Dragan 2k: Nu är väll den sista moroten inför matchen mot brynäs att vi ska hålla nere antal insläppta mål under 100, kan omöjligt se hur brynäs ska kunna göra 5 strutar på lunkan, det går ju inte :)
Peter72: Vi menar framförallt highlightsen som finns på nätet. För övrigt tycker jag nog ändå att Frölunda får faktiskt rätt bra publicitet i media numera. Började väl framförallt med vinsten över Djurgården i slutspelet i fjol. Men man kan inte hylla detta lag för lite.
Annars gillar jag hur Svanberg hyllade Djurgården när man tog sina senaste SM guld. "Djurgården är helt enkelt för bra för Elitserien". Få se när man får höra något sådant om Fbk och Vf.
Dragan 2k: TV sporten har aldrig visat något positiv om frölunda sedan hegerfors slutade. nångång måste dem väl lära sig att frölunda har alltid varit och är ett publiklag
Dragan 2k: Ja, 3 perioden var riktigt bra. Framför allt Kallios mål el rättare sagt Nicke Andersons förabete. Var det bara jag som tyckte att bakgrundsljudet från Canaldigital sändingen var lite dåligt. Man fick aldrig publiktryckskänslan. Hela laget är ju hur bra som helst när dom vill ta i lite. Detta känns gott. Carnbäck hade en massa chanser. Jag hoppas han sätter det avgörande målet i den 4 finalmatchens förlängning. Det blir han som ger oss guldet innan han lägger av.
Vf chefen: Första och andra perioderna var riktigt dåliga. I tredje däremot när man drop upp tempot lite grann såg man prov på det spel man oftare vill se Frölunda prestera. Sista delen av tredje var i mitt tycke uppvisning. Vilket tryck man kan åstadkomma i sina bästa stunder...
Dragan 2k: För ovanlighets skulle så var det nog bara dom 3 misstag som du nämner. Jag vill påstå att jag upplevde vissa delar av matchen som en träningsmatch som inte gällde nåt.
Vf chefen: Domarinsatsen då? Han gjorde väl en rätt ok match om man bortser från den felaktiga utvisningen på Kallio samt tacklingen i ryggen på Luleåspelaren av (tror det var) Carnbäck.
Vill dock ändå inte ha Vimmelkantig som domare i slutspelet. Överlag är han milt utryckt en rätt kass domare.
danoj: Efter två perioder undrade man - när ska ni höja tempot och spela hockey som alla vet att de kan. I tredje perioden kom svaret. Undrar vad Conny sa i periodpausen...
danoj: Det var utvisningen på Kallio jag tänkte på. Den med ackerström var ju ochså helt otrolig. Därimot var boxplayet under Ackerströms utvisning nåt av det bästa jag sett.
liepins: Nja, utvisningen på ackeström var rätt rolig med, i reprisen såg man att vinnerborg kollade åt ett helt annat håll, sen när lulespelaren låg på isen vände han på huvvet och lyfte armen, dvs han såg inte situationen, men men :)
gud: Som sagt Stage Door valdes nog mycket pga läget och säkerligen var dom villiga att förhandla om ölpriserna :) Set är ju Goa Gubbars ställe och inget annat. Finns många andra ställen att välja som är bra mycket trevligare. Jamesons eller nått hade ju vart lite mer klass på. Stage Door e ju e skitställe :)
frölundaindian: Stage door är grymt litet..men gemytligt.. jag blir nyfiken på hur ni Frölundaiter tänkte när ni valde att ha Stage Door som en "offciell" pub/krog...kan det vara för att den ligger nära Scandinavium??
mysmi... ringer nu o se om man får tag på en biljett...
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?