Norrena

« · 164699 Till forumet

Norrena
Man é dum om man skyller på Norrena för tre borttappade poäng.
De mål som släpptes in blev till pga. passivt försvar.
Klagar man på Norrena har man glömt bort alla de svettiga räddningar han gjorde för att inte tala om de tre straffar han tog.
Norrena va riktigt bra, men vissa backar sov lite väl mycket.
Tycker också VF spelade lite väl svårt, visst kan det va snyggt med en extra passning men pucken ska in, nä lite mer rakt på mål hockey på torsdag. Brukar aldrig bli läge för nåt annat mot ett skitlag som mif.
Underbart att det tycks lossna för Karnberg, underbart straffmål.
Alex va inte fel det heller.
En stark insatts att ta två poäng trots lite grus i maskineriet.
Men visst Timrå va grymt bra!
Vilka leder serien??
asson
Kommentera

Sv: Norrena
asson du har helt rätt visst kunde han ha tagit en puck, men ändå!
han räddade frölunda i straffarna och han räddade fri läget i tredje :) de e bara att inse att vi har dom bästa målvakterna i Sverige! det håller ända fram! (får vi hoppas).
hoppas på tre poäng imårn mot mif!
Kommentera

Håller med om att Henke är RIKTIGT bra!
Men, det är så här att jag tror till 100% att Conny gör rätt att låta Henke & Norrena spela ungefär lika mycket.
Båda behöver hålla värmen, Norrena é grymt bra, han ränsade unda själv i 4 mot 5 när inte backarna han med!
Vi älskar VF!
Kommentera

asson: grejjen e den att jag o dom som klagade på honom vet att han e en bra målvakt men från min del så va det inte det som va poängen. han va inte riktigt med i spelet mot timrå han var lite borta (tror man kan förklara det så)

o klaga är väl ientligen lite stark ord med jag hittar inget annat som passar...

o jag tror att du kan hälla med om att om Lundquist hade stott så hade vi inte behövt gå till straffar... det e min åskikt iallafall.
Kommentera

SupportVF: Det har väl egentligen inte handlat om direkta klagomål från någon, mer ett konstaterande att många anser att Henke är något bättre än Norrena. Frölunda har ju det absolut bästa målvaktsparet i ES, och individuellt platsar dessa båda på topp 5 i ES. Det är ju inte fy skam!!!

Sedan var matchbilden mot Timrå väldigt otacksam för en målvakt, och vissa av målen såg "billiga" ut, då kommer ju naturligtvis funderingarna och ifrågasättandet, hade Henke varit bättre i just den matchen? Det får vi aldrig veta! Däremot var Norrena stark på straffarna, så där finns det absolut inget att klaga på.

Jag anser (fortfarande) att det är fruktansvärt bra att ha två så starka målvakter, att Conny får huvudbry rörande vem som ska stå är positivt. Det gäller bara att ta reda på vem som har bäst form under slutspelet, för då får det bara vara en som har förtroendet ;-)
Kommentera

Klinth: Jo jag vet.. jag skrev ju det att klaga är ett väldigt stark ord.. så ajg klagar inte utan snarare påpekar att han va inte helt med på matchen det kan du nu hålla med om... o jag tror att Lundquist hade gjort det bättre men det hade norrena oxå gjort om han varit mer på (om du förstår vad jag menar)
men som sagt jag vet att han e en duktig men lundquist e bättre så e det o det vet vi!

måste dra! ses i mon hejdå :)
Kommentera

Klinth: Bra att nån har koll på läget! Det är väldigt svårt och otacksamt att vara målvakt i en match som igår mot Timrå. Får man 4 skott på sej i en period är man inte ens varm i kläderna och är inte 100%ig. Henkan had säkerligen sett likadan ut men det får vi som sagt aldrig veta. Hade vi förlorat matchen brukar det ju alltid bli disskutioner om målvakterna. Men förstår inte denna obefogade kritiken mot Norrena, KIllen har vart skadad och måste in i matchen snarast!
Kommentera

MoK GG: Norrena räddade ju oss när han tog straffen i 3:je perioden. Så man ska inte klaga på honomj, han verkade stå sysslolös under 2 perioder om man ser till skotten på mål. Vi tog poäng och vann på straffar det är jag mycket glad för. Norrena kommer att vara mera fokuserad i morgon mot MIF.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Vet inte om du hängt med i debatten men jag har försvarat Norrena hela tiden. :) Mer fokuserad kommer han nog vara känns svårt att bli minbdre fokuserad iaf :)
Kommentera

MoK GG & ni andra: Resonemanget om Norrenas insats är förståeligt. Det blir så efter vad man kan uppfatta som en dålig insats. Som MoK GG mycket riktigt har poängterat så är det riktigt, riktigt svårt att stå i mål i en match där man, som Norrena själv sagt i en intervju, knappt blir svettig. Norrena var klockren på Straffarna (både i tredje, och efter förlängningen), och det var väldigt viktigt.

Som tidigare nämnt, VF har två grymma målvakter, och det skall vi vara ritkigt tacksamma för. Skador osv blir inte lika kännbara.

Rekomenderar att vi alla nöjer oss med detta, hyllar våra målvakter, tillsammans med alla de andra goa gubbarna som sliter ont på isen. Frölunda är i slag i år, har aldrig upplevt ett så här starkt Frölunda tidigare, och det känns enormt tillfredsstälande. Har aldrig tidigare varit så här skönt att snacka hockey på jobbet, och med polarna ;-)

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

MoK GG: Jag har hängt med i debatten, det är inte lätt som målvakt att stå och inte ha nåt och göra. Andra tycker att Lunkan är bättre. Lunkan hade inte haft det lätt heller tror jag. Vi tog 2 poäng, drog ifrån i toppen. Så jag tycker att dom som har klagat på Norrena, ska vara glada för att vi gick segrande ur striden.
Kommentera

BORÅSINDIAN & MoK GG: Är det verkligen klagomål då? Inte i mina ögon i alla fall. Det handlar snarare om att vissa personer tycker att Henke är bättre än Norrena. Så får man väl tycka, det gör jag oxå. För stunden skall tilläggas. Att Conny väljer att alternera dom emellan anser jag vara korrekt. Med två så bra målvakter ska man inte ha en uttalad 1: målvakt.

Mer än så är det ju inte frågan om, eller ;-)
Kommentera

Klinth: Håller med dig. Men Norrena var inte särskilt bra igår. därmed inte sagt att Henke skulle gjort det bättre. Men det ska bli spännande att se matchen mot malmö. Meningen var väl att Norrena ska stå, undrar om det står fast.
Kommentera

Linnea: Det skulle förvåna mig om Conny ändrar sig. Det var ju matchbilden som gjorde det svårt för Norrena, inte att han var dålig. Som sagt, kolla bara in hur han agerar på straffarna.

Är 100% säker på att Norrena står, om nu Conny gått ut med det tifigare, vilket jag vill minnas att han har gjort. Som MoK GG skrev tidigare, Norrena måste ju komma in i matchen igen, få matchvana, efter skadeuppehållet.
Kommentera

Klinth: Nej jag menade inte så. Jag tycker också att han ska stå. Conny vet bäst, det litar jag på. Det är viktigt att hålla igång båda två fram till slutspelet, så de är riktigt taggade och det blir lite positiv konkurrens. Men på tal om straffar, var inte Kahnbergs straff exeptionellt läcker?
Kommentera

Linnea: Jodå, distinkt och fin på alla sätt och vis ;-)
Kommentera

Klinth: ja han är värd det där. Tycker han snurrar och fintar och är så jäkla skön i sitt spel, coh så vill det sig inte riktigt ändå. Sista centimetern vill inte helt enkelt. Få rhan ordning på det är det en ny poöngkung alá Huselius vi har att göra med.
Kommentera

« · 164699