Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Nya och gamla spelare till VF?

« · 281914 · » Till forumet

Sv: Nya och gamla spelare till VF?
liepins: Nej det är ju det som är problemet känns det som. Styrelsen är nöjda bara dom får se lite hockey och dricka pilsner men ingen vill bjuda till och åka på lite roligare saker. Oftast e det ju helgresor det handlar om eller Jönköping etc.
Kommentera

Peter72: Jepps det gjort ju vi som sagt och såg 17 matcher i grundserien på bortaplan.
Kommentera

MoK GG:
Förstår inte varför de inte kan se sig om i Gbg och lära sig lite av fotbollsklubbarna. Där funkar det på ett skitbra sätt.
Fast är egentligen bara att inse, för att det ska bli bättre krävs en ny styrelse där. Och ingen i styrelsen ska vara den som leker viktig i "klacken".
Kommentera

MoK GG: Det är inte illa. men det måste kännas tungt att åka hem efter en förlust?? Inte för att det har hänt särskilt ofta denna säsong.
Kommentera

liepins: Precis det behövs fler grupper i en supporterklubb. En läktargrupp, etc etc för att det skall fungera. Och sen skall det inte drickas så mycket läsk innan matcherna.
Kommentera

Peter72: KLart att det är tungt att åka hem efter en förlust men man lär sej leva med det och vi brukar ha rätt skojigt vare sej man vinner eller förlorar.
Kommentera

MoK GG:
Tänk att alla utan de berörda vet vart felet ligger.
Kommentera

liepins: Jo dte är lite underligt men dom är ju nöjda med en buss och strävar inte högre. Och dom som åker med är nöjda att sitta still och dricka sin bärs så mycket av klagomnålen kommer kanske inte fram. Det bästa vore ett årsmöte (som det är lag på att varje förening skall ha) där alla som klagar på GG i gästböcker etc skall vara med och framföra detta så dom inser. Skulle vara intressant aqtt veta hur många liuter öl det går på en resa med GG.
Kommentera

MoK GG:
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli medlem i GG bara för att få vara med vid ett årsmöte och samla ihop ett gäng och avsätta styrelsen. Frölunda är värd en bättre organiserad supporterklubb, är ju trots allt för dem vi åker och lägger ner våra pengar. Eller nja..är dem vi lever för..;)
Kommentera

liepins: Jo det hade vart bra men problemet är att det verkar ju inte bli nått årsmöte i år. Dom har ingen koll på hur man driver en förening verkar det som. Supporterklubben skall ju finnas där på supportrarnas villkor inget annat.
Kommentera

liepins: Vi går ner till nästa årsmöte och avsätter dom, jag menar en styrelse med dig, mig, dragan och MoK hade ju regerat kungligt :)
Kommentera

danoj:
jag då..:0)
Kommentera

danoj: Hade kanske inte vart fel så sett men vet i 17 om jag skulle vilja ta över GG, Känns som man får sätta sej och sparka hälften av medlemmarna isåfall :)
Kommentera

gud: Hmm, bjud på en bir...*host*..läsk nästa gång på stan så kan vi prata om det ;)
Kommentera

danoj:
Låter som ett kungligt förslag..osäker på gud dock..;)
Kommentera

liepins:
Konsult...bra betalt och lite att göra...det var min tanke..;0)

danoj...
bara du o jag vaaa...;0)
Kommentera

gud: Jag måste missförstått mitt jobb.. jag e konsult, hyffsat betalt men en jävla massa att göra :)
Kommentera

MoK GG:
Planering...säger bara planering...
läge för att tänka om..datanisse...;0)
Kommentera

gud:
Lätt för dig att säga som har andra som sköter allt åt dig;)

Hetaste ryktet just nu. Flyers Chechmanek tar över som andra keeper efter Norrena..coolt va?
Kommentera

gud: Har det annars rätt bra. Eftersom man inte har egen firma så slipper man det ansvaret. Har det rätt fritt så jag kan åka på mycke hockey utan att behöva tänka för mycket på semester o saker. Så jag klagar inte :)
Kommentera

MoK GG:
jag tror dig..skönt att kunna göra som du..
bara åka när man vill..;0)
Kommentera

gud: Bara att planera in kunderna rätt och se till att man sköter sitt jobb så funkar det riktigt bra att ta lite halvdagar och timmar lite varstans och skiter det sej (vilket det aldrig gjort) så får la jag ta pappaledighet då :)
Kommentera

Då verkar det som Brynäs kommer lämna Norrena ifred. Idag värvade dem Kärpes andremålis Korhonen, se länktips.
Kommentera

liepins:
Det känns skönt att veta att han är vår grabb även nästa säsong.
Kommentera

Jag satt och läste Frölundas trupp till nästa säsong och såg att Mikael Andersson inte var med bland namnen.
Hm, det är väl ett tecken på att han lägger av.

Jag har sagt det förr och säger det igen, nu borde det komma ett namn på något nyförvärv.
Ju längre det dröjer desto mer smånervösare blir jag. Fånigt, eller hur?
Truppen bör dom väl ha spikat snart.
Kommentera

sannes: Nej Micke står inte med bland namnet för nästa säsong men han står inte heller med bland förlusterna så han har nog inte bestämmt sej. Men nått måste hända snart. Truppen måste förstärkas ytterligare för att VF skall kunna bli lika bra eller bättre nästa säsong. Inget ont om Niemi men hur skall en deffensiv back kunna ersätta offensiva Mange? Sen behövs en ypperlig center som kan teka.
Kommentera

sannes: Tror att truppen är spikad så när som på en eller kanske två spelare. Behövs en center till. Tror inte att man kan förlita sig på Fredrik Johansson. Nog för att han är bra men det behövs någon med lite mer rutin.
Kommentera

Peter72: Fredrik måste nog utvecklas en bit till även om han visat sej vara mycket bra under säsongen. Men vi behöver en tekare av klass. Känns otroligt viktigt.
Kommentera

MoK GG: Ja en tekare av klass behövs verkligen. Det är dock svårt att värva en sådan. De flesta lag vill gärna ha en sådan. Men kan man få en så vore det GULD värt.
Kommentera

MoK GG: Finns det någon som har en bra tekningsstatistik som är till salu eller som kan värvas? behövs åtminstånde ligga runt 55% i tekningar.
Kommentera

Peter72: Har dålig koll på det där men visst måste det finnas en uppsjö av sådanna spelare runt om i Europa och NHL bvara att leta. Ser helst över 60% :)
Kommentera

MoK GG: Man kanske skulle be conny och janne att kolla i Danmark. dom har ju gått bra på sista tiden. man vet aldrig. vi kan få en supervärvning kanske. plus att dom är säkert billigare.
Kommentera

Peter72: Har faktiskt inte mycket till övers för danskla hockeyspelare även om det gick hyffsat i VM. Dom har en dle hyffsade spelare men har svårt att se dom ta plats i Frölunda.
Kommentera

MoK GG: Kanske men man vet aldrig. Tror dock att Janne har en lite räv bakom örat. Det behövs ju en eller ett par spelare till för att truppen skall vara komplett.
Kommentera

Peter72: Truppen är egentligen komplett om man ser till hur många spelare som gått och hur många som kommit. Eventuellt skall Micke då ersättas men jag anser att truppen bör förstärkas inför nästa säsong.
Kommentera

Peter72: Klart att Fredrik är bra, han är ju ifrån mina trakter dvs Munkedal, trots det så räcker han inte till en hel säsong i ES, ännu.

MoK GG: Sant att Micke inte står på förlusterna heller men känns som han är förlorad.
Kommentera

MoK GG:
Backsidan känns komplett, är som ni vait inne på tidigare en till forward eller center som behövs. Helst en rutinerad sådan som kan ge än mer tyngd åt laget.
Kommentera

sannes: Jo Micke borde lägga av med tanke på att dte finns väl inget bättre sätt att lägga av än när man e på topp. SM GUld och allt. Sen har han ju dålig rygg att tänka på.
Kommentera

MoK GG: Nja det tycker inte jag. Antti har ju ersatt Johansson. det kan man ju säga. men att Fredrik skulle ersätta Patrik det tycker jag inte verkar som en bra deal. Ingen kan i och för sig ersätta Carna men någon med lite mera rutin hade inte varit dumt. Plus då om Micka slutar också, då behövs en till. Så en kille till behövs i alla fall.
Kommentera

liepins: Anser faktiskt inte ens att backsidan är komplett. Offensiva Mange är ersatt med deffensiva Niemi.... hur stuvar dom om i backparen nu tro?
Kommentera

Peter72: Carnbäck är sedan tidigare ersatt av Kallio.
Kommentera

MoK GG:
Visst är Niemi en defensiv back, men han snittar ändå ca 20 poäng per säsong så tror inte vi behöver oroa oss om det. Dessutom är alla backar vi har alldeles för bra att sitta på bänken i något elitserielag. Så nej tack. Lägger hellre pengar på en forward.
Kommentera

MoK GG:
Vi kan spekulera hur mycket som helst om spelare hit och dit och ändå så vet vi inte facit.
Vi har liksom inget annat val än att sitta och vänta....suck..
Kommentera

liepins: Jo hellere pengar på en forward och ta upp nån junior back helt denna säsongen. Undra vem ROnnie får spela med... skall bli kul att se faktiskt hur dom sätter ihop det sen
Kommentera

sannes: Bara att vänta.... segt. Men man har som sagt inte mycket till val. Tycker det borde kanske röra på sej nu när VM e slut och NHL slutspelet snart är över.
Kommentera

MoK GG:
Jadu, tror en splittring av Alavaara och Kakko hade vart nyttig. Kakko är ju egentligen offensiv..hmm..hehe..får inte ihop det här:)
Kommentera

liepins: Man kan stuva om i evigheter men man får aldrig ihop det ändå. :)
Kommentera

liepins: Vi får hoppas Conny och Janne löser detta :)
Kommentera

MoK GG:
Jo det har de betalt för att göra till skillnad från oss hobbyvetare:)
Kommentera

MoK GG:
Japp, vänta är ordet men man blir ju nervös av att vänta.

Helt annan sak, såg att du hade fixat till korten. Imponerad blev jag att du stavade mitt namn rätt, inte många som gör det
Kommentera

« · 281914 · »