Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Semifinal 7: Frölunda - Linköping

« · 703740 Till forumet

Sv: Semifinal 7: Frölunda - Linköping
Pacman: Vi vet ju hur man piskar Färjestad med 4-0 i matcher!!! Hur tänker du egentligen???
Kommentera

Pacman: Detta är sisat året hästarna är under slutspelet nästa säsong är dom i februari om jag ej minns fel.
Kommentera

Pacman: Håler med dig om hästkrakarna. Det bästa av allt, hade varit om frölunda haft en egen arena. Då hade vi sluppit flytta ut till borgen. Men men, nu e d så. Bara hoppas att d blir lika bra stämmning som i matcherna mot djurgården förra slutspelet.
Kommentera

LHC-girl: "FreddanVF: Hur kan du säga att alla LHC fans är svin?
Känner du oss eller? snacka om LÅGT"

Inte lägre än Glocalnet..
Kommentera

Klinth:
Jaja nu lugnar vi oss lite...:=)
Kommentera

FreddanVF:
Alla LHC fans är inte svin enbart de som utförde apropen mot våran Oduya!!!
Är själv från ett annat land och jag var visserligen glad att jag inte var på den matchen då händelserna utspelades... då hade jag tydligen inte varit kul att tampas med.
Men ett par dumma, tykna utrop ska inte få skrämma bort någon/några från en hockeyarena.. det är förövarna själva som riskerar att bli portade, sabba för hockyklubben mm.
I mitt fall bör man tänka efter vad man gör innan man gör något...
Tänka på konsekvenserna av vad det kan ge för följder .....
Kommentera

mok: "Tror inte bara rutinen kan fexa en sådan vänding även om det klart hjälpte till. Annars tycker jag mest "experterna" snackafr om hur usla vf är i PP etc...."

Jasså? så du försöker vända på det som vanligt, att ni inte ska få ha nån favoritstämpel! lägg genast ner det snacket.
Kommentera

Dawidovski: Hahah du e la for go du. Det jag menade var att vi helt enkelt var bättre än LHC i det långa loppet och det avgjorde tillsammans med rutinen. Hade inget att göra med att snacka bort favoritstämplar för den har jag redan sagt vi har även om den är liten. Det snackat brukar ni sköta bäst själva.
Kommentera

Dawidovski: "favoritstämpel! lägg genast ner det snacket"

Hehe. du har ju själv kört med samma skriveri under detta slutspel.
Kommentera

Frisco:

Hela Färjestads grupp av anhängare här på HS kör ju med den stilen.

"Vi? Favoriter till guldet i år? Näe, vi får vara glada om vi slipper kvala."

Kommentera

Frisco: Ja, jag vet.
Kommentera

Poffa: Då blir man inte lika besviken ifall vi skulle missa guldet igen:-)
Kommentera

Poffa:

"Hela Färjestads grupp av anhängare här på HS kör ju med den stilen.

"Vi? Favoriter till guldet i år? Näe, vi får vara glada om vi slipper kvala.""

Hm, inte vet jag med mig att jag bruka dämpa förväntningarna på FBK... :)
Kommentera

Bengt:

I så fall är du undantaget som bekräftar regeln.

Kommentera

Poffa:

Känns som din regel är lite fel, visst anser vi oss själva vara undersdogs i finalen mot Frölunda men det är väl inte alls konstigt enligt mig...tror du går lite väl hårt på det som eltifoso skriver...
Kommentera

Sibbe: Vissa i FBK ledet har sett sej som underdogs genom hela slutspelet. Och visst e ni underdogs i finalserien men detta beror enligt mej nästan bara på att vi har fördel av fler hemmamatcher om det går till många matcher. Ni slog ju ändå ut serieledarna så ni kan inte snacka ner er hur långt som helst nu.
Kommentera

Sibbe:

Det är generellt. Ni var underdogs i kvarten mot MODO. Ni var underdogs i semin mot HV och ni är underdogs nu. J18 var underdogs i varenda match de spelade och U16 var så långt från favoritskapet att ni mer eller mindre ansåg att de inte borde spela.

Kommentera

mok: Att vi råkade ha fru fortuna med oss i semin mot Hv kan vi inte räkna med en gång till, alla deras backar var skadade och vi gjorde två slumpaktiga mål i sista minuten i avgörande matchen, inte så stort styrkebesked i mina ögon.

Men skoj absolut, alltid roligt att vinna
Kommentera

eltifoso: Visst var det väll kanske så men i ett par matcher körde ni över dom rätt bra så det går jag inte med på ändå :)
Kommentera

Poffa:

Jag talar bara för mina egna åsikter, precis som alla andra.

I kvarten såg jag inte oss som underdogs även om många s.k. experter gjorde det. I semin trodde jag på seger, optimist som jag är, men att vi var underdogs råder det inga tvivel om. Hjärnan trodde nog inte på seger men det var ju trevligt att det blev som det blev. Jag hoppas vi slår Frölunda med 4-2 i matcher men hjärnan säger dessvärre förlust igen...kan bara hoppas att utgången blir densamma som i semin.

Jag brukar oftast haussa Färjestad inför serien och inför de flesta matcher och har bara tippat förlust en enda gång (ironiskt nog blev det seger då =).

Det är väl helt enkelt så att det är vår tur att vara underdogs i år, det är ingen vanlig tendens att FBK är underdogs. Förstår att det kan låta konstigt för andra supportrar att en sådan stor och framgångsrik klubb som Färjestad kan vara underdogs men så är det denna säsong helt enkelt, mycket eller enbart pga den dåliga grundserien där näst intill alla underpresterade...

...detta är min syn på saken....
Kommentera

Dawidovski: "Ja, jag vet"

Då ställer jag frågan varför?
Kommentera

Frisco: lägg ner detta tjafs nu, jag var ironisk mot mok från början, eftersom han brukar klaga på vår GB om att vi borde vara favoriter istället.
Kommentera

Dawidovski: Lägg ner detta tjafs säger du. Ska jag lägga ner ditt tjafs? Svårt för mig faktiskt. Ditt eget tjafs får nog du lägga ner själv. Jag ställde bara en fråga.
Kommentera

« · 703740