Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

Semifinal 4: Linköping - Frölunda

« · 700627 · » Till forumet


Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Huge: Skrikegård har ju trott stenhårt på Luleå oxå.Han trodde ju även att Brynäs skulle slå ut Frölunda i kvarten,men som expert kan man ju bara vända kappan efter vinden,fråga Wennerholm på Aftonbladet........
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bissett19: Såg också att Wikegård verkar ha tagit efter min egen profetia som jag hade i höstas: LHC vinner guldet.
Inte för att jag vill skryta, men..... *harkel, harkel* :-)
Kommentera


Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: jomen jag förbehåller mej rätten som skattebetalare att oförblommerat onda på LHC!
Jag önskar ju att Timrå IK tar guldet, men eftersom det är kört håller jag på Brynäs och Luleå!
Och skulle det vara så att dom inte tar det så vill jag att kampen står mellan Frölunda och HV, dom är liksom värda!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
orion:

Nog har Väl LHC spelat till sig en finalplatas enligt mig...

Frölunda är ju som de flesta tippade mycket försvagade utan Henke och de andra men laget kan ju ta sig till final om dom har den där lilla turen so krävs men hiitills har dom ju inte det...
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
orion: dvs Frölunda mot Hv vore stort!

Färjestad mot Linköpning vore ett obegripligt sömnpiller!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz: Okul vore det, sa Bull!
Järnet Frölunda!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Danne_l: Haha. I'll take your word for it.

Du målar upp en härlig bild.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

Jaha, hur ska vi styra upp det här då?

Jo jag vet! Vinner med förkrossande 6-1 imorgon. Linköping har ju "bara" att åka hem sedan och spela hem matchserien. Men icke. De drabbas av seminerver och klappar ihop totalt. Frölunda vinner tisdagens match med klara 4-1 efter ett ryck i andra perioden.
Torsdag, ojoj, nu börjar vi snacka nerver. Ett kokande Scandinavium bär Frölunda fram till en komfortabel ledning med 3-0 inför den sista perioden. En period som bara skall spelas av, men oj oj va spännande det blir här också. Med en minut kvar sätter Mange 2-3 och slutminuten blir en pärs för hela hockeysverige.
MEN, Frölunda klarar ut stormen och går till final efter en magnifik vändning i matchserien. Där väntar ånyo Färjestad som såklart inte har en chans.

Så blir det!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Larionov: Du, jag efterlyser bara standardform hos Indianerna.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
bobbe: De där hatarna som du nämner, de måste nog LHC vara ensamma om. Någon sån publikkategori har jag aldrig hört talas om på något annat ställe ;) Riktigt intressant läsning och säkert väldigt tankeväckande för båda parter.

Själv föredrar jag arenagranskningen i Hattrick ;)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Ännu en "arenagranskning", se länk. Denna gång är det CC som får sig en känga och läs avslutningen extra noga...
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz: Jag får lite intrycket av att du sitter efterlyser raggarhockey. Jag tycker (LHC-färgad som jag är) att LHC presterat taktiskt sett perfekta matcher, undantaget delar av dagens match då man blev lite för bekväma och slutade trampa.
VF har ju stångat pannorna blodiga mot LHC:s defensiv, vad får dig att tro att HV eller FBK skulle lyckats så mycket bättre? Dessutom ställer man om äckligt snabbt och har utnyttjat chanserna på ett strålande sätt. Håll med om att många av målen varit rena hockeygodiset.
Bittert (men lite typiskt för sudden) slut idag med ett klassiskt skitmål. Samma stuk som det vi åkte på mot Luleå i kvarten.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dream Team: Det enda som kan rädda hockeysverige nu är att Indianerna slipar mockasinerna rätt och kommer upp i rätt form, annars blir det nog Looben som sitter och flinar till slut. Och det vore inte kul!!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda

Bonuz: Efter att ha sett matchen idag,visserligen på TV så tycker jag det  var starkt av Frölunda att störa LHC som man gjorde,matchen skulle väl egentligen varit avgjord i andra peioden,men efter Sundins slumpål så kom frölunda verkligen in i matchen på allvar!!

Förstalinen var ju riktigt bra idag,MEN linan med Kahnberg åker ju mest o gömmer sej speciellt Kahnberg,han tar ju omvägar för att slippa tacklas,är han verkligen en man för NHL???

Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz: Men om vi säger såhär. LHC har tagit ledningen med 3-1 i matcher. Det är man säkert mer än nöjda med för tillfället. När "klöbben" analyserar sitt sätt att spela efter varje match så kan åtminstone jag dra sutsatsen att man är äldigt komfortabla med den spelnivå man har kommit upp till. Jag har inte följt LHC under säsongen. Ja, inte annat än i de matcher där de mötte Timrå, i vilket fall. Det spel man nådde under 50 omgångar i elitserien räckte till en tredjeplats. Skulle man ha nått upp till sama nivå då som man har nått i slutspelet hade man vunnit elitserien utan problem. Man hade gjort det lätt! Man når upp till 50%, säger du. Ja, det ska vara Frölunda då, i såna fall. För det spel som LHC presterat är nog så nära max som det laget kan komma. Frölundas chans att komma åt LHCs försvar det såg vi väl prov på i den andra perioden idag. Hög fart, lägga ned puckarna i hörnen, checka fast backarna och fyllapå med folk.

Det blir mycket intressant att se matchen på plats i morgon. Vi får se då hur matchen artar sig. Självklart hoppas jag på hemmaseger, då det vore riktigt kul om vi fick en matchserie som gick till sju matcher!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Av någon anledning har jag en känsla att det kommer ett lååååååååååååååångt Dreamteam inlägg.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

Nej jag tror och hoppas, enligt mig är som bäst i Sverige just nu, Trodde på dom innan säsongen också!!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Är du ironisk nu? Smilyn på slutet förbryllar.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz:

Spelar lhc som dom gör nu så vinner dom guld.. punkt slut :)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dream Team: Linköping kan MYCKET mer och VF också, lagen går ju inte att känna igen. Denna semi går på max 50%. Men du har rätt i en sak, Linköpings försvarspel ÄR bra och stör VFs anfallare rejält. Men sådant brukar Indianerna dyrka upp efter 1 eller 2 matcher!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz: "Linköping har inte spelat bra", säger du. Nähä, och vad är det som du kräver av det laget, som du inte redan sett, för att betyget ska bli godkänt? Man har väl presterat en alldeles lysande hockey stundtals. Allra helst i början av matcherna när laget spelat med en väldigt stor energi, och inte gett Frölunda en chans till något ordnat spel. Som idag, när matchen såg helt död ut vid läge 2-0, innan Frölunda hittade ny kraft. Nej, det är en lite för enkel förklaring att som enda skäl säga att Frölunda har spelat uselt. De har inte nått sin toppnivå, inte alls, men vi får nog ge LHC lite mer cred för att det är deras spel och inte Frölundas mindre bra spel som gjort att ställningen är 3-1 i matcher.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Linköping har inte spelat bra, men VF har spelat uselt. Som de lagen spelar nu har en snöboll i helvetet större chans än de vare sig de möter HV eller kaffebönorna i finalen!!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Tungt är ordet. Bittert ett annat. Så nära så nära. Det här var verkligen nyckelmatchen för att ta oss tillbaks i matchserien.

Har oerhört svårt att se att Frölunda tar 3 raka så som Linköping har spelat under slutspelet.

Men hoppet är det sista som överger en.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dawidovski:

Jag skall passa mig för att säga allt för mycket men jag unnar LHC en final så som dom spelat i slutspelet !!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Är du ledsen eller glad nu efter FRÖ-förlusten?
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda

Danne_l: Hörrödu, varför kan ni inte spela som jag tänkt?
Har jag sagt att ni ska förlora med 3-1 så ska ni banne mig förlora med 3-1 och inte hålla på och göra en massa mål och faktiskt anstränga er lite extra under matchen. Det tycker jag verkligen var dålig stil. Nu vill jag se lite skärpning till matchen imorgon, har du fattat det va? 
Linköpingsvinst blir det, 2-4 blir slutresultatet, sådeså!

Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Onödig utvisning Kallio drog på sig i anfallzon, med bara några sekunder kvar på första, LHC satte 2-0 i början på andra :( Nu ser det mycket mycket mörkt ut.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
1 - 0 till LHC efter 5 minuter.. Lahti släpper alldeles för mycket åt båda håll...
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Nepp 1-8 var ståenda resultatet mot fjollträsk för en tid sedan.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bonuz:

Skall det inte vara 08 ?? :)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Stryk ska dom ha, tippar ett djurgårdsresultat 1 - 8!!
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Svanru: En lyckad lördagkväll ger oss en seger så vi kan vinna den här serien och sen åka upp till Karlstad och ge FBK ett kok stryk.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
För en lyckad lördagskväll är 2-1 till LHC ett måste :-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Friman SR: Motbevisa mig, gör en färjestadare eller nått.. Stå på Er, låt inte Clubben triumfera, snälla..... Heja...

TIMRÅ IK är dom bästa........;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Du har ju rätt, det blir 7 - 1 till LHC, fast det får ju inte jag tippa så dom vinner bara med 6 - 1... fast en pausus är om Frölunda får ordning på powerplayet... Då kan det kanske bli typ 1 - 6 eller nått... äh tips e tips, jag håller på Frölunda(nu ja, men inte annars), men ja e lite skeptisk om dom inte shejpar upp hungern och powerplajet för då blir det pipsvängen och 6 - 1...
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Det gör riktigt ont att säga det men LHC vinner med 3-2......
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Friman SR:

Hoppas du har tippat 7 - 1 till Frölunda för jag har tippat 7 - 1 till LHC :-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Klinth: Tyvärr, skyll på Morrisey, 7 - 1 blir det.... En pasus dock, får Frölunda ordning på sitt powerplay, ja då kan det bli vad fasen som helst......;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Larionov: Det går inte att tippa en sådan här match egentligen... Linköping känns bättre, men vad fan... Jag kan ju inte tippa på dom...
Frölunda har ett jättebekymmer. De kan inte göra mål på Linköping. De kan inte utnyttja sina powerplay. Det ser mörkt ut....

Men, varför skulle inte det kunna ändra sig?

Tippar med hjärtat: 2-5
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
...och jag vete katten om jag vågar tippa alls.
Jag är mest spänd på att se vad det blir för karaktär på den här matchen. LHC har ju varit framgångsrika i sitt försvarsspel med snabba omställningar. VF har försökt trampa på och få tryck i anfallszon. Frågan är om Lillis beordrar manskapet till lite försiktigare spel och invänta kontringar, och i så fall om VF klarar av det? Man har ju (framgångsrikt) blåst på ordentligt hela säsongen, och på så vis vunnit många matcher. Att ställa om till lite mer defensivt tänk kanske inte är så enkelt som det låter.
Eller kommer Melin att chocka genom att forechecka med 3 gubbar och satsa allt framåt? :)
Njae, det finns väl stor chans att matchbilden blir som tidigare, dvs tight och disciplinerat och små marginaler (2:a matchen undantagen). Stolpe in eller ut avgör. Och OK då, det slutar 3-2 till LHC... *greppar snuttefilten*
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
...och jag tippar åter igen 4-4. :P
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

Jag sa årets bottennapp. Nog var matcherna du nämnde under 2005 :)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Årets bottennapp kan det knappast bli då Södertälje bortaförlust med 7-1 och Luleåförlusten 8-1 känns som självklara bottennapp.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
FreddanVF:

Frölunda gör årets bottennapp och förlorar stort med 7 - 1
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Danne_l: Hoppas går ju, men jag har spått i mina teblad och de säger 2-2 efter full tid. Tukio avgör med ett jätteskott 3.46 in i förlängningen.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Danne_l: Vi vänder på steken, eller pucken, rättare sagt. 4-1 till hemmalaget, efter en likartad matchbild som igår kväll. Skillnaden blir att LHC får än bättre utdelning i sitt power play.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: Eftersom mina resultattips tydligen inte är i fas nuförtiden, så är det alltså i denna match som LHC vinner med 3-1 efter ett veritabelt chokladpucksregn mot Salo.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
FreddanVF:

Islossning, 1-4. Två mål i PP.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
FreddanVF: I'm game. Har vi tur kan vi knipa tillbaks en match. Revanschlustan måste vara ofantligt stor nu. Hoppas vi bara kan ta tag i detta. Linköping har spelat strålande hittils.

Jag hoppas på en fin 3-1 seger där Krog sätter den sista i öppen kasse. Norrena simmar bakom mål vid det tillfället efter en vidunderlig dribblingsshow signerad Joel Lundqvist.

Frölunda vinner alltså med 3-1.
Kommentera

« · 700627 · »