Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Nya och gamla spelare till VF?

« · 280180 · » Till forumet

Sv: Nya och gamla spelare till VF?
sannes: Heheh jo men tror inte mina chefer blir så glada om jag springer och jagar spelare :) Måste ju fakturera för att klara min budget så cheferna e glada och låter mej ta ledigt när det e hockey :)
Kommentera

MoK GG:
Hm, nu törs man väl inte skriva att du har rätt igen för då växer du väl flera meter.....

Jag har sagt/skrivit det tidigare att det skall bli spännande och se vad dom hostar upp för någon spelare.
Kommentera

Något riktigt stjärnnyförvärv hoppas jag kommer innan säsongen börjar...

Affe eller något sådant trevligt... :D
Kommentera

Bengan-nr86: Tror kjellgren har koll på läget, idag blev det ju också definitivt klart att Calle J lämnar washington, frågan är om han kommer till ES inför denna säsongen, om så blir fallet så har frölunda gjort ytterligare en kanonvärvning.
Kommentera

danoj: Tror och hoppas innerligt att han väljer att åka hem till Götet. Han längtar nog till den goa stan med sina goa gubbar.
Kommentera

Peter72: Svårt att låta bli, om han inte får ett riktigt bra NHL kontrakt så tror jag han kommer hem, kjellgren har nog iof redan skickat honom en video med material från guld firandet på Götaplatsen mm, vem blir inte sugen på att lira i frölunda då? :)
Kommentera

Scorer:
Varför jag skrev att Micke "kanske" väntar med ett beslut pga Calle Johansson är att bägge spelarna har ett hjärta för föreningen. Nu är det givetvis en spekulation och en gissning, men min tanke var att Micke kanske inte vill lämna laget utan en given ledargestalt i laget, en pappa alltså.

Han vet ju sin position och hur hans personlighet har påverkat dom andra spelarna, men även tränarna. Hans erfarenhet har ju varit ovärdelig, skulle han nu lägga av så finns det ju ingen som har samma hjärta, kunnande och karisma som Micke Andersson.

Frågan är då, vill han lämna laget utan en sådan pappa?

Det är därför jag funderar på Calles beslut, för om Calle kommer så får ju VF en exakt likadan spelare som Micke är, förutom Back/Forward rollen. Då kanske han känner det att om han nu slutar så har dom en ersättare för hans ledargestalt. Fast visst vill man ha bägge två i laget och det hade nog inte varit helt främmande för dom bägge att spela ihop igen.
//Lelle
Kommentera

lsaqua: Tror inte Micke skulle stanna bara för att det inte finns nån "pappa" i laget. Han tillför ju inget om han anser att han inte hänger med i tränming etc. Finns säkerligen en del som skulle kunna axla rollen som kapten och pappa. Niklas tex eller varför inte Esa :)
Kommentera

MoK GG:
Det stämmer nog en hel del det som du säger om Mickes fysik. Där har du nog rätt, han spelade ju ej med i slutet på Final 4 pga att han inte var tillräckligt snabb.

Fast att Niklas eller Esa skulle ta på sig den rollen tror jag inte på. Ingen av dom är någon ledare och pådrivare, såsom både Micke och Carna är och var.

Det är ju däremot Calle, tittar man på svensk hockey så har vi inte så många naturliga ledare. Dom som jag kan komma på just nu är. Calle Johansson, Mats Sundin, Mattias Norström, Kenny Jönsson, Mikael Andersson, Niklas Lidström och Ulf Dahlén.

Är det någon som jag har missat?
//Lelle
Kommentera

lsaqua: Problemet är ju att han till och från har problem med ryggen och det lär ju knappast bli bättre. Men en pådrivare, farsa, bra kapten behövs vem det blir om Micke slutar skall bli intressant.
Kommentera

MoK GG:
Skulle Micke lägga av med Hockeyn, så hoppas jag att VF anlitar han som en hjälptränare. Hans kunskaper är viktiga att behålla i klubben, likaså hade jag velat se Carnbäck som hjälptränare hos J18 eller J20. När dessa killar pratar så lyssnar man.
//Lelle
Kommentera

lsaqua: Precis både Carna och Micke skall behållas inom klubbe på nått sätt säsom Larsson, Edlund och Algotsson. Då ser oxå spelarna att klubben tar hand om dom även efteråt.
Kommentera

MoK GG:
Nu har VF en gyllene möjlighet om Micke beslutar att lägga av. Sätt han som assisterande tränare och som pådrivare i båset under denna säsong. Sedan under nästa år när troligtvis Conny lägger av och som jag har hört jobbar vidare i föreningen. Det är då som kanske Janne tar över som tränare och varför inte med Micke som andre tränare.
//Lelle
Kommentera

Enligt GP kan man nog avskriva förhoppningarna om att se Calle Johansson avsluta sin karriär i Frölunda. Personligen är jag av den uppfattningen att det är bra att han inte drar på sig Frölundauniformen. Det är en bra back. Om det råder inga tvivel. Däremot ser jag inte vitsen med att anlita en 37 årig back som på sin höjd spelar en eller två säsonger i Frölunda.

Nej. Då ser jag hellre att man plockar in lite yngre förmågor som exempelvis Niemi.

Se länktipset.
Kommentera

lsaqua: Glöm inte Daniel Alfredsson som är kapten i Ottawa eller i viss mån även P-J Axelsson. Två lojala lagspelare som jobbar stenhårt över hela banan. Syns kanske inte alltid så mycket, men gör ett jättejobb med att jaga på och motivera sina lagkamrater till att alltid, i varje situation ge sitt yttersta.
Kommentera

manganGG:
Det stämmer som du skrev om Daniel Alfredsson. Det är lätt att glömma vissa ibland, även ifall man inte får glömma en kille som Daniel.

Vad det gäller Pebben så skulle jag nog vilja lägga han i samma fack som Esa och Oscar. En pådrivare som höjer humöret och som är ett måste i varje lag. Fast jag vill nog inte kalla han en pappa, för det så krävs det så oerhört mycket mer. Karisma har han, men tyvärr inte av den sorten som Calle och dom andra som jag skrev om.

Nu är det givetvis inte kunnandet som hockeyspelare som kritiseras, för där så är dom alla underbara på isen. Vi får hoppas att Pebben en dag vill komma hem igen och likaså Daniel.
//Lelle
Kommentera

lsaqua: Micke ska ju arbeta som talangscout för Tampa när han slutar spela, jag tror inte att det går att kombinera med arbete som ass tränare i ett Elitserie-lag i alla fall inte om han ska scouta i hela Europa. Betr Carnbäck och ev tränarjobb - så har han ju själv sagt, att han kan INTE tänka sig att bli tränare.

Om du laget är i så stort behöv av "pappa" som ni säger - vad är det för fel på Ronnie Sundin med 11 säsonger i Frölunda eller Jonas Johnsson som tackar nej till NHL för att istället spela i Frölunda? Dessa två har väl tillräckligt stora Frölundahjärtan och pondus och är dessutom fantastiska ishockeyspelare.
Kommentera

Scorer:
Jag hade glömt av Mickes jobb som ev talangscout och du har nog rätt i att det inte går att kombinera.

När det gäller en pappa i laget så är det något som alla lag behöver. Modo har Wernblom, Färjestad har Fröken Jönsson eller som Djurgården tidigare hade Charles Berglund.

VF behöver en kille som alla lyssnar på och som är en stabil och en person med pondus. Jag anser att Jonas Johnson inte har den typ av kvaliteter, han är en ledargestalt, visst är han det, men inte den som kan axla rollen som pappa. Detta gäller även Sundin som är en toppen kille och är helt underbar som person, men jag tror inte på han som pappa i laget.

Personer som kan ha denna roll växer ju inte på träd precis, inte svenska killar i alla fall. Jag tror att varje land har bara ett visst antal som har dom kvaliteterna och dessa är guld värda. Jag tror inte att klubbarna släpper dessa spelare hur som helst, för dom vet vad för värde dom har.
//Lelle
Kommentera

lsaqua: Skall vi ha 3 tränare i båset kommande säsong då menar du? Conny, Janne som 2e tränare och Micke som assisterande? Ju fler kockar...
Kommentera

Dragan 2k: Är det bättre att plocka in Niemi än Calle Johansson sm är Göteborgare och spelat i Frölunda bara för att han är gammal och kanske bara spelar 1-2 säsonger? Du tror inte Niemi spelar 1-2 säsonger för att kanske sedan få mer pengar i nått annat lag?
Kommentera

MoK GG: Min inställning till det hela är att man helst av allt ska plocka in unga förmågor för att täcka upp. Det hade väl varit en sak om Calle verkligen ville hem och avsluta sin karriär i världens kanske bästa hockeyklubb. Men inte att man ska ut och jaga honom. Kommer han så kommer han.

Ser kanske helst att Pasi P, fd Timrå, kontrakteras i så fall.
Kommentera

Dragan 2k:
klart vi inte ska JAGA honom, tycker d e synn att han själv inte VILL avsluta i vf,,,,,han ska ju ändå flytta hem/ snart lägga av.
d e just grejen att han funderar på yttligare en säsong i nån annan nhl-klubb, hellre än å komma hem.
Kommentera

Dragan 2k: d måste ju bero på stålarna då ju,,,,,,,lite hjärta för göteborgspubliken å frölunda borde han ju ha. speciellt när d går så bra för vf som d gör nu, så borde d va ännu mer intressant....men, men vi klarar väl oss bra utan honom oxå :)
Kommentera

iwm:
Fast så stort hjärta för Frölunda lär inte Calle ha. Om jag inte minns fel har han inte spelat särskilt mycket för VF? Hans hjärta finns med all säkerhet hos Washington och det mesta pekar ju på att han fortsätter jobba för dem som scout.
Som det verkar nu så är han inte särskilt motiverad att spela i elitserien. Så varför ska Frölunda sträva efter att ha honom i laget?
Kommentera

liepins: ne och om han nu skullekomma till vf borde han grävt en fet lön för att kanske bara stanna 1-2 år..så jag tycker man ska sattsa på nån yngre..;)
Kommentera

Dragan 2k: KLart man skall fortsätta ta upp yngre spelare men svårt att ha för mycket ungdomar i laget man måste ha äldre med erfarenhet oxå. Svår balans
Kommentera

MoK GG: Ja även om ungdomlig fart och fläkt är bra så kan vi ju säga att vi har redan det. Vi behöver en sorts pappa för laget. Tror att Jonas Johnson kommer att ta över den sysslan nu.
Kommentera

Peter72: Får hålla med tidigare talan och tror inte JJ är en bra pappa för laget. Det behövs nån annan för det. Tror Nicke passar bättre
Kommentera

MoK GG: Själv tror jag att JJ och i viss mån Niklas kommer att dela på sysslan. jag menar JJ valde bort NHL för att sluta sin karriär i VF. Det om något så steg JJ i mina ögon till en riktig indian.
Kommentera

Peter72: Jo JJ steg när han valde bort NHL framför sverige och VF men det gör honom inte till en bra ledare bara för det
Kommentera

MoK GG: Nej kanske inte det men man måste också se till dom kvaliteter han har. visst han är en ypperlig spelare men gör mycket jobb i det tysta som man inte märker. Plus måste jag säga vi har ingen riktigt som kan jobba som pappa i dagens VF. Ingen som micke eller carna.
Kommentera

Peter72: Ackeström då :)
Kommentera

MoK GG: Där har du en poäng. han hade jag inte ens tänkt på. Han har defintivt dom kvaliteter som behövs. Och han har varit en sorts pappa för laget redan.
Kommentera

Peter72: Jo vi får helt enkelt vänta och se vad so blir.
Kommentera

MoK GG: Jäpp bara vänta och se.
Kommentera

Peter72: Ronnie är ju en av de tystlåta spelarna. Jag tror själv att JJ kommer bli Captain han är ju den ända Assisterande kaptenen som är kvar... Sen tror jag också att Esbjörs kan va ett bra alternativ, Niklas också....

JJ- C
JE- A
OA- A
Kommentera

jensa ska fasiken bli el capitano,, Där lär det bli mycket sagt,, hehe,,
Kommentera

liepins: nä, han har väl inte d, men frölunda måste väl ändå betyda mer än nån annan nhl-klubb, han säger ju att d e ett alternativ, lr hur?
om han inte blir talangscout..
Kommentera

iwm:
Jo fast man får ju också tänka på att han levt större delen av sitt liv där borta...
Kommentera

liepins: Jaha då var även denna hockeyn slut och skönt e la det får jag tillägga. Bara att vänta till Augusti nu då :)
Kommentera

MoK GG:
Japp, inte många månader kvar nu...semester innan allvaret drar igång igen bara;)
Kommentera

liepins: Semester! vem har det? Nu skall ju gubbarna träna inför säsongen. Varken Nicke eller ronnie har väl semester. Själv får man väl gå och kolla på träningarna i Wallen när de börja komma dit.
Kommentera

Peter72:
Nä spelarna ska inte ha nån semester inte! Men vi syupporters är värda det efter denna säsongen..hjärtattackerna var nära ett par ggr..hehe
Kommentera

liepins: Ja flera gånger per dag till och med. Nu får dom allt vänta tills september. Eller blir dom tidigare kanske???
Kommentera

Peter72:
De första träningsmatcherna är i Augusti...men då ska det nog inte behövas nåra större hälsoproblem..
Kommentera

liepins: Nä det är ju som ett förspel. Först kommer inget sen kommer inget sen kommer en jävla massa( september). :)
Kommentera

liepins: Man ser fram en del emot att åka och kolla träningsmatcher och se bambi på hal is spela igen :)
Kommentera

MoK GG:
Ja ska bli jädrigt skoj, för nu har säsongen börjat!;)

Längtar redan till Tälje...
Kommentera

liepins: Tälje.... hehe och Sledgehammer och käka hamburgare då eller?
Kommentera

MoK GG:
Exakt..lite speciella känslor till den resan, du vet. Var ju min första med Bad Boys..;)
Kommentera

« · 280180 · »