manganGG: Joo.. men jag gillar inte Oskarshamn.. som den lokalsupporter jag också är tillhör det min natur att känna avsky för idioter som IKO, Mörrum & Lakrits
MoK GG: Japp, det är dags att dra igång igen...måste börja tidigt så vi är redo i Augusti igen;)
Steg ett i att fördriva tiden var att idag besöka Gamla Ullevi för lite fotboll. Jo tjena...gör ju att man saknar hockeyn nännu mer. Fy sån trist match!
MoK GG: Japp, tror faktiskt att man stöttar sig lag ännu mer när de halkar ner några diviosiner. Se på GAIS och Leksand till exempel. När VF var nere i allsvenskan nåt år hade de fullt varje match..rätt intressant fenomen.
Peter72: Där slog du verkligen huvudet på spiken. FBKarna är enna ruggiga medgångssupportrar, GÅr det trögt för dom så fösvinner publiken. Tyvärr har det ju gått ganska bra dom sista åren så det har inte märkts men syntes tydligt innan. WolfPack är sveriges största medgångsklack. Sen hur många borta matcher ser dom egentligen? Kan inte vara många.
liepins: Jo det är intressant men det verkar inte gälla alla lag om man säger så. Vissa lag har en tendens att folket stöttar dom oavsett. Minns när VF studsade mellan elitserien och lägre division ett tag :)
Peter72: Ja, det är trevliga supportrar, och oftast trevliga matcher att se. Har sett match på plats i Leksand, och det var skitkul, trots förlust. Det enda trista med Leksand är att Metallica supportade dom en gång i tiden, det borde varit Frölunda i stället. Det stör mig en hel del.....
MoK GG: Hur fasen kan man sätta mål på att se 10 matcher egentligen?? De finns knappast till för att stödja laget som de känns. De tio resorna väljs med omsorg för att det ska passa andra "aktiviteter"...illa.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?