Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

Semifinal 4: Linköping - Frölunda

« · 700627 Till forumet


Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Huge: Skrikegård har ju trott stenhårt på Luleå oxå.Han trodde ju även att Brynäs skulle slå ut Frölunda i kvarten,men som expert kan man ju bara vända kappan efter vinden,fråga Wennerholm på Aftonbladet........
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Bissett19: Ja, att vi snubblade på en liten pinne i form av Frölunda var ju försmädligt. Men även solen har ju fläckar, som bekant.
Wikegård kan ju inte ha rätt ALLA gånger... ;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
Hmmm, Morrisey.. Mitt scenario är nu verkligheten och för Frölunda är det nu 1 - 3 bakåt i synnerhet... Lämna Scandinavium och bygg en egen arena så slipper ni ta hänsyn till rockartister och sedan kommer ju hästarna väl till påsk... Med en normal semifinalserie så tror inte jag att det nu stått 1 - 3, snarare 2 - 2 och fortfarande lite fördel. Faan, ni spelar ju hockey som är blodigt allvar, då låter ni en artist kliva in och kullkasta en hel hockeysäsong... När jag inte kan hålla på ÄLSKADE TIMRÅ IK då håller jag på er, jag vill att ni SKA slå Clubben, men hur ska ni kunna göra det om ni tillåter att en Morresey ritar om kartan??? Inget fel på Morresey i.o.f.s, men bygg en egen arena så att ni styr och ställer över saker och ting....heja..;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
bobbe: "Tack och lov höll sig både vakter och bråkmakare i skinnet, det var annars upplagt för bråkigheter i och med att det stod bevakande guljackor i stort sett överallt och glodde in i hemmaklacken."

Inte riktigt. Vi hade två stycken testosteronpumpande, halvrakade gymnissar som blev utkörda av ordningsvakterna vid vår sektion. Vi skulle minsann också passa oss noga för vi skulle få stryk på parkeringen efter matchen. Då är min fråga? Sånt här pack som det handlar om. Varför släpps dom in över huvudtaget? Lägger ut flera hundralappar och deras ända mål med matchen är att iförda LHC halsdukar försöka starta slagsmål vid bortasektionen. Det visar på mycket stor intelligens. Vad är LHC fansen som går dit för att dom vill se ishockey?. Såna som du bobbe. I klacken finns det inte mycket av den varan. Dessutom såg jag återigen ett par av fånen som hånade Oduya i förra matchen. Så att LHC tagit hand om dessa är skuggridåer.
Kommentera

Sv: Semifinal 4: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Och det hela blev ju polisanmält också. Saxat ur ST:

"Två män, 22 och 23 år gamla, har polisanmälts för hets mot folkgrupp efter lördagens hockeysemifinal mellan Linköpings HC och Frölunda i Linköping. Männen försökte uppvigla publiken på ena ståplatsläktaren att skrika rasistiska tillmälen åt Frölundaspelaren Johnny Oduya, skriver Östgöta Correspondenten på sin hemsida.
De lyckades dock inte få publiken med sig.
Polisen har gjort anmälan, säger vakthavande befäl Christer Wernström vid Östgötapolisen, till tidningen.
Även under en tidigare SM-semifinal som spelades i Cloetta Center i Linköping utsattes Johnny Oduya för rasistiska påhopp."
Kommentera

« · 700627