Mattis: Tycker det är sällan domarna kan avgöra en matchserie över 7 matcher där du minst har 2 olika domarne. Håller du dej till spelet så skall du inte straffas för det vilket du sällan gör i det stora hela. Någon felaktig utvisning kommer säkerligen men inget som skall sänka hela altet.
Sen detta med slagsmål.... visst det livar upp lite och kan vara skoj ibland. Men tycker liksom det blir fel som när Odågan plockade bort en spelare i Mora och Hinote nu hetsar Chara. Har inget med spelet att göra liksom.
Mattis. Ja det gör man järna. (undviker DIF och FBK)
Men det skulle vara intresant att se Frölunda möta FBK i final, dert brykar att bli tuffa och intresanta matcher mellan dom. Och då ser man vilket lag som är starkast och värdig vinnare av slutspelet.
mok: Jo det är ju ett sätt att se på det. Men personligen har jag inget emot att det blir lite slagsmål och att domarna inte ska vara så jävla snabba in o bryta. Jag menar jag förstår de som blir utsatta för "retstickorna" och får massa tjuvnyp, tro fan att man blir förbannad o vill ge igen. Då är det bättre att de får slåss lite istället för domarna ska in och bryta upp det. Tro fan att de kommer ge igen men med en oschysst tackling eller liknande.
Tänk dig senariot där någon börjar slåss med dig, får in en dagsedel och domaren ser en möjlighet att bryta upp det... Domaren bryter upp efter du fått en smäll och inte ens fått chansen att ge en tillbaks... Oj oj oj, då hade i alla fall jag blivit skogs-tokig.
mok: Jo det kan man ju säga... Jävligt klantigt. Se länken nedan... Då kanske man kan klämma till med något kraftigare ord än jävligt. Hedström måste jag ju bara berömma, härliga ord om M. Nilsson hehe.
heffe: Jävligt klumpigt gjort av Chara att plocka bort sej själv från den matchen och även den som är idag. Ett klart avbräck för FBK kan man ju säga. Få se om MoDo kan plocka ännu en seger idag då.
Suffe: Södertälje tar detta nu, det sa jag redan efter när dom utjämnade till 2-2, tror inte LHC har kraft nog att ta två på raken. Dom har ju inte gjort det hittills. Men jag tror inte Timrå klarar av det ändå, det skulle vara kul att få möta Timrå dock.
Och man måste ju bara säga "Way to go, Hinote!" Jävla smart drag och plocka bort Chara, som de sa på TV, nu har MoDo en chans... Ingen stor men ändå så tror jag att avgörandet hamnar i Karlstad. MoDo är starka hemma i "Kempis".
lu93rowa: Jepp låter la mest troligt men de hade vart kul med Södertälje faktiskt, de e kanske inte riktigt lika bra som DIF och Timrå men de va en jäkligt kul match mot dem sist vi mötte dem.
Dragan 2k: Äsch! de sär med handukarna va ju en kul ide! å fräsigt så de ju ut åxå när hela scandinavum viftade med vita handukar..! + att man nu har fått en riktig skridskohanduk med riktig klass att torka av grillerna med!! (givetvis hänger den ena på väggen å den andra används till det beskrivna ända målet)
Leksand4Life: Jag har inte sett någon av Timrås kvarts matcher, så jag kan inte kommentera det. Men jag hoppas också att Timrå går vidare. Men om dom lyckas vända ett 1-3 underläge till vinst blir dom riktigt tuffa o ta tror jag :)
heffe: jag vet inte jag, tror mer på timrå dom har det bättre laget tycker jag.Men dom måste gå in i varje närkamp o ge 100 så vinner dom. Ibland tycker jag det ser ut som att vissa spelare skiter i vilket om du förlorar eller vinner dom måste få upp glöden och brinna för sitt lag. Hoppas verkligen Timrå vänder nu vill inte ha massa 08:or i semi :p
Heda: Men kan MoDo ta sin chans när Berglund o Nordstöm inte får spela? Klarar dom att göra en kraft ansträngning och jobba som ett lag o tvåla till FBK?
Dom har ju tillräckligt med "stjärnor" som kan ta tag i takt pinnen.
Over and out, nu e det sängen för börjar jobba 06.00 i mon :) JIHOOOO
heffe: Det blir sju matcher rakt igenom. Sen avgör klasspelarna i sista omgången. Om inte Färjestad har slagit sönder samtliga...
...nej, men allvarligt talat. Tror inte att Djurgården går vidare trots det fina utgångsläget man nu har. Timrå vänder den serien. Färjestad - MoDo känns avgjord, men nu måste väl ändå MoDo ta chansen att svetsas samman?
"Either we heal now, as a team, or we will die, as individuals"
erran48: Tror absolut inte på några lätta matcher... Jag tror Dif går bra i år... De är ett riktigt slutspels lag. De är verkligen på G nu med mot timrå, man ska aldrig underskatta djurgården. Dom är farliga.
Klinth: Jajaja fast jag ser helst er i Semin härliga ladan i Högsbo tyvärr dock bara i 2 matcher. PS passa er så ni inte blir lila och gula på köpet, ni vet det där med tuff hockey:-)
erran48: Enkelt tror jag inga matcher kommer gå i semifinalerna faktiskt. Det är då enda dom 4 bästa lagen fär stunden som befinner sej där och ibland avgör små saker.
heffe: Jag tror (och hoppas) faktiskt att det blir DIF som Indians får möta, det skulle vara kul att se matcherna här i Sthlm. Fast, det lär ju inte bli många i så fall; Frölunda kommer att vinna enkelt.
Danne_l: Jo jag håller med dig, alltid roligast om de två bästa lagen möts i final. Roligt att åka till. Ett härligt hat möte :) SSK i semi skulle var kul med om de lyckas att skicka ut Linköping... OBS! Om de lyckas...
heffe: Nja men de bästa tar jag gärna i final ser du. Inte för att jag på något sett är orolig. Vill helt enkelt ha Södertälje bara, trevligare arena att åka till;)
Danne_l: Om Djurgården är äckliga när de fått upp ångan, då undrar jag vad du tror om Färjestad, som faktiskt har ett bättre lag än Dif?
Färjestad med formtopp blir tuffa, men vete fan om inte VF skulle kunna gris spela en match för o få ner dom o sedan vända på formtoppen...
Hursomhelst hoppas jag på en rolig Semi först o sen Final om det vill sig... Gärna till 7 matcher, lite spänning är inte fel. Upp hämtning från underläge ooooooh... ryser bara jag tänker på det :)
Danne_l: Det är ju lite lurit med bra lag med formtopp, men samtidigt ett jävligt bra sätt att ha rätt tempo inför den svårare nöten FBK. Går inte att ramla in i en finalserie mot dom i halvfart...
Klinth: Hehe tackar... Är ju på nedgång nu, var över 100 o vände... Nu blir det ner några onödiga kilon som dom attans ölen alltid lägger till om man inte passar sig.
Djurgården är läskiga nu när dom fått upp ångan. Visst skall man klara av alla för att ta guld men ser nog hellre match i Södertälje, såvida dom nu klarar sig.
Danne_l: Varför undvika DIF? Det vore suveränt att få DIF i semi och med marginalerna på rätt sida, slå ut dom i en matchserie om 6 matcher för att sedan ta sig an FBK i finalen. Som jag ser det så blir det VF-FBK i final...
mok: Hehe, jo men jag är ju bara en pojk ännu, har simultankapacitet än så länge till viss del. Så länge de inte är öl inblandat. Då kan jag bara koncentrera mig på att dricka upp alla öl jag kommer över hehe.
Jag köpte på ståplats, för 280kr så jag är så illa tvungen att stå, om jag inte kan övertala någon att ha mig sittandes på deras axlar... Men med en matchvikt på 98kg och 188cm så känns det inte så troligt.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?