna visar sitt missnöje om dom anser själva att dom eller laget gör en dålig insats. Sen njuter jag bara av att han kängade ner Wernblom för jag tycker inte man skall jubla motståndarna i ansiktet när man gör mål det kallar jag osportligt!
Jubla målvakten rätt i ansiktet? Det hela började ungefär fem minuter tidigare då Norrena fick hjärnblödning och skällde ut Peter Högardh för att denne råkat bli inknuffad i målgården. Sedan var Norrena ute och klagade på Wernblom då Wernblom fick ett rapp över armen. Norrena ansåg att Wernblom spelat över vilket man knappast kan säga. En fullsving rakt på handleden gör ordentligt ont just i början.
Sedan när MODO gör mål så jublar Wernblom, att han står framför mål är inget ovanligt. Han åker inte fram och hånar Norrena utan jublar på samma sätt som han alltid gör.
Sammanfattningsvis kan man säga att Norrena verkade lite ur balans tidigt. Han skällde vitt och brett på både domare, motståndare och medspelare redan i första perioden.
Enligt min grabb som lyssnade på hockey direkt när Jensa och Wernblom slogs så hade Jensa gått segrande ur striden. Är det någon som kan bekräfta detta?
Kolla detta matchreferat. Gissa i vilken tidning som jag hittat det. Svår fås genom att kolla in länktips. Klicka sen på "matchen direkt" det funkar inte med kopiera länk.
4.34 Modo kanske har gjort 2-0. Lärking tittar på tv för att få klart för sig vad som hänt. 4.34 Det var mål. Målskytt: Magnus Wernblom. En sinnessjuk regel eftersom det är två Modosupportrar som sitter och tittar på tv; ingen annan kommer att få se bilderna, men 2-0 står det. 7.50 Nu är det trevlig raggarhockey.
För övrigt tycker jag det där med videobedömningen är helt meningslöst om ingen annan får se bilderna. Vem vet. Kanske är Vinnerborgs bror som är vieodomare? Vem vågar lita på en sån grabb?;)
Wernblom sylade Norrena det står också i expressen att han skrattade norrena rakt i ansiktet, fan va lågt av werna, men, man ska ju inte spara för det, men i stridenshetta.........