liepins: 2 tidningar säger att Norrena ska stå imorgon... hmmm.. blir väl så då :) bara bra att byta nu.. FBK är nu van med Henke och får nu ändra taktik hur de skall skjuta osv
Norrena kör med den klassiska finska psykningen där han via telekinesi tvingar skytten att sikta på de stora skyddena.
Henke däremot förlitar sig mer på sin spindelkropp, och tvingar i och med sitt rörelsemönster motståndaren att skjuta i stolpar och ribba.
Däri ligger påståendet att skytten måste ändra taktik.
Skall han använda sig av en hjälm som skyddar mot Norrenas alphavågor, eller en puck som innehåller en omvänd magnet för att undvika Henkes stolpe och ribb-mönster?!?
finne85: klart det blir svårare för dom att spela mot en ny målvakt... jag menar förstås inte att de måste ändra hela deras taktik.. det trodde jag du förstod
Mmm... FBK kommer att få det svårt att göra mål på en ytterst taggad Norrena... Nästa match blir ju nu eller aldrig för värmlänningarna... Hoppas att nerverna kommer fram när publiken i kaffehallen börjar misströsta...=)
Nu skall det mycket till för att tappa guldet...!!!
Måste bara ställa mig i hyllningskören av Ronnie Sundin - vilken kille... Fantastisk!!!
Skulle faktiskt vilja ha henke en match till i målet. Då kanske FBK börjar fundera på hur man gör mål på honom. Då när dom har special studerat filemer ur alla möjliga vinklar byter vi målvakt helt plötsligt. Mot modo tog det VF 5 matcher innan vi förstod hur vi skulle göra mer än 3 mål på honom.
Klinth: Conny pratar bred värmlänska även om han anstränger sig att göra sig förstådd. Trollhättedialekt det är väl en blandning av Göteborska och Värmländska :-) dvs ni är sk halvmesyrer.
Henke har spelat strålande... Jag ser ingen anledning varför man ska byta målvakt. Han gjorde 2 kanonräddningar i Scandinavium senast. Han är het och han är inne i spelet. Låt grabben stå. Han behöver rutin. Enda anledningen till att man borde byta målis i nuläget är om Henke själv vill vila.
FreddanVF: Byt inte ut Sveriges bästa målvakt nu när ni skall knäcka Karlstad. Måste erkänna att Frölunda lirar ett mycket skönt spel nu. Lycka till mot guldet.
Guinness: Visst, det finns inget bättre än att rulla fram i en sänkt 140, dricka 2,8:or och ragga på alla kossorna, om man nu först lyckas hitta en äng i den stora urskogen.... Wow!!!
Klinth: Då har du inte varit kanon i en jänkare, med dåligt hemkört och byxvarm cola... Man ligger och spyr som en galt framåt småtimmarna.... det är livet det...;)
Klinth: Om VF vinner finalen, vilket dom gör, vill jag se dig: Rulla fram i en sänkt 140, drickandes Loranga o "rävpiss" o ragga i Sunne, iförd Träskor, ett par nr. för stora Lee Jeans hängandes över halva röva, rutig flanellskjorta o skinnväst o BP keps! Skrikandes: "VF pissade på FBK!!" hela tiden!
rådbjer: Den glädjen behöver man ju inte nödvändigtvis uttrycka på det viset, och framförallt inte i Sunne. Dra ner den förbenade 140:n till GBG så skall jag cruisa i den längs avenyn, iförd nämnd mundering ;-)
willysson: Låter ju ganska hoppfullt. Tänkte ta frugans sport BH för att hålla hänget på plats, tror att jag kan spara några hundradelar gentemot grep-mannen ifall han har stövlar!