Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Semifinal 7: Frölunda - Linköping

« · 703402 · » Till forumet

Sv: Semifinal 7: Frölunda - Linköping
Grattis till finalplatsen ta och spöa färjestad nu så gör ni mig lycklig.
Kommentera

audiblegiraffe: Tog reda på det själv...

Sjunde silvret för Hållberg... Helt otroligt. Jag lider faktiskt med honom.
Kommentera

audiblegiraffe:

Nej !
Kommentera

audiblegiraffe: det kan ju faktiskt stanna vid sex oxå!!(silver alltså)
Kommentera

audiblegiraffe: Spännande värre. OCh vad fasen ska man säga om Färjestadsmatchen då? Det finns bara inte. Haha.
Kommentera

Dragan 2k: Så jävla gött, Salo e KUNG. han har spelat upp sig otroligt mycket. Längtar redan till söndag :) Släpps biljetterna imorgon? Blir det spel i frölundaborg då? Pga hästkrakarna.
Kommentera

Dragan 2k: Grattis till segern, tack för att ni kom tillbaka och slog ut LHC. Se nu till att piska på FBK i fyra raka matcher.
Vill inte se att guldet går till Karlstad.
Kommentera

Dragan 2k: Ja, den vändning som Färjestad lyckas med den finns inte på kartan. Men det var ju en rätt kraftig bjudning av HV som gav kontringsläget som låg bakom målet. Pelle Mårts lär vara nöjd på denne spelare som missade saker man lär sig redan i björnligan... ;-)

Grattis till finalplatsen också förresten. Trots ledning med 1-0 så kändes det som fördel Linköping tack vare alla de chanser man radade upp. Missen man gör när man har öppet mål den är inte möjlig. Årets miss? Ja, förmodligen! Den påminner om egna minnen vad gäller maratonmatcher mot Luleå i kvarten för hundra år sen....
Kommentera

norrland: Varsågod säger jag.

Även vi ser gärna att guldet stannar här i Göteborg. Det vore mycket trevligt.
Kommentera

"Saaaaloooo Saaaaloooo Saaaaaloooo Saaaaloooo!!"

"Skjut på Salo, lätt å göra mål"

Var det inte så ni sjöng! Alla ni LHC fans borta i Cloetta. Det finns ett ordspråk som jag kommer ta till nu som passar jävligt bra in på er...

Skrattar bäst som skrattar sist - Lägg det på minnet!

Tommy Salo vilken målvakt. Han växer och växer. Lite tur, men det ska en bra målvakt ha.

Härligt Frölunda!! Nu tar vi och tvålar till Färjestad igen. Även om det blir betydligt tuffare den här gången mot dom två senaste finalerna. Gött!

Och för en gångs skull så var Lahti kanon ;-)
Kommentera

Dragan 2k och övriga: Stort grattis, och tack för en underhållande semi! Lycka till i finalen - revansch i semi nästa år? :)
Kommentera

FreddanVF: Du har precis gett termen "dålig vinnare" ett ansikte. "Grattis".
Kommentera

Dragan 2k: grattis till segern
Kommentera

bobbe: Tack ska du ha. Det här var rysligt spännande. Helt hårresande att se vilka chanser ni hade som inte gick in.

Grattis till en väldigt fin säsong och etableringen i de sk 4 stora.
Kommentera

bobbe: Haha ja och du är lika dålig förlorare som jag är ibland.

Jag har INGET till övers för LHCs fans. Däremot RESPEKTERAR jag alla andra klubbars fans. Men LHCs har lika lågt värde som AIKs i fotbollen.

S V I N är vad LHCs fans är.
Kommentera

FreddanVF:

va Lahti bra ?? :)
Kommentera

bobbe: Är du kinkig?
Kommentera

bobbe: jag håller nog med där.lite lågt var hans inlägg!!

Freddan:Salo var mycket bra idag,jag är mycket förvånad,trodde inte den kapaciteten fanns i honom,men tydligen är vi många som haft fel.Rätt kul o se hans målvaktsstil,lite gammaldax,med mycket slidningar,men vad gör det när pucken inte går in

Men Salo ska tacka Brynäsarna för alla uppvärmningsskott han fick emot sej i kvartsfinalerna:-)

Grattis!!

Kommentera

mattias - 74: Lahti var JÄTTEbra :)
Kommentera

Bissett19:

Hahaha ja du ska ju snacka låga inlägg..... Så som du snacka bara för att man ens var inne på Brynäs forum.
Kommentera

FreddanVF:

haha förstod det.. Jaja Ni vann iaf rättvist. No Doubt about that
Kommentera

mattias - 74: Jodå,Lahti var väl helt okej,det var väl ett par situationer i tredje,b la Johan Anderssons utvisning är jäkligt hård,sen missar Lahti en tripping bakom Norrena som Kahnberg så när gjorde mål på,men annars var han bra tycker jag iaf!!
Kommentera

FreddanVF: Du kan väl ge mej ett exempel i sånt fall.
Kommentera

Känns tungt att åka ut semin när man hade en 3-1 ledning, men LHC har gjort sin bästa säsong någonsin i ES och jag får önska Frölunda lycka till i fortsättningen. FBK ska ni väl klara av?

Grattis!
Kommentera

Richter: Tack. LHC ska ha en stor eloge. Ni kämpade in i det sista. Har nog aldrig varit så här nervös under en hockey match.
Kommentera

Bissett19: Ja han missade ju INGENTING åt andra hållet... haha... hello
Kommentera

Alltså fipplade över till Färjestad - HV matchen under spelavbrottet ch såg målet Wallin gjorde. Mårts blick obetalbar. Sicken chock alltså.
Kommentera

Dragan 2k: Där kan man snacka om tom blick va?.....:-)
Kommentera

Dragan 2k: Det var nog många som zappade till TV4 där... Du bytte väl pga glas incidenten i Scandinavium
Kommentera

Poffa: "Ni har nog 95% av Sverige bakom er i finalen. Ge Hållberg ett silver till."

Haha! det var ruggigt överdrivet av dig, ungefär lika överdrivet som när du räknade Sevc skär emot petrasek.
Kommentera

Dragan 2k: Snälla älskade Blixtlåsingar, se till att ta Ulfven, och det hårt. Hela hockeysverige hatar dem och önskar att ni pissar på dem betydligt värre än Jonte (som myntade uttrycket) skulle ha gjort.

4-0 till er. På dem bara. På dem!
Kommentera

Kickan: Kanske är vad du tror kickan, men så är inte fallet.
Kommentera

FreddanVF: Din generalisering gör dig till ett bra mycket större "svin" än de du försöker håna.
Kommentera

FreddanVF: Stämmer bra det. Det var glasincidenten som gjorde zappningen en verklighet. Annars hade det aldrig hänt.

Snacka om välregisserat.
Kommentera

Grattis alla (nåja, Freddan undantagen då) VF-fans. Det känns fortfarande lite tomt och surt. Man har Tarvainens och Mårtenssons öppna lägen på näthinnan fortfarande, tänk om någon av dessa hade suttit...
Hoppas ni går hela vägen nu och håller värmlänningarna kort.
En ruskigt spännande semi har det varit, med små små marginaler hela tiden som avgjort.
Men men, snart börjar försäsongen! :)

Kör hårt!
Kommentera

FreddanVF: Hur kan du säga att alla LHC fans är svin?
Känner du oss eller? snacka om LÅGT ,Grattis till er andra
i Frölunda PS Salo var helt kanon igår!
Kommentera

LHC-girl: Nej långtifrån alla är väl svin bara några få men då brukar tyvärr fler få "ta stryk".
Kommentera

Hoppas ni tar Färjestad nu
Kommentera

LHC-girl:

LHC:s stundtals fina spel har ju kommit i skymundan för det som vissa av era fans gjort mod Oduya. Tycker man inte skall dra alla över en kam! Man måste lära sig skilja på det sportsliga och det trista som händer runt omkring, ungefär som Aik Djurgården Hammarby IFk Göteborg i Fotboll, finns vissa idioter där som gör att föreningen blir drabbade..
Kommentera

mattias - 74: kan inte påstå att deras spel kommin i skymundan. När man såg matcherna på TV tyckte jag det enda dom sa hur bra LHC var o hur usla Frölunda var. O melin som sade alla var emot dom :)
Kommentera

mok:

det sa han ju bara vi ett tillfälle när ni höll på och vända serien!

Dessutom spelade LHC smart och hade er i brygga men eran slutspelsrutin avgjorde..
Kommentera

mattias - 74: Tror inte bara rutinen kan fexa en sådan vänding även om det klart hjälpte till. Annars tycker jag mest "experterna" snackafr om hur usla vf är i PP etc....
Kommentera

mok:

Ja men ni var usla i PP igår. Iaf tyckte jag det...
Kommentera

mattias - 74: Inte bara igår....
Kommentera

Gnägg, gnägg på er, frölundaiter, och välkomna till finalen!

Det är laget Finalens lagkapten Färjestad som talar.

Som veteran och lagkapten så är det mitt jobb att se till att de mindre rutinerade och nykomlingar känner sig hemma i laget. Om det är något ni behöver eller undrar över så är det bara att fråga.
Kommentera

mok: kan frölunda vara så vänlig att ta hem sm guldet i år, så man slipper höra dessa värmlänningar, för övrigt så håller jag på timrå ik i alla väder, men nu håller jag på er tack för att ni fixade lindköpning *pust * "hatar dom bara rent av" hadde inte stått ut med att dom tagit er, så gå och fixa sm guldet nu Röd och vit hockey dynamit ;-)
Kommentera

falo: Tippar in 3-2 vinst till Frölunda i första holmgången.
Kommentera

falo:
Vi ska nog se till att guldet hamnar i rätta händer:=)
Tack för att du står på våran sida.... man undrar ju ibland vad allt snack om Frölunda-Hv i final var till nytta?? Nästan ingen alls...
Alla trodde på HV i finals och sm guld men nu blev det inte så... känns sååååååååååå jävla gött att vara i final igen men dock inte mot Fbk... hade varit roligare mot ett lag man kunde spöa med 4-1 i matcher...:P
Kommentera

Pacman: Du tror det hade vart så mycek lättare med HV än med FBK menar du?
Kommentera

Bengt:
Hade varit fan så mkt bättre om den förbannade häst grejen hade varit när kvartsfinalerna spelades... det var ju liksom inga riktiga höjdarmatcher så ett förslag nästa säsong att det höll under kvartsfinalerna... blir ju oerhört trångt i borgen och vi som är publikvärdar tvingas packa ihop alla människor så alla ska få chans att se matchen.... minns hur det var förra året även om det var enormt tryck i borgen.... härliga killar som ställde upp med korv försäljningen... var illa tvungen att äta så jag hamstrade tre st före min kollega *S*
Kommentera

« · 703402 · »