Dream Team: njae, eftersom du antagligen syftade på "något som tyvärr händer för ofta", så gör jag inte det. Bara retas lite, ni är ju lätta mål nu för tiden :).
qslig: Aah, så du retades? Det gjorde ju inte jag, inte då. Jag avsäger mig dock för att beblandas med de personer du kallar "ni" i det här fallet. Säg mig, hur många har fallit offer såhär långt?
haggen: Det är alltid inspirerande att se Frölunda nämnas i samma andelag som andra anrika föreningar som Modo, Brynäs och Luleå.
Men du har nog lite poäng i det du säger. Gick på stan här igår efter övergången var ett faktum och nog fanns det tendenser till fördjävlighet hos mina kära stadskollegor. En äldre go gubbe som vägrade lyfta på hatten för att hälsa på mig när jag gick förbi. Jag blev givetvis tvungen att tillrättavisa honom i det fördjävliga i sitt beteende.
Själv tycker jag ditt påstående är rätt fjantigt faktiskt och håller med Danne. Lite väl drastiskt att helt plötlsigt dissa samtliga Göteborgare för att Timrå IK som klubb drabbas av ett organisatoriskt bakslag.
Konceptet: Det är tur att denna gästbok är så hårt styrd och fruktansvärt tråkig. Annars hade vi fått stänga av en massa trevliga skribenter både till höger och vänster.
Ambroo: Svårt att svära sig fri från att fått sig en törn av utvecklingen, men ingen kan väl skylla en tikare för att ha varit med om någon form av utveckling?
Konceptet: Det är bara till att hålla tummarna för att Ahdrian har det tålamod som krävs med Nubben. Och ni snälla rara underbara Göteborgare, skrik nu för i helvete inte efter spektaktulära NHL-värvningar det första ni gör och haussa laget till skyarna, för då går det garanterat åt h-e!
Nubbens storhet ligger i att rekrytera talangfulla guldkorn och sedan förädla dem. Sparka Melin och låt Dahlén göra underverk. Då skulle t.o.m. Wikegård bli lyrisk. Nubben och Dahlén ligger honom varmt om hjärtat. Han skulle få hjärtklappningar i SVT-studion utav välbehag. Utsålt var kväll och sovjetiskt klapp-klapp och mååååål! Där har ni melodin!
spud: Av vilken anledning då? För att han trampat i klaveret en enda gång officiellt? Att ens försöka göra sig lustig på den bekostnaden känns bedrövligt.
Kan meddela dig att karln dricker ytterst måttliga mängder numera när han är ute på representation.
Uno Gordon: De gånger jag stött på den mannen och alkohol har funnits tillgängligt har han fått väldigt stora balansproblem. Minns engång när lodda fick bära honom från läktarn på valla till bilen..
"För att han trampat i klaveret en enda gång officiellt?" Så om det bara är en sak som kommit till tidningarnas kännedom existerar inte övriga tabbar?
spud: Om han nu varit på Solvalla och supit sig berusad så utgår jag ifrån att han gjort det i egenskap utav privatperson och inte som en representant för föreningen. Och vad karln gör på sin fritid fullkomligt struntar jag blankt i så länge han gör någonting brottsligt och att vara lite på snisken anser inte jag är någonting att hetsa upp sig över. Det har många stora idrottsledare varit både före och efter Nubbens pinkande i en portuppgång för ett antal år sedan. I mina ögon är det utagerat. Jag har för övrigt sett Zäta och Crippe redlösa kring Stora Torget i Sundsvall också. Men då det innefattade deras semestrar kostade jag bara på mig ett leende. Det är ju också människor precis som alla vi andra.
Vad som däremot inte är acceptabelt är när spelare och ledare syns uppträda synnerligen berusade är mitt under brinnande säsong och det är tätt emellan matcherna eller när en ledare går omkring i en kostym med klubbemblemet på och vinglar omkring.
För resonerar man som du gör skulle aldrig Nubben kunna ta en sup någon gång annat än i bostaden eller utomlands bara därför att han har en hög igenkänningsfaktor.
Och jag hoppas vid gud och för din egen skull att du tittar lika argsint efter drängfulla modoiter som "skämmer ut sig" i offentlighetens ljus!
Mig veterligen har ni en pressvärd som också är väldigt glad i alkohol så det jämnar nog ut sig i längden skall du se.
Uno Gordon: Det enda jag kommenterade var att jag skulle tycka det vore roligt att se nubben ha samtal om alkohol policys, sen gick du automatiskt i försvarsställning.
Alla vet att nubben inte vet var gränsen går eller hur mkt han kan dricka.
Sen om det händer 100ggr eller 10 så är det likt förbannat roligt höra honom prata om policys han själv inte kan uppfylla, vilket är vad ledarskap handlar om.
Tik loggan lyste så kraftfullt just den gången och att jag inte hade kamera på mig gör mig lätt irriterad.
spud: "Alla vet att nubben inte vet var gränsen går eller hur mkt han kan dricka."
Vilket tempus talar du i nu? Dåtid eller nutid? Jag skulle nog gissa på att Nubben fick allt vad näsbränna och lärdom som behövdes den där gången han blev "tagen på bar gärning" och det kablades ut över hela mediasverige. Det lär inte hända igen.
spud: Tja, ingen av oss lär väl ha någon större koll på hur Nubben ska hantera detta i framtiden. Blir det ett allt för tungt ok för honom att bära i Göteborg med hela Avenyn så nära inpå knuten? Men forstätt gissningleken du om du känner för det, jag passar.
Uno Gordon: Jag gottar mig knappast åt att en gammal modoit inte vet var sin gräns ligger. Jag har ej heller nämnt att nubben dricker ofta för det har jag ingen aning om, och det verkar ju osannlikt med tanke på hur framgångsrikt han skött sitt jobb.
Det enda jag sagt är att han knappast klarat av att representera sin klubb så väl i alla sammanhang.
Rutinen? Han var väl inte heller listad som en av Frölundas främsta finska forwards genom tiderna. Nja, då är jag skeptisk till att han går in och avgör
Nubben var och såg på Rögle - Björklöven igår. Undrade vad han gjorde där.
Kan det kanske vara en viss kille som ska ha nobbat Frölunda som tilldragit hans intresse. Eller kan det ha varit en back som lirar i Rögle och borde lira i ES eller NHL som väckt den stora björnens intresse.
Paddan: Jag känner mig vilsen och på något sätt borde veta vem SMS´-kungen är. Då jag inte vet kör jag en gissning. Är det Holger Elofsson, pensionär, i Eslöv?