Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Rykten - Redan nu börjar silly season...

« · 710355 · » Till forumet

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mattias - 74: Då får han nog hiva upp mycke stålars eftersom han har kontrakt ett tag framöver :)
Kommentera

mok:

Vi tar Kallio snart.. Lundström slänger opp kulor skall du se :)
Kommentera

Fysisk hockey: Jag skrev väl "Prostitutionsklubb"? Du vet såna som Ulfven och Pungen. Ulfven har ju inte ens ett J20-lag utan får räknas som totalhoror som bara köper in utifrån.
Kommentera

Kickan:

Prostutionsklubb???
Kommentera

mattias - 74: Vem ska ni ta ifrån då? :)
Kommentera

Stigsson:

Nja timrå har ju tagit 2 från oss så :)
Kommentera

mattias - 74: Känner ni er utanför? ;-)
Kommentera

Dragan 2k:

Luleå tar från Mora och VF från Luleå och Brynäs från er.. Verkar med en dokusåpa detta :)
Kommentera

Varför nöja sig med en Luleåspelare när man kan ta flera?
Kommentera

brynästigern: Honken var ju på tal redan innan förra säsongen så att det var på tal nu var kanske inte så konstigt. Dock när Brynäs höll sej kvar och säkerligen lovade han ett och annat så stannade han nog kvar.

Salo ja... efter det han visade i slutspelet så kanske han borde vart med. Men dom andra 3 som är med är ju inte direkt fy skam heller.
Kommentera

mok: Vi får väl se...gick ju en del rykten för ett tag sedan att ni var ute efter Honken men det rann ju ut i sanden vad jag vet. Konstigt att inte Salo kom med i landslagstruppen tycker jag.
Kommentera

brynästigern: Jo vissa spelare mår ju bra av miljöombyte och kanske annat förtroende. Hoppas det går bra för Sebbe i Brynäs. Som vanligt så lär han väl göra mål mot Frölunda som alla andra Frölundaiter gör som flyttar på sej :)
Kommentera

mok: Framtiden lär väl utvisa hur mycket speltid Boork kommer att ge honom..tror nog att han kan bli en bra spelare så småningom. Precis som Fabricius för eran del. Han är ju i och för sig en bra spelare redan.
Kommentera

brynästigern: Ruggigt svårt att säga faktiskt. Visst han har spelar en del i 4e kedjan genom säsongen och är ju inte färdigutvecklad ännu. Men ge han lite mer speltid så tror jag säkerligen att det kan bli bra för er i 3e linen kanske? Tycker iaf han har visat att han kan och vill när han väl fått spela mer än enstaka byten i matcherna.
Kommentera

mok: Vad har du att säga om Sebastian Karlsson då ? Blir det en förstärkning för Brynäs?
Kommentera

Dragan 2k: Fast jag är lite ledsen. Dock är jag glad att det var just ni som fick honom och inte någon prostitutionsklubb som FBK eller LHC.

Jag tror och hoppas att han hos er får spela i en omgivning värdig honom och att hans stora talang blommar ut helt. Han har fortfarande så mycket hockey i sig som aldrig riktigt fått komma till uttryck helt. Fabbe, Rönken, Mange var iofs LHF:s bästa kedja den säsong de spelade ihop (de gick även på krogen i kedja, med Skrbek som ensam back bakom dem), men Mange blev ju Kärring och Rönken sedan hockeyinvalid.

Den gångna säsongen hade jag önskat att han fått spela i en omgivning som gett honom bättre förutsättningar. Inte alls så att de har varit dåliga - det tycker jag absolut inte utan snarare tvärtom - men LHF hade inte den bredden att tredjekedjan kunde innehålla några större stjärnor. Ni har (tyvärr för våran skull) så pass mycket bättre ekonomiska förutsättningar att ni kan satsa rätt mycket även på tredje- och fjärdekedjan, vilket inte vi har kunnat hittills om än jag är mer än bara nöjd med vad de efter sina förutsättningar har presterat den gångna säsongen
Kommentera

Kickan: Tack ska du ha och kort och koncist är jag jävligt nöjd med detta nyförvärv och hoppas han sätts in i en kedja med vår energiska lilla schweizare.
Kommentera

Sannes: Grattis till ett jättefint nyförvärv (Fabbe). Jag hade gärna behållit honom, men jag förstår om han vill leka av sig lite runt om i världen. Han har skött övergången på ett fint sätt (till skillnad från hur judasarna Ledin och Hento gjorde) och är välkommen tillbaka när som helst.

Förutom att han är en bra, teknisk hockeyspelare med mycket talang är han en jättefin kille och en ledargestalt som trots sin låga ålder passar bra i en kaptensroll.

Han ska dessutom ha några extra plus för att han hälsade på mig med "Tjena snygging!" när han, liksom jag, var på väg ut på krogen en sommarkväll för några år sedan när han inte kände till att jag då faktiskt var en av hans överordnade : )
Kommentera

mok:

Nä det är väl säkert just därför Frölunda avvaktar, man vill kolla vad som finns i övrigt först. Ungefär som man gjorde med Högardh ifjol.
Kommentera

Svanru: Dom har väll båda kontrakt eller skall skriba med FBK om jag icke minns fel., Kåberg kanske hade funkat men aldrig LEdin.
Kommentera

Danne_l: Vad sägs om att försöka kontraktera Kåberg och/eller Ledin :-)
Fast då blir vi ledsna
Kommentera

Danne_l: Frågan är vad Fagemo skall tillföra.... kan ju inte bara ta med dom för att dom rpkar ha spelar i Frölunda liksom.
Kommentera

Sannes:

Jo det har snackats om det ett tag nu. Sista jag hörde så har parterna samtalat men att bollen nu ligger hos Frölunda. Linus skall flytta hem igen så han vill säkerligen spela här också.

Ang Jensa så tycker jag han har gjort sitt här på ett tag. Bör finnas en mängd andra spelare som är bättre än honom.
Kommentera

Jens Karlsson, verkar inte få nytt kontrakt i HV. kanske dax att plocka hem honom igen.
Kommentera

Jag läste i TTELA, lokalblaskan i Trollhättan/Vänersborg att Linus Fagemo skulle kunna vara på gång till Frölunda.

Kommentera

Boråsindian: Har för mig att Gråhns redan förnyat sitt kontrakt med AIK för nästa säsong.
Kommentera

Nån som vore bra, tor jag är Stefan Gråhns i AIK. han stog för 50 poång i AIK denna säsongen, uppdelat på 22 mål och 28 assist. Kanske kan vara nånting för frölunda?
Kommentera

Portello:

Brukar inte stjäla, men den här stölden känns rätt bra faktiskt:)
Kommentera

Karl Fabricius från Luleå På G in...

Enligt GT ska det i princip vara klart. Ingen länk tyvärr..
Kommentera

Gidde: Bästa och bästa... Jag tycker även om han håller sig till reglerna så tycker jag han missar mycket och tar för sånt som inte är. Sen att han tar för mycket och att han automatiskt skulle vara bra för det köper jag inte. Han missar otroligt mycket om man jämför med Lahti. Jag tyckte Lahti var bedrövlig i början av slutsepelet men dom senaste matcherna han dömt har han gjort riktigt bra ifrån sig. Han är faktiskt en av dom få jag är nöjd med just nu.
Kommentera

Sorry!!

Det var ju inte till Klinth det där, utan till FreddanVF.
Kommentera

Klinth: Förstod det.

Men det är ju inte Lärkings fel att han är en av de få som fortfarande lyckas följa dom, eller hur?

Snarare betyder det ju att han är den bästa domaren.
Kommentera

malmöindianen: Sundin är av något konstigt material, det har ju Frölundas ledning redan medgett. Skulle tro att det krävs väldigt mycket för att han inte skall spela en av finalmatcherna, typ tappa bort båda benen eller nå´t.
Kommentera

Boråsindian: hörde på nyheterna att det såg ut som han skall spela men vet ej 100%
Kommentera

Klinth: Skriver som en kråka, saknar ett d på ett ställe samt att med skulle vara men.... Lite som finn fem fel eller?
Kommentera

Danne_l: Mmm, och så ska vi ha en värdig ersättare till Koivisto. Eller låter man Demen ta den platsen som 7:e back? I övrigt så ser det väl bra ut map kontrakt på backsidan?

Det är framåt man blir orolig som tidigare diskuterat. Där måste man fixa fram mellan 3-6 riktigt duktiga, erkäna spelare. Att ha en 4:e line med junisar går ju bra med tre???
Kommentera

Linnea:

Han tror jag säkerligen kommer skriva på för ytterligare år med Frölunda. En annan jag vill ska skriva på för ytterligare år är Tukio som börjar få sig ett rejält lyft i spelet.
Kommentera

Nån som hört om Sundin? han var ju sjuk o nerbäddad igår. Spelar han i dag?
Kommentera

WaterMelonMan: Seikola har ett år kvar på kontraktet så honom har vi kvar ett år till.
Kommentera

Hur är det med Seikola? Tycker att han har spelat riktigt stabilt i finalspelet hittills (iofs gjort någon tabbe, men vem har inte det?), och tror att han skulle kunna bli en riktig klippa under nästat säsong.
Kommentera

FreddanVF: Nej i Detroit tar han knappast någon plats men finns ju alltid chans att han byts bort eller så blire farmarligan. Hur det är med free agent där har jag dock dålig koll på.
Kommentera

mok: Tolsa är väl listad för Detroit? Tror inte han tar någon plats där? Eller blir den här årskullen Free Agents till sommaren?
Kommentera

Klinth: Tror nog Tolsa drar i vilket fall vet att han sagt han vill åka och kanske tar han ett sämre bud pga att han just vart skadad för att iaf få chansen. Dom blir inte direkt yngre :)
Kommentera

Danne_l: Håller med dej Joel, krog och Oduya hade vart guld om man fått behålla någon av dessa kämpar.
Kommentera

Danne_l: Tror du inte Tolsa behöver en säsong där han är hel och bevisar sin potential innan han åker över? Eller är farmarligan så lockande att det är bättre än Frölunda?
Kommentera

mok: Mmm, det är ju just det. Det är väldigt många frågetecken... Med lite oflyt ska man in med 3 nya kedjor och ett nytt backpar...
Kommentera

mok:

Joel är väl den enda av de där som har sagt att han inte accepterar vilket skitbud som helst, så han hoppas jag verkligen blir kvar. Får man drömma vore det ju inte fel om Oduya och Krog stannade också. Resten ser jag dock som förlorade redan.
Kommentera

Klinth: Jo vi får se hur dom löser målvaktsfrågan. Dock fpr du nog avvakta ett tag vad gäller utespelarna Frölunda ligger ju alltid lågt med detta under slutspelet. men finns ju en del spelare som troligen sticker eller icke får nytt kontrakt såsom. Kahnberg, Tolsa, Joel, Oduya, Krog, Witehall, Högardh. Sen är ju redan Koivisto borta och Karlsson sägs ju vara klar flr Brynäs.
Kommentera

mok: Jo, det är ju så snacket går. Och det låter väl som en toppenlösning tycker jag. Salo har visat att han fortfarande kan, gubben är bäst när det gäller. Att då slussa in Gistedt och låta han tränas av Sampan och kriga mot rutinerade Salo... Sämre skola kan man ju gå i...

Jag är mer sugen på att veta vilka som försvinner och vilka som tillkommer bland utespelarna...
Kommentera

« · 710355 · »