Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Mot dom 100!!

« · 221973 · » Till forumet

Sv: Mot dom 100!!
Dragan 2k: Hehe, vet inte hur man ska tolka Lasse Granqvist's "Frölunda är över hundra poäng, hipp hipp hurra" som han utbrast i nu på C+ :)
Kommentera

Kan ju bara säga att Lunkan (eller luckan som min kompis ville kalla honom :) ) var ju helt fantastisk...igen !
Kommentera

men det var ju inget ös på stage dorr precis :-/
Kommentera

stage door...som sagt, bokstäverna gör som de vill.....
Kommentera

Nu va dom 100 spräckta, 101, Detta har man gått och väntat på ett tag, hur många lag har kommit över hundra poäng i ES????, det är nog än del, men inte varje säsong va??
Kommentera

frölundaindian: vet vad rekordet ligger på??
Kommentera

eddie1: Färjestad slog väl rekordet ifjol med sina 118 poäng.
Kommentera

Dragan 2k: ja det är rekordet i mest plockade poäng när man har 50 omgängars systemet..
Kommentera

Dragan 2k: Ja har också för mig att det var rekord, men man vet ju aldrig om vi kollar tebax 50 år så finner vi säkert något extremare :)

men vi lyckas nog med 104 poäng denna säsong , då borde ju vi komma på top 20 iaf :)
Kommentera

frölundaindian: Här har ni en rolig sida att kolla in om ni gillar statestik.
Kommentera

Portello: Ja , bra sida föresten, där kan man ju sitta en stund och pilla, men en del statestik e ju kul vi spöa ju björklöven med 11-0 år 2000 hehe.
Kommentera

frölundaindian: då hade inte löven det så lätt i es.....=)
Kommentera

Okej VF.are har ni haft huvudet på skaft här kommer ett test:

1. Med vad förlorade Vf i matchen mot FBK 1981 02-22 ?

2.VArt hamnade VF i tabellen säsongen 93-94 ?

3. Vilken vf spelare vann poäng ligan 97-98 ?

4. Och hur många poäng va det?

5.Vad hette Frälundas Målvakt säsongen 90-91?
Kommentera

frölundaindian:

1. 10-1.
2. Fyra.
3. Marko Jantunen...(?)
4. Ja säg det...45...;)
5. Håkan Algotsson och Åke Lilljebjörn.
Kommentera

liepins:

3. Ville Peltonen!
4. 51

Så ska det va=)
Kommentera

frölundaindian: här är svaren
(1) Dom förlorade med 10-1 borta mot FBK

(2) dom hamnade 4

(3) Spelaren var Ville Peltonen

(4) han vann på 51 poöng 22 mål 29 assists

(5) målvakten var Åke Liljebjörn
Kommentera

Peter72:

För slö=)
Kommentera

liepins: Du var snabbast. GRATTIS!! du hade huvudet på skaft

Peter72: Värdig 2.a Grattis du med
Kommentera

liepins: Jag hade ju rätt på alla eller??
Kommentera

Peter72:

Hade jag med ju=)
Kommentera

men okej en utslags fråga :)

hur lång gick vf i slutspelt år 1981-82?
Kommentera

frölundaindian: Tackar tackar grattis till förstaplatsen liepins. jag bugar och bockar för segraren
Kommentera

frölundaindian:

Inget slutspel!
Kommentera

frölundaindian: dom gick till semi
Kommentera

Peter72 har rätt på utslags frågan men liepins va ju lite före innan så , JA VA FAN TVå vinnare får väl gå då, Grattis :)
Kommentera

frölundaindian: jag hade fel inget slutspel. grattis liepins du vann fare and squre
Kommentera

frölundaindian:
Nä..inget slutspel var det då;)

Jadu Peter, va ska man säga. Här är nog enda gången det blir lika i en final, nästa gång vi upplever final firas det på avenyn;)
Kommentera

liepins: jajemän jag skall vara där. du med kan jag tro
Kommentera

OJ jag skrev lite fel där helt rätt, men 1980-81 kom dom till semi, det var igentligen frågan men men Liepins vann då. :)
Kommentera

Peter72: Flera hundra tusen människor kommer att komma. Var så säker...
Kommentera

Dragan 2k: DET BLIR ETT HEJ DUNDRANDE KALAS, FAN VÄRRE ÄN GÖTEBORGS-KALASET ( ursäkta mina versaler men det ska f** bli skit kul )
Kommentera

Dragan 2k: Ni måste vinna först :)
ser gärna en repris av -96. med samma vinnare och allt :)
Kommentera

Portello: Här e vi alla Optimister.
Kommentera

frölundaindian: Jag märker det, och med all rätt. Ni har ett väldigt bra lag. Gamla och unga spelare, två bra målvakter.
Kommentera

frölundaindian: Optimist javisst. det var alldeles för länge sedan som vi hade ett guld i hockey i denna stan. men nu så är det dags. Avenyn here we come
Kommentera

Portello: Tackar, men det måste ju fungera också, och det gör det med hjälp av CONNY the KING. fan har aldrig upplevt ett guld med VF, och det är det ju få som har här.

Så nu e det dags.
Kommentera

frölundaindian: Känns lite som nu eller aldrig för er i år. Eller så illa är det inte men för vissa i laget är det sista chansen.
Kommentera

Portello: Absolut, Carna kan ju inte avsluta säsongen bättre, samma gäller Micke, men visst vi har ett ungt lovande med.....:)
Kommentera

frölundaindian: för laget Frölunda känns det inte som nu eller aldrig. Känns för tillfället som ni kommer vara bland de bästa iaf en 4-5 år framöver, minst. Med en sån lovande ungdomstrupp så...
Kommentera

frölundaindian: Jo ni har många ubnga spelare. men problemet är ju att dom lär ju lockas över den stora pölen.
Bara hoppas att dom stannar i ES till dom är mogna för NHL.
Tycker det är trist när svenska unga spelare drar till NHL för tidigt och får harva i farmarligorna.
Kommentera

Portello: Håller med dig där, men dom kommer ju hem sen för hoppningsvis eller helt enkelt van trivs i NHL och sticker hem till ES. sen är det ju mycket det med familjer och sånt. men håller med dig NHL har en Jäv*** för tur och på svenska spelare samt en stor sedel hög i henden som dom viftar med iderligen.
Kommentera

Sebbe: Ja vi har en stark ungdoms sektion, men som Portello skrev, dom drar väl snart, men kanskse inte alla, senär ju spelare som är runt 25-28 kvar i 5 år till så det ä nog lungt.
Kommentera

frölundaindian: de största talangerna åker ju säkerligen över, så e det alltid, tyvärr.
Håller med om att det e för j*vligt att NHL ska ha sån förtur, men eftersom det e en bättre liga verkar det ju helt logiskt!
Kommentera

det mest tröttsamma när man går på match e att jag lyckas alltid hamna i närheten av några nötter. Igår satt det 2 killar snett bakom mig som hördes över hela sektionen. De sa allt de tänkte om matchen och jag var såå nära att säga till dem. De trodde de var Arne H antagligen men de lät mer som Lasse K........
Kommentera

mysmi: Känner igen den beskrivningen, fast själv är jag nog en gaphals :)

Jag tycker Kallio kedjan försvunnit dom senaste matcherna i protokollet. Är spelet så också? Hur såg det ut igår? Bortsett från det utsökt snygga 4-1 målet vill säga.

Jag tycker Frölunda ska spela med Henke och försöka få upp slutspelsångan ordentligt mot Brynäs och visa Gästrikarna att dom verkligen hör hemma i kvalserien. Inget av lagen har ju nått att spela för egentligen.
Kommentera

FreddanVF: första perioden var ok, andra var kass och lite trist och tredje då jäklar kom de igång :) och Henke gjorde några snygga räddningar särskilt då han petade till pucken när en bumbibjörn kom alldeles själv på mål
Kommentera

FreddanVF: att man skriker JAAAA, nej det blir mål och att det blir ett susande nej genom publiken är ju en sak, men dessa killar var ju inte tysta en sekund utan bara snacka goja hela tiden :(

Att fråga mig om de olika kedjorna är nog ingen bra ide. Jag vet ju inte vilka killar som har vilken siffra :-/, men Kallio och Niklas var ju i form igår iaf :)
Kommentera

FreddanVF: Ingen fara 1. kedjan regerar forfarande I sverige, kallio gör ju två mål så att dom är så bra som dom ska vara, hoppas bara att deras och lagets kan hålla sig i form HELA slutspelet.

Mysmi: Ja såna där oönskade kommentatorer vill man inte ha bakom sig´, men vilket lag höll dom på då?
Kommentera

Mysmi: och vart satt du förresten?
Kommentera

Vi har aldrig varit i närheten av att få hundra poäng, så vi har satt ett nytt INTÄRNREKORD.

Gött!
Kommentera

« · 221973 · »